اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

تقویت نطفه

 چرا برخی تخم ها نطفه ندارن؟

چرا تخم پوسته نداره؟

چرا بعضی تخم ها جوجه مرده داخلشونه؟

چرا بعضیا از جوجه ها در بدو تولد میمیرند؟

علت چیه؟

ویتامین ad3-e


از اسمش نترسید به وفور یافت میشه و قیمت زیادی نداره

ایرانیش رو میتونید یه شیشه 50 میلی لیتریش رو با قیمت 2 هزار تومن بخرید که فک کنم تا اخر عمر کافی باشه

خارجیش رو که شرکت های معتبر زیادی تولید میکنن رو میتونید با قیمت حدود 10 تومن بخرید


شاید به نظرتون 10 تومن زیاد باشه ولی شما دارید وقتتون رو واسه تکثیر پرنده میزارید , پرنده تو تخم گذاری ضعیف میشه و ..........

یه جفت قناری که 2 تا جوجه میدن اگه تو همون دوره 4 تا جوجه سالم بزرگ کنن میبینید که دو سه هزار تومن مبلغ ناچیزی در مقابل تکثیر موفق و  سلامت والدین و جوجه ها 

در مورد تموم پرنده ها صدق میکنه نه فقط قناری


ویتامین ad3-e باید همراه با تغذیه مناسب استفاده شه تا تاثیر رو  رو تعداد تخم و جوجه ها ببینید

هنگام تکثیر کلسیم فراموش نشه که میتونید از پوست تخم مرغ آسیاب شده استفاده کنید یا کف دریا

کلمات کلیدی

تقویت نطفه قناری  تقویت نطفه عروس هلندی تقویت نطفه مرغ عشق تقویت نطفه فنچ

تخم پوچ , جوجه مرده , تلفات جوجه ,تخم بدون پوسته , قناری مرغ عشق فنچ


نظرات 59 + ارسال نظر
زهرا شنبه 30 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 12:08 ق.ظ

سلام مرغ عشق من این ماه دوبار تخم گذاشته ولی تخم هاشوباز نمیکنه برای تقویت نطفه چی بهشون بدم

جواد شنبه 9 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 08:22 ب.ظ

سلام داداش من یه جفت فنچ دارم هرماه تخم میزارن ولی نطفه ندارن تخم ها چکار کنم برا تقویتشون

محسن پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 08:50 ب.ظ

سلام یه جفت قناری داری با هم جفت‌گیری هم می‌کنند وماده داخل اونه هم می‌خوابه ولی تخم نمیزاره لونه هم گرد کرده علت چیه

مهران یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 02:38 ب.ظ

سلام دوست عزیز من قناریم ۴تا تخم گذاشت بعدبا این که جفت گیری هم کردن ۴تاشون بدون نطفه
که بعد ۲۰روز هم باز قناری ماده رو تخم ها میخوابید
علت چیه

حامد شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 02:00 ب.ظ

با سلام خدمت استاد عزیز
به طور معمول چند دوره باید ویتامینad3e استفاده بشه قبل جفت گیری

امیر جمعه 13 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 08:41 ق.ظ

سلام خدمت شما بزرگوار قناری قبلا تا۵عدد تخم میذاشت ولی اینبار دو تا گذاشته علتش چی میتونه باشه با تشکر از شما

سعید شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 01:26 ب.ظ

قراز سبزی دیگه هیچی ندم

سعید شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 01:24 ب.ظ

من یک جفت قناری دارم تو لونه می خوابه ولی تخم نمیاره دلیلش چیست؟

محسن شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 02:55 ب.ظ

سلام ببخشید من یک جفت قناری دارم تخم میگذارد ولی نطفه نداره مولتی ویتامین بهشون بدم لطفا کمکم کنید؟؟؟؟؟؟؟؟

amir دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 12:46 ق.ظ http://mazandran.babol

مرغ عشقام دوبار تخم گذاشتن ولی نطفه نداره پوچه دلیلش چیه لطفا جواب بدین

حسن پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:40 ب.ظ

سلام وخسته نباشید
من یه جفت قناری گران قیمت دارم چند بار هم تخم گذاشتم ولی جوجه نمیشن. میشه بگین چی بدم بهش؟

تازه کاری قناری ارزون بگیر
اگه نژاد داره پرها مخرج رو قیچی کن
الان فصل تو لکه خو بهشون برس با مولتی ویتامین و سبزی جات و هفت تخم و ویتامین e فصل بعد جواب میدن

ایمان چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:54 ق.ظ

سلام من مرغ عشقام را جدا کرده ام ماده پر می ریخت خوب شد وحال نر میگم برای تقویت انا چه کار کنم که جفت گیری کنن ممنون

مولتی ویتامین پوست تخم مرغ میوه و سبزی مکان بی استرس

مرتضی یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:10 ب.ظ

سلام صادق جان این ویتامین رو از داروخانه میتونم بگیرم یا حتما باید برم دامپزشکی؟

معین چهارشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:20 ب.ظ

سلام
من یک جفت قناری دارم که جفت انداختم سه تا تخم گداشت ولی متاسفانه هر سه پوچ بودن دلیلش چیه؟تخم ها هر سه درشت بودن و قوی از لحاظ رنگ لزفا راهنمایی کنیین

دو هفته از ویتامین ad3e استفاده کن و پر های پس قناری رو کوتاه کن امکانشم هست نرت مست نبوده وجفتگیری نکردن

علی دوشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:41 ب.ظ

من چند جفت قناری دارم جفت گیری هم کردند ولی تخمشان جوجه نمی شه سالم میمونه چه کار کنم

تخم رو بشکن ببین داخلش چی میبینی

علی شنبه 28 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:47 ق.ظ

سلام.
مرغ عشق من 5تا تخم گذاشت و فعلا یکی جوجه داده و 2 تخم دیگه هنوز مونده.
اما از چند روز پیش دعوای خانوادگی بالا گرفته! ماده شدیداً به نره میزنه به حدی که انگار میخواد بکشدش !
نره رو تو همون قفس جدا کردم با گذاشتن یک روزنامه اما باز روزنامه رو انداخت که بره پیش زن و بچه اش.
اما همین که میره کنار لونه ، دعوا و کتک کاری ها شروع میشه.
به نظرت چی کار کنم؟؟؟
حس میکنم الان که این نره کشته بشه!

ممنون

شما نر رو بزار تو یه قفس مجزا نزدیک قفس ماده خودش جوجه رو بزرگ میکنه
اگه بمونن پیش هم عواقب بدی داره ممکن ماده نر رو بکشه یا جوجه ها رو بخوره

سامان دوشنبه 4 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 06:07 ب.ظ

= این سری که من جوجه گرفتم ازنروماده قدیمم اینکه دیدم یک مرغ عشق پاش فلج است وازان پاه نمی توانه استفاده کنه وغذا کم بهش میدن وتا الان ماده ۲باراین جوجه را از لانه بیرون انداخت والان من نمیدونم چکارکنم ؟
پاش خوب میشه ؟
دارویی داره؟
بزرگ شه شاید خوب شه ؟؟؟
سریعا کمکم کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

نمیدونم

ساسان پنج‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:28 ب.ظ

باسلام
ایامیشود یک خواهروبرادر مرغ عشق باهم جفت شود وجوجه های سالم داشته باشند.
ازیک پدرومادرباشند؟

تجربه نشون داده تو مرغ عشق میشه از خواهر برادر جوجه سالم گرفت

رضا پنج‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:07 ب.ظ

سلام ۱- من مرغ عشقام که الان هم ۳تا تخم گذاشتن تمتم شبانه روز تو حیاط هستن مشکلی نداره البته هوا خوبه یعنی آدم میتونه راحت باشه
۲- لونشون بالای قفسه ایرادی نداره ارتفاعش تا کف قفس ۳۰سانته

نه مشکلی نیست فقط دما ظهر اگه بالا باشه تخم ها خراب میشن و اگه شب سرد بشه باز تخم ها خراب میشن

جواد پنج‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:34 ق.ظ

سلام
من8(4نرو4ماده)مرغ عشق دارم که هنوز با هم جفت نشدن وهمه شون رو داخل یه قفس بزرگ گذاشتم تا برای خودشوت جفتشون رو پیداکنن این کار نتیجه خواهد داد یا نه؟
چه راه حلی پیشنهاد میدهید
باتشکر

شما هر یک جفت در یه قفس مجزا با یه لونه قرار بدید جفت میشن

sam چهارشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:52 ق.ظ

سوالم را کامل کردم تا جواب کامل را بفهمم استاد من قسط جسار ت نداشتم فقط احساس کردم سوالم کامل نبود لطفا یک بار بخونید باتشکر

سام سه‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:01 ب.ظ

باسلام وخسته نباشید
من 2جفت مرغ عشق دارم که همزمان تخم کردن و از اون موقع تابه الان25روزگذشته واز5تخم 2تادراومده ؟چرا؟
دلیل خاصی دارد؟

لازم بذکراست که یک جفت ازمرغ عشق هایم 4بارتخم کرده بود ولی الان فقط2تا بچه شداندومن درجایی خوانده بودم که تخم هایی که جوجه نمیشن را میندازن بیرون مرغ عشق ها؟سریعا جواب من رادهید ؟وازمکمل هاهم استفاده نکرده بودم .لازم بذکر است که درروزهایی که مرغ عشق هایم تخم کرده بودند وروی تخم خوابیده بودن 2روز هوا خیلی سرد وباران ورعد وبرق هم می زدویکی ازدوستان گفت که مرغ عشق هایت ترسیدن وتخم هایشان پوچ می شود ایا درست گفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟سوال را کامل کردم لطفا جواب من را دهید باتشکر

دوست عزیز
دلیل اینکه از 5 تا 2 تا جوجه شد ضعف پرنده نره که با ویتامین ad3e حل میشه
رعد و برق هیچ تاثیر نداره اگه تاثیری داشت الان نسل پرنده ها به انتقراض کشیده شده بود و اگه سرمای هوا دلیل باشه که باید اون دوتا هم میمردن

وقتی پرنده ها مطمئن شن که تخم ها فاسد هستن اون ها رو از لونه پرت میکنن بیرون اگه خودتم مطمئنی در نمیان میتونی تخم ها رو بندازی دور ولی بزار خودشون طبیعی کارشون رو انجام بدن

sam دوشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 03:36 ب.ظ

باسلام من 2جفت مرغ عشق دارم که همزمان تخم کردن وازاون موقع تابه الان21گذشته واز5تخم 2تادراومده ؟چرا؟
دلیل خاصی دارد؟

لازم بذکراست که یک جفت ازمرغ عشق هایم 4بارتخم کرده بود ولی الان فقط2تا بچه شداندومن درجایی خوانده بودم که تخم هایی که جوجه نمیشن را میندازن بیرون مرغ عشق ها؟سریعا جواب من رادهید

کاریشون نداشته باش خودشون تخم های فاسد رو وقتی مطمئن بشن میندازن بیرون
در مورد اینکه فقط از 5 تا 2 تا جوجه شدن با ویتامین ad3e مشکل حل میشه
به این صفحه مراجعه کن
http://birds.blogsky.com/1390/04/14/post-112/

حامد چهارشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 06:57 ب.ظ

سلام
یه قناری ماده دارم که نمیدونم از کجا(شاید از دیوار اتاقم آخه گونی پیچش کردم،شاید از کاور قفس یا...)یه تبکه نخ نازک پیچیده دور پاش.خودم حدود 2 روز خونه نبودم،اومدم دیدم حیوون میخواسته باز کنه نخو بدتر محکم پیچیده دور پاش!!!!!!!!!تا اونجا که تونستم نخا رو وا کردم ولی بازم شست پاش فلج شده.
حالا اگه واسش نر بگیرم میتونه جفت گیری کنه؟؟؟؟؟؟

نمیدونم

سعید شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:44 ق.ظ

اقا سلام من یه جفت مرغ عشق دارم نزدیک 7 8 ماه اما تخم نمیذاره ماده -در ضمن غذا و اب فراوونه ماده دائم تو لونشه نر دائم مست بازی در میاره تو حیاطم میبرمشون

جفتگیری ازشون دیدی؟

احسان جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:26 ب.ظ

شرمنده این رو یادم رفت بپرسم
من از روزی که خریدمشون (تقریبا 5 روز پیش) همیشه واسشون میوه‌های متنوع (همونایی که تو وبلاگت نوشتی) مرتب میذارم
ولی اصلا لب نمیزنن!
نه به میوه نه به سبزی!
مثل اینکه اصلا دوست ندارن
چیکار کنم؟
بازم هی بذارم تا آخرش عادت کنن و بخورن یا نه دارم بیخودی زحمت میکشم و اینا میوه و سبزی خور نیستن؟

دونه هاشون رو بردار مجبور میشن بخورن وقتی خوردن مزش میفهمن دیگه بخور میشن
ولی مراقب باش دونه ها رو چند ساعت بیشتر برنداری بمیرن

احسان جمعه 4 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:23 ب.ظ

دوست عزیز ممنونم که جواب دادین
در مورد باره با مورد 3 که پرهاشون رو میلرزونن
الان دقت کردم دیدم وقتی میرم نردیک قفسشون پرهاشونو اونجوری میلرزونن
الان واسشون آب گذاشتم که حمام کنن ولی چون آفتاب روشون نیست فکر نکنم حمام کنن (آپارتمان ما آفتاب گیر نیست مگه اینکه ببرم بذارمشون رو پشت بوم که اونم چون فرمودید که نباید جاشونو زیاد تکون داد نمیشه)
جدا جدا این کار رو میکنن و نه برای هم فکر کنم یعنی اینکه هنوز عاشقه هم نشدن!
(راستی در طول روز با هم میشینن ولی شبها جدا میخابن!!)

اگه فرض رو بر این بذاریم که شپش دارن چکار کنم شپش رو از بین ببرم
نگرانشونم ممنون میشم زود جواب بدین

یه سئوال دیگه هم داشتم
آیا از این دوتا میشه انتظار داشته باشم تخم بذارن؟

ببخشید سرتون رو درد آوردم
راستش حرفتون رو خیلی قبول دارم
مرسی

با اسپری اب بپاش بهشون تحریک میشن و حمام میکنن
جاشون رو نباید زیاد تکون بدی و گرنه بردنشون تو فضای ازاد واجبه
در مورد شپش
قبل از خاموش کردن چراغ یه پارچه سفید یا روشن دور قفس رو بگیر چراغ رو خاموش کن و نیمه شب بیا چراغ رو روشن کن اگه روی پارچه سفید حشراتی دیدی شپش هشتن اگه نه که همون دوست دارن حموم کنن
راستش من از دیروز تا حالا 40 تا نظر جواب دادم نمیدونم شما کدوم بودید بلاگ اسکای هم طوریه که نظرات تا خونه میشن دیگه پیدا کردنشون کار سختیه

مرغ عشق طلایی سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:30 ق.ظ http://talae.persianblog.ir

مرغ عشق طلایی منتظرشما ومرغ عشق های شما
www.talae.persianblog.ir

اسپم بازی دیگه در نیار

جواب اقااحسان سه‌شنبه 1 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:10 ق.ظ http://talae.persianblog.ir

باسلام
جواب اقااحسان......
مرغ عشق های زیبایی داریدوسالم

به نظرمن مرغ عشق سفیده ماده است وزرده نرجوانحدود3ماه است وماده بزرگ تراست

عجله نکن اول اون جایی که تخم میکنند رابرداروبعدازمدتی3هفته براشون بزار.

اگرسوالی دارید بپرسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟باتشکرازانتخاب شما

علیرضا پیرایش دوشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:02 ب.ظ http://canarykhoshavaz.blogfa.com

سلام
افتتاح وبسایت رسمی قناری خوش اواز علیرضا پیرایش ادرس وبسایت جدید در وبلاگ قناری خوش اواز

توجه ؟ یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:41 ب.ظ http://talae.persianblog.ir

باسلام ما باوبلاگ مرغ عشق طلایی منتظرسوال های شما هستیم قابل توجه دوستان.ادرس..www.talae.persianblog.ir

nima یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:30 ب.ظ http://talae.persianblog.ir

باسلام سایت زیبایی دارید اگر دوست داشتید سری بمابزنید.اگردوست داشتید مارالینک کن وبعدبماخبربدهید درقسمت نظربدهیدمتظرشما...مارابانام مرغ عشق طلایی لینک کنید

احسان یکشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:46 ب.ظ

با سلام و سلامت باشید خدمت مدیر محترم این وبلاگ
که واقعا ایول داره این همه وقت و انرژی که برای افزایش دانش مردم نسبت به پرندگان می‌گذارید
3تا سوال اساسی داشتم ممنون میشم اگه جواب بدین:
1- من دیروز یه جفت مرغ عشق خریدم و به فروشنده هم کلی اصرار کردم که حتما نر و ماده باشه (اونم گفت چشم) حالا میخواستم نظر کارشناسی شما رو بدونم که آیا بهم درست داده؟ اینم عکساشون (از هر کدوم 3تا عکس گذاشتم) کدوم نره و کدوم مادست؟
اولیش (سفیده)
http://s2.picofile.com/file/7120772789/21082010544.jpg
http://s2.picofile.com/file/7120772903/21082010546.jpg
http://s2.picofile.com/file/7120773438/21082010547.jpg
دومیش (زرده)
http://s2.picofile.com/file/7120774187/21082010549.jpg
http://s2.picofile.com/file/7120774622/21082010551.jpg
http://s2.picofile.com/file/7120775264/21082010552.jpg

2- اگر شرایطی که در وبلاگتون مکرر توضیح دادین (غذای کافی، میوه، جای مناسب، و.....) همه رو براشون فراهم کنم آیا این جفت میتونن تخم بذارن، یعنی جفت خوبی واسه هم

هستن؟ (آخه احساس میکنم سنشون بالاست و یکی دیگم اینکه از دیروز تا الان ماده تو لونه نرفته آیا زمان میبره تا بره تو لونه؟)

3- هر دوتا شون در طول روز بعضی وقتا می‌بینم که بالاشونو میلرزونن! (جوری که انگار سردشونه! که سرد هم نیست!) مثل جوجه کفتر یا جوجه گنجیشکی که میخاد از مادرش غذا بخوره! اونجوری بالاشونو میلرزونن! این نشونه‌ی چیه؟ آیا باید نگران این کارشون باشم؟

نر و ماده هستن زرده نره
2-سنشون زیاد نیست ماده اماده رو نوکش قهوه ای میشه
3- اگه کنار هم این کار رو میکنن از جفتشون غذا میخوان یعنی جفت شدن اگه جدا جدا این کار رو میکنن یا شپش دارن یا دوس دارن حمام کنن

علی جمعه 28 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:22 ب.ظ

سلام بهتره مطالبی که میذارین کپی از سایت دیگه ای نباشه حداقل ترجمه شده یه سایت خارجی باشه همتون یه مطلبی روکپی میکنین بیچاره بازدیدکننده ها هم همینا رو میبینند

مهندس یه کلمه ای وبلاگ کپی نیس
اگه شبیه این دیدی این منبعشونه

آرش چهارشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:14 ب.ظ

سلام
آخر اسمت چیه؟؟؟؟؟ حسین یا صادق یا........

حامد سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:02 ب.ظ

سلام آقا صادق
یه قناری ماده خریدم،رنگش ابلقه.
الان هم توی فکر یه قناری نر هستم برای جوجه کشی.
اطلاعاتم هم بدکی نیست(مرغ عشق رو که شدیدا تکثیر میکنم،فنچ هم که دیگه هنر نیس ولی از عید یک جفت رو کردم 20 تا فنچ(10جفت))
جوجه کشی از قناری راحته یا سخت؟این حرفا که توی اینترنت پر شده که نمیدونم فقط تو بهار جوجه میدن،وقتی جفت شدن باید بهشون هر روز هویج یا تخم مرغ بدی و.... راسته؟
اینم بگم که قناری مادم آماده هستش.(پسش باد کرده،روی نی تند تند بال بال میزنه،یک بار هم نمیدونم تنهایی با خودش چیکار کرد که تخم گذاشت(!!!!!!!))
قناری نر خوب چنده حدودا؟بگیرم میتونم ازشون جوجه بگیرم؟ممنون میشم راهنماییم کنی.مر30

چندتا توصیه میکن اگه قرار نر بخری نر مست بخر جلوت بخونه و تحرک زیادی داشته باشه
گول این حرف که ریزه خونه یا تولکه یا اینچیزا رو نخور قناری نر رنگا زشتو میتونی از 50 به بالا و رنگ های قشنگ 60-90 و نزاد های دیگه رو تا خدا تومن بخری
اگه نرت مست باشه دو هفته نشده تخم میزارن فقط جاشون خنک باشه مث زیر کولر ربطی به فصل نداره

حامد دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:04 ق.ظ

این +1 اصلا یعنی چی؟چیکار میکنه؟به چه دردی میخوره؟؟؟؟؟؟؟/

علیرضا پیرایش دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 04:46 ق.ظ http://canarykhoshavaz.blogfa.com

سلام دوست عزیز
مطالب بسیار جالبی رو تو وبلاگت ارائه دادی اگه مایل باشی به تبادل لینک بپردازیم ضمنا انواع داروهای المانی اسپانیایی هلندی پرنده هارو دارم که تو وبسایت جدیدم که در حال راه اندازی بیشتر توضیح دادم اگه خواستی با من تماس بگیر ۰۹۱۹۸۸۷۴۶۴۳ادرس جدید وبسایتمم ایمیل میکنم بعدا برات
موفق باشی

علی پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:42 ب.ظ

سلام داداش.
وبلاگ جالب و مفیدی داری
یه سوال داشتم.
من یه جفت مرغ عشق دارم، که نره سبز معمولی و ماده زرد هلندی هست و سن ماده هم بیشتر از نره. دو هفته میشه که کنار هم هستن و زمانی که خردیم نره خیلی مست بود البته ماده رو جدا خریدم و قبلا جفت نبودن این دوتا.
از وقتی که کنار هم گذاشتم ماده خیلی میره طرف نره و فکر کنم خیلی مشتاق جفت گیریه اما نره کلا بی حاله. یا پف کرده یه جا نشسته و جدیدا فکر کنم مادهه مجبورش میکنه سرش رو بخارونه !
بعد اینکه ماده میره تو لونه اما وفتارهای که بشه گفت جفت شدن و حسابی مشغول هم هستن ندارن. فقط گاهی که سبزی میدم، نره به مادهه غذا میده اما در کل اون مستی که باید رو نداره و کلا بی حاله اما ماده پرشور!
1.به نظرت مشکل چیه که نره بی حاله؟ (مریض نیست فکر کنم)
2.نره رو عوض کنم؟
3.سن ماده بیشتر از نر باشه مشکی نداره ؟

مرغ عشق حیون ارزش داری نیست ادم بگه برو فلان ویتامین رو بخر که پولش سه برابر یه مرغ عشق
نظر من اینه تو فضای ازاد ببرشون اگه امکانشو داری زود تحریک میشن
ماده ای که گفتی ماده خوبیه و نرت دلیل مست نبودنش شاید نور کم محیط یا نبود تحرک و ندیدن فضای ازاده
اگه دیدی نره درس نمیشه عوضش کن یه نر مست بخر

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:19 ب.ظ

سلام عزیز جان
فکر کنم فهمیدم مشکل این مرغ عشقام چیه یه سوال هم دارم
من صدای مرغ عشقاتو دانلود کردم هر وقت صدا رو میزارم مرغ عشق ماده خیلی سرحال میشه جواب صدا رو میده اما نره هی میره اینطرف اونطرف.
میپره رو درو دیوار قفس آدم حس میکنه میخواد اون مرغ عشقه که صداش میادو پیدا کنه خفش کنه
میشه کسلی مرغ عشق ماده این باشه که دوست داره یه نر دیگه پیشش باشه !!!!؟؟؟؟
اگه اینجوریه باید چکار کنم یکیشونو بدم بره ؟؟؟
یا اگه این کارو نکردم بعدش با نره خوب میشه
بازم ممنون

این صدا واسه هر مرغ عشقی بزاری تحریک میشه دنبال هم نوعاش میگرده ربطی به جفتگیری و نر و ماده عوض کردن نداره

یه تازه کار پنج‌شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:40 ق.ظ

ببخشید شما چکار کردیدکه سایتتون توی گوگل اولین نشون داده میشه. من تازه کارم را شروع کردم میشه راهنماییم کنید؟

گوگل پسر عمومه پارتیم قویه

احمدرضا.ط.سامانی سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:29 ب.ظ http://ghanari1390.blogfa.com

سلام...
آپم و منتظرتون....

ماهان دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 ب.ظ

بازم سلام
برای اون مرغ عشقای که داشتی همچین چیزی پیش نیومده بود خسته شدم هرکی هرچی دلش میخواد میگه میترسم دامپزشک هم ببرمشون
خاطره خوبی از دامپزشک ندارم یه بار ۳تا لاکپشتمو بردم دامپزشکی هر ۳تاشون مردن
اگه چیزی در این مورد پیدا کردی خوشحال میشم کمکم کنی ممنون ازت بازم میگم وب خوبی داری
از بچه های دیگه هم میخوام کمکم کنن هرکی هرچی میدونه ممنون
من واقعا عاشق حیوونها هستم کمکشون کنید

ر دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:17 ب.ظ

ماهان دوشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:01 ب.ظ

سلام عزیز جان دستت درد نکنه از مطالب خیلی خوبت من که خیلی چیزا آموختم
یه چند تا سوال دارم خواهشا کمکم کن چون خیلی برام ناراحت کننده هستش
یه هفته پیش دوتا مرغ عشق خوشگل کادو گرفتم
نمیدونم چرا ماده همش سرش رو میندازه پایین(خجالتیه )کلا سرش چسبیده به پاهاش
خواهشا کمکم کن بگو بماری داره اگه اینجوریه چه بیماریه چطوری رفعش کنم
به نظر خودم کم غذا میخورن آب هم که اصلا ندیدم بخورن
بهشون میوه میدم مادهه از سیب هویچ خوش میاد نره بیشتر هویچ میخوره
فکرکنم دست من بودن این عادت غذایی پیدا کردن چون اولش اصلا نمیخوردن (میوه و هویج) سبزی رو که دوست ندارن
یه راهنمایی خواهشا
بدجوری ناراحتشونم

من از بیماریها هیچ اطلاعاتی ندارم دامپزشک بهتر میتونه کمک کنه

احمد.ط.سامانی دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:10 ب.ظ http://ghanari1390.blogfa.com

سلام....
وب زیبا و پرمحتوایی دارین...مطالب مفید و خواندنی بودن...
اگه با تبادل لینک موافقین منو با عنوان"قناری من"لینک کنین و بعد خبرم کنین که با چه عنوانی لینکتون کنم...
تا های و بای بعدی باای

علیرضا سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:45 ب.ظ

سلام آقا خسته نباشی...
ما بچه های مرغ عشقمون به تازگی بچه دار شدن اما نره تقریبا یه هفته ست که دائم جیک جیک بلند میکنه!
ما رو عاصی کرده!
راستی تو یاهو ادت کردم کاش میتونستم باهات چت کنم...من شبا هستم
بای

رها سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:09 ق.ظ

سلام
نمیدونم درمورد کبوترها هم اطلاعات دارید یا خیر؟
کبوترم تخم گذاشته بودنره نمیزاشت ماده رو تخم بخوابه خودشم نمیخوابید>به ناچار از قفس بیرونش کردم ولی همون دورو بر می پلکید.
از دوتا تخم یکی جوجه شد ولی نره هنوز عصبانیه، هر وقت توی قفس راهش میدم میره پیش جوجه هه هی قور قور میکنه پرشو آماده زدن میکنه، دست آخرم جوجه هه رو نوک میزنه!
ممنون میشم راهنمایی کنید>
چطوری آشتیشون بدم؟؟؟؟

امیر شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:37 ق.ظ http://canaryhamedan.blogfa.com/

ممنون از مطالبت . اما من تا حالا ُ . آد۳ئی . ایرانی ندیدم اونم ۲۰۰۰ تومنی

ما که خریدیم

پیمان سه‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:59 ب.ظ

سلام.من یه مرغ عشق نر داشتم که یه مدت حدود5/1
ماه تنها بود تا دیشب که براش یه ماده(البته مطمئن نیستم) گرفتم و هنوز یک ساعت نگذشته بود که دیدم ظاهرا داره بهش غذا میده .گاهی بهش غذا میده و اون ماده هم غذا از دهنش میگیره و گاهی هم بهش میپره که ادم دلش براش میسوزه این نشونه جفت خوردنه؟به این زودی جفت خوردن؟!!!!!!!!

نشونه هیچی نیست
دو تا نر و دو تا ماده هم همین رفتار رو بروز میدن

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد