اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

نگهداری تغذیه و تکثیر مرغ عشق


مرغ عشق یک پرنده زیبا و با احساس با قیمتی واقعا کم  , سروصدایی  واقعا زیاد


پرنده ای  نسبتا پیچیده

اگه دوتا نر پیش هم باشن رفتار یه جفت رو نشون میدن و اگه دوتا ماده پیش هم باشن دوتا ماده تخم گذاری میکنن تخم ها پوچ هستن خوشحال نشید

قدرت تولید مثل بالایی داره و به آسونی از پس بزرگ کردن شش جوجه بر میاد

در هر نوبت تخم گذاری 5-7 تخم به ندرت بیشتر یا کمتر تخم میگذاره جوجه ها  حدود 18 روز بعد  از تخم در میان و تا حدود یک ماهگی در لانه بسر میبرند

تا حدود 30 تا 40 روزگی به پدر وابسته هستن که در بیرون لونه به اون ها آب و دونه میده تا خودشون کامل یاد بگیرن

هیچ گاه در قفسی که بشتر از دو مرغ عشق وجود داره نباید لانه قرار داده شود چون احتمال درگیری بین پرنده ها و حتی کشتن همدیگه بسیار بالاست

در گیری و نزاع در بین مرغ عشق نر و ماده بسیار دیده میشه مخصوصا از زمانی که جوجه ها حدود ده روزه بشن در اون موقع اگه درگیری شدیده باشه باید نر رو به همراه چندتا جوجه در یه قفس و ماده رو هم با چند تا از جوجه ها در قفس دیگیری نگهداری کنید


تغذیه جوجه ها همانند تغذیه والدینه


نحوه تغذیه

مرغ عشق از ارزن تغذیه میکنه

برای سلامتی کامل و تولید مثل نیاز داره به مواد غذایی متنوعی از جمله:  خیار ,هویج , کاهو, کلم , پرتقال ,و همه نوع سبزیجات , کف دریا و ماسه در صورتی که کف دریا ندارید از یه تیکه اجر برای تمیز کردن نوکشون استفاده کنید در دوران تولید مثل کف دریا واجبه اگه ندارید از پوست تخم مرغ برای تامین کلسیم بدنشون استفاده کنید.


میوه و سبزیجات  رو لای میله های قفس به طورکامل قرار بدید از خرد کردن بپرهیزید. این طور هم از منقارشون کمک میگیرن و اشتها بیشتری از خودشون نشون میدن

تغذیه بهتر مساوی با عمر بیشتر وتولید مثل بهتر و جوجه های قویتر و تلفات کمتر

تشخیص مرغ عشق نر از ماده

 به دو  طریق میشه مرغ عشق نر رو از ماده تشخیص داد



مورد اول

قسمت بالای نوک مرغ عشق اگه توجه کرده باشین میبینید که ابی یا سفیده

نر ها:

نر در رنگ های  سبز وآبی  رنگ بالای نوک کاملا آبی

نر رنگ سفید وزرد :رنگ نوک ابی روشن وابی تیره  است



مرغ عشق نر  male budgerigar



مرغ عشق نر    male budgerigar

****************************************************************************

ماده ها :

ماده سفید وزرد : رنگ بالای نوک قهوه ای یا سفید

ماده رنگ سبزوابی : نوک سفید خالص یا یکم نزدیک ابی  وقهوه ای


مرغ عشق ماده   female budgerigar

 مرغ عشق ماده  female budgerigar



راه دوم: راهی که خودم کشف کردم  این شیوه نه تنها در مرغ عشق بلکه اکثر پرندگان صحت داره.

اگه مرغ عشق شما بالای 2 تا 3 ماه داشته باشه 100 درصد جواب میده


ابتدا یک دست کش کلفت به دست تون کنید چون مرغ عشق گاز محکمی میگیره در اتاق وپنجره ها رو ببندید . یه دستتون رو بیشتردستکش نپوشید چون به اون دست برای لمس کردن احتیاج دارید با ارامش کامل مرغ عشق مورد نظرتون رو بگیریر حالا با دستتون قسمت مخرج مرغ عشق یا ( با3انش) رو لمس کنید اینجا دوتا استخونه این دو استوخون نشون دهنده همه چیزمرغ عشقه

اگه فاصله بین دو استخون کم بود واستخونها لاغر بودند بدون شک مرغ عشق شما نره

اگه استوخون کمی کلفت بود و فاصله بین اونا نسبتا زیاد بود اون مرغ عشق مادست.

فاصله بین دو استوخون در ماده اون قدراهم زیاد نیست ولی به راحتی اگه شما دوتا مرغ عشق داشته باشین میتونید تفاوت رو احساس کنید

اگه حس کردید مرغ عشق دو تا استخونش کج  هستن یا یکیش کوتاه یکیش بلند قدرت تخم گذاری نداره

این رو هیچ سایتی هیچ زیست شناسی وهیچ کسی تا کنون نگفته

تکثیر

قبل از هرچیز دو مرغ عشق شما باید بالغ یعنی  سن بالای 90 روز  وسالم باشن ,

مرغ عشق نر باید مست باشه و سر و صدا زیاد کنه و با حالت رقص دنبال ماده کنه و ماده باید تو لونه بره این شرایط اولیه یه جفت خوب برای تکثیره

یک لانه یا همون جعبه برای تخم گذاشتن تهیه کنید سعی کنید بزرگ باشه هرچی جعبه بزرگتر فضا برای جوجه ها بیشتره جعبه های موجود در بازار دو نوع چوبی و پلاستیکی هستن

پلاستیکی هم دوام بیشتری داره و هم جای بیشتری و هم قابل شستوشوه.

لازم نیس در لانه مرغ عشق هیچ نوع الیاف پنبه و .. به کار رود یه لانه تمیز و خالی کافیست


        لانه مرغ عشق


به غذای مرغ عشق  توجه کنید روزانه  بهشون سبزی بدید , میوه فراموش نشه وقتی مرغ عشق  احساس کرد غذا  فراونه جاشم خوبه خودشون به فکربچه دارشدن. میافتن فراموش نکنید بعد از لانه  غذای مهمترین کار برای تحریک تخم گذاری.
علاوه براین دو مورد مرغ عشق  شما باید جای مناسبی داشته باشه استرس نداشته باشه(صدای گربه نشنو) جاش خنک باشه زیاد هم تغیر جا نداشته باشه اگه امکانش هست اونو روزی چند ساعت به هوای ازاد ببرید چون باعث تحریکش میشه .اگه  مرغ عشقاتون دیوار رو میخورن باید برید براشون از عطاری کف دریا بخرید اگه ندارید هم یه دونه پوست تخم مرغ رو بشورید خردش کنید بریزید تو یه کاسه  بزراید تو قفس چون تخم کلسیم میخواد برای پوستش و تو قفس هم که کلسیمی نیست اگه کف دریا دارید اون رو بزارید  لای میله های قفس اگر احتیاج داشته باشن میخورن .
مرغ عشق  هر وقت شرایط مناسب ببینه قبل از اینکه شما به این فکر کنین خودشون به فکر بچه دار شدن هستند کافی شما شرایط رو فراهم کنید. بعد منتظر بمونین جند هفته دیگه اولین تخم رو مشاهده میکنید تخم  مرغ عشق  سفید خالص بسیار ریزه هر مرغ عشق  یه روز در میون سر موقع یه تخم میزار ه اولین بار چهار الی پنج تخم در دفعات بعد بیشتر میشه و گاه تا 9-10 تخم میرسه
بعد ازاینکه جوجه ها  بزرگ شدن دو باره تخم میزارن 

مرغ عشق مرغ عشق هلندی جوجه مرغ عشق مرغ عشق هلندی لانه مرغ عشق تکثیرمرغ عشق تشخیص مرغ عشق غذای مرغ عشق؟  تشخیص نر و ماده مرغ عشق تکثیر مرغ عشق نگهداری جوجه مرغ عشق غذای جوجه مرغ عشق عکس مرغ عشق تولید مثل مرغ عشق عکس مرغ عشق مرغ عشق  نر و ماده  خوراک مرغ عشق   مرغ عشق پرنده  جفت گیری مرغ عشق  غذای مرغ عشق 

امیدوارم این مطالب به شما کمک کرده باشه اگه سوالی داشتید تو نظرات بگید خوشحال میشم کمکتون کنم


 

نظرات 394 + ارسال نظر
نانا پنج‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1402 ساعت 02:11 ب.ظ http://http(s)://birds.blogsky.com

سلام،من دوتا مرغ عشق دارم که این بیچاره هارو نمیدونستم باید میوه یاکف دریابدم،الان اومدم تواین سایت متوجه شدم،واینکه مرغ ماده خیلی پرشورونشاطه و جیت وخیزداره وسروصدامیکنه،ولی نره خیلی ساکت ومظلومه وهمش پرهای ماده روتمیزمیکنه انگارگردن وسرشو ماساژمیده،انقداینکارومیکنه که مادهه خوابش میبره بچم،میخام شروع کنم بهشون میوه وکف دریا یاسنگ نمک بدم،لطف کنید برام بنویسید دقیقا چه میوه هایی واینکه خشک باشه یاتازه ورنده شده باشه یا درسته،راهنماییم کنیدلطفا،واینکه آیاطبیعیه که نره اکثرابی سروصداس؟ولی تحرکش زیاده

نازنین شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 02:16 ب.ظ

الان مرغ عشقای من حدود ۹ ماه هست باهمن که جدیدا خیلی باهم نوک به نوک میشن و ماده اویل اصلا داخل لونه نمیشد چند هفته ای هست میره ولی چرا تخم نمیزاره نمیدونم

مهدی دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 12:19 ق.ظ https://netgam.home.blog

به مرغ عشقم خیار و کاهو میدم اسهال میشه

مرغ عشق جمعه 19 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 08:23 ب.ظ https://birds.blogsky.com/1388/02/07/post-93/page/2

با سلام و خسته نباشید خدمت شما.
ببخشید من چهار روز ‌پیش یه جفت مرغ عشق خریدم،اما فقط در روز نهایتا دو سه دقیقه نر اپاز میخواند!و بقیه روز یه جا میشینن و ساکت میشینن.
مادش یکم بیحاله که دارم تقویتش میکنم،
حالا سوال من اینه که من قبلا مرغ عشق داشتم بسیار زیاد میخواندن اما اینها نه خیلی جوان هم هستن مادش دور چشماش هنوز کامل خط سفید نیفتاده،
چه کنم اواز زیاد بخوانند و پر جنب و جوش باشند؟

امیر سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 10:35 ب.ظ http://birds.blogsky.com

سلام من یه مرغ عشق ماده داشتم یه نر گرفتم واسش الان غذا میگیرن از هم بعد لونم گزاشتم ماده میره تو لونه بعد نر میخواد سوار ماده بشه ماده نمیزازه

احسان پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 11:45 ق.ظ

من جوجه مرغ عشقم دونه میخوره اما از لونه نمیاد بیرون جداش کنم

ناشناس شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 04:55 ب.ظ

سلام ممنون از وبلاگ مفیدتون.من یک مرغ عشق دستی خریدم که حدود ۲۷ روزشه هفته پیش گفتن تا یک هفته دیگه یعنی الان باید سرلاک بخوره منم هرروز بهش سرلاک میدادم این چند روز دیگه سرلاک نمیخوره گفتم شاید ارزن بخوره اما ارزن هم نمیخوره . یک جوجه مرغ عشق دیگه هم دارم اونم دستیه ولی دوماهشه بعضی وقت ها از اون مرغ عشق یک چیزایی مثل ارزن میگیره و میخوره . یعنی کافیه؟فکر نمیکنم.لطفا بگید چکار کنم

حسین پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 02:13 ب.ظ

با سلام من یه جفت مرغ عشق دارم هر سری تخم میزارن وجوجه درمیارن در حدود بیست روزگی جوجه ها ،نره ماده رو خیلی اذیت میکنه و جوجه ها رو هم میزنه تا حد مرگ و به اونا هم غذا نمیدن را ه حلش چیه

مهشید یکشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 03:28 ب.ظ

سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که جوجه دارن جوجه الان یک ماهش هیت انداختنش بیرون چیکار کنم دونه خور هم نیست

علیرضا جمعه 13 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 09:45 ب.ظ

سلام
۱ _مرغ عشقم برای دومین بار ۱دونه تخم گذاشته
۲ _ماده امروز اولین جوجه شو انقدر زده بود مرد تقریبا ۲۵روزه بود یه بار هم تو ۱۵روزیش زده بود که خوب شده بود ولی ایندفعه مرد
بنظرتون باید جداش میکردم یا نه رو تخم خوابیده بود این رو کشت
زود از لونه انداخته بود بیرون تقریبا ۲۰روزه بود که دوباره تخم گذاشت
به نظرتون چیکار کنم؟؟

امیر سه‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1399 ساعت 08:38 ق.ظ

سلام
دوتا جوجه سرلاکی دارم
یکیشون تا سرنگ میاد جلوی دهنش میخوره ولی اون یکی نه باید به زور بریزی تو حلقش چکار کنم

آروین جمعه 29 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 11:58 ق.ظ http://arvin.prs@gmail.com

سلام



من دو تا مرغ عشق دارم که هیچی نمیخونند فقط وقتی که از هم جداشون می کنی میخونند مشکل چیه
با تشکر

خیلی صداش قشنگه ک میخوای بخونن؟
بزارش تو حیاط میخونه جایی که نور زیاد باشه میخونه یا هم شاهدانه بهشون بده

Mahdi چهارشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 10:49 ب.ظ

سلام مرغ عشق های من تازه تخم گذاشتن اگه جا به جا شون کنم مثلا شب بیارم خونه روز ببرم بیرون مشکلی پیش نمیاد

بهتره جا ب جا نشه

reza پنج‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:06 ق.ظ

سلام.
مرغ عشق مادم بیش از حد معمول خودشو میخارونه.همچنین سرشو روی میله پلاستیکی و دیوارهای داخل لونه میکشه و نوکشم به دیوارای لونه گیر میده.چیکار کنم درست بشه؟
ممنون

اب بزار ابتنی کنه خوب نشد قطره شپش

مهدی چهارشنبه 7 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:42 ب.ظ http://www.birds.blogsky.com/1388/02/07/post-93/

سلام من حدود یه هفته پیش یک جفت مرغ عشق خریدم روز اول 8تا تخم تو لونه بود روز بعدش شد 9 تا ولی وقتی تخمارو نگاه کردم 5 تا از تخم ها خراب بودن منم درشون اوردم .بعدش دیگه ماده تو لونه نرفت وقتی که تخما رو دراوردم ماده یه تخم داشت و اونو کرد ته قفس و با نره یه دقیقه دعوا میکنه یه دقیقه دون به هم میدن و روزی چندین بار میره تو لونه اما تخم نمیزاره. به نظر شما دوباره تخم میزاره.

وبلاگو بخون

الیاس چهارشنبه 7 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:50 ب.ظ

سلام من دوتا مرغ عشق دارم بهشون می رسم لونه دارن نر مسته ماده زیاد تو لونه میره دو هفته است که می بینم با هم جفت گیری می کنند اما تا حالا از تخم خبری نیست.آیا تخم می ذارن یا مشکل دارن؟

تغذیه رو درست کن
وبلاگو بخون

payam چهارشنبه 7 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:33 ب.ظ

سلام خسته نباشید، جوجه یه جفت از قناریهام چند روزه پرهای زیر سینش ریخته، به نظرتون بخاطر چیه? چیکارکنم خوب شه? ممنون

تو لکه طبیعیه

امیر سه‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:01 ب.ظ http://www.birds.blogsky.com

چرا بعضی از مرغ عشقا نوک پایینشون از بالایی بلندتر میشه با اینکه کف دریا هم استفاده میشه.دلیل ژنتیکیه یا ؟

نمیدونم

حامد سه‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:28 ب.ظ http://birds.blogsky.com

سلام
ممنون ازراهنماییتون
من برای اطمینان مرغ عشق با جوجه خریدم
الان 40 روز میگزره هفته اول جوجهاشو جدا کردم
اصلا جفت گیری نمیکنن فقط برا خوردن میان نیرون
بانرش همش تولونن حتی چند روزه لونشونو عوض کردم
هر چی هم شما گفته بود بهشون میدم هر روز اصلن قطع نمیشه

چون بی تجربه ای جفت اماده رو کاری کردی تخم نزارن
وبلاگو بخون

محمد سه‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:12 ب.ظ

با سلام من مرغ عشقام همیشه در لونه رو مینداختن دیگه نمیرفتن الان که چسبش کردم میرن. مشکلی نداره؟؟؟؟

نه

رضا جمعه 2 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:58 ب.ظ

سلام.در مورد جلو عقب رفتن اینطور بگم که قسمت پشتی بدنیش بالا و پایین میره.
احساس میکنم مرغ عشق مادم یکم زیاد خودشو میخارونه.به نظرتون اینم مشکلی نیست؟؟
مدفوع هیچکدوم آبکی نیست. غذاشونم خیلی راحت میخورن.

یبوست داره
یه قطره زوغن زیتون بنداز تو حلقش و میوه و سبزی رو بیشتر کن

شیلا جمعه 2 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:29 ب.ظ

سلام من 5 ماه هستش که مرغ عشق دارم هیچ مشکلی هم ندارن باید چند ماه بشه که تخم بزارن؟

وبلاگو بخون
سه ماهه بالغن و جوجه میدن

manoos جمعه 2 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 04:54 ب.ظ

سلام دوباره
از راهنمایی های قبلیت ممنون یه سوال داشتم میشه از مولتی ویتامین + آهن که برای بچه ها استفاده میشه به مرغ عشقم بدیم؟

اره

پارسا جمعه 2 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 04:34 ب.ظ

سلام من یک جفت مرغ عشق دارم خیلی هم بهشون میرسم از تخم کتان بگیر تا میوه و سبزیو مولتی ویتامین دیروز کف قفس تخم کردن چیکار کنم؟

لونه بزار تخم رو بردار بنداز دور تو دست و پاش نزارش بخورش بد عادت شه سری بعد تو لونه مزاره اگه لونه دارن جا لونه رو عوض کن

محسن جمعه 2 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:48 ق.ظ

سلام

جوجه مرغ عشقام دو تاشون بزرگن نزدیک 35 روزشونه یکی کوچکتره . اما نمی دونم چرا دون نمیخورند اصلا هم نمیزارن ماده به جوجه کوچکتر غذا بده . به نظرتون جدا کنم دو تایی که بزرگترن . ماده میخواد بیشتر به کوچیکه غذا بده. اینم بگم هویج رنده شده یا تخم مرغ آب پز میریزم خودشون میخورن؟؟

چند ساعتی جدا کن ببین اگه خورد که هیچ اگه نخوردن برشون گردون پیش مادرشون

reza پنج‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:43 ق.ظ

سلام.
شرمنده من مدام سوال میپرسم دلیلشم اینه که واقعا نگرانم.میخوام ی توضیح کامل بدم در ادامه سوال قبلی.بعضی وقتها مرغ عشق مادم میره رو میله پلاستیکی میشینه و چشماشو میبنده و میمونه.یکمم جلو عقب میشه سرجاش!ابعضی وقتها هم احساس میکنم سرجاش میلرزه!!ما خیلی راحت غذا میخوره و حتی پرنده نرم نمیزاره نزدیک غذا بشه!!آیا مشکلی هست یا نگرانیم بی دلیله؟؟ ممنون از راهنمایتون

اگه حالت بشین پاشو یبوسته ولی جلو عقب رفتن تا حالا ندیدم
لرزیدن گاهی اوقات از ترس یا از سرما یا هم کمبود ویتامین که باید مولتی ویتامین بدی

reza پنج‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:32 ق.ظ

سلام.
مرغ عشق مادم وقتی روی میله پلاستیکی قفس وایمیسده مدام سرجاش جلو و عقب میره.بعضی وقتها هم صدای شبیه صوت زدن آرام میاد از قفس.این علائم نشونه بیماریه؟؟لطفا راهنماییم کنید.
ممنون

یبوست داره
میوه و کاهو و سبزی زیادتر بده

رضا چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:16 ب.ظ

سلام.امروز یک جفت مرغ عشق خریدم و چند ساعت بعد اینکه آوردمشون خونه دیدم که پرنده ماده پرنده نر رو اذیت میکنه.بطوریکه وقتی پرنده نر میره سمت آب یا غذا ماده هم میره دنبالش و به سر نر نوک میزنه و فراریش میده!راه حلی هست که بشه جلوی این کارو گرفت؟خیلی ممنون از راهنماییتون

فعلا به هم عادت ندارن به مرور زمان درست میشه

امیر حسین چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:00 ب.ظ

خوب داداش من اینا رو شصت و پنج درام (پول ارمنستان) خریدم ضرب هشت کن چون هشت برابر پول ایرانه معادل 520تومان ایران هرچه از سایت خوبتون سپاس گذارم گرچه میخواستم این گونه بشه نشد در هر صورت سپاس گذارم

ایران 20 تومنه

امیر حسین سه‌شنبه 29 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 04:33 ب.ظ

یعنی این که شما که خوب از مرغ عشق میدانید پزشکش شوید، برنامه غذایی بدهید،کارهای روزانه اش و... میدونم برای شما سخته فقط قبول میکنید ببخشید توی زحمت افتادید قبول میکنید یا خیر؟

مرغ عشق از این قرطی بازیا نداره اون برنامه غذایی مال قناری اونم نژاد های چند میلیونی
مرغ عشق با ارزن و سبزی سالم و سلامت میمونه

امیر حسین دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 05:11 ب.ظ

با سلام مرغ عشق ها داخل آب هم میروند؟
ببخشید اگر مشکلی ندارد من شما را بعنوان پزشکی قرار بدهم ک به من آموزش میدهید من هم روی مرغ عشق کار میکنم فقط میخواستم بپرسم شما قبول میکنید یا نه اگر نه بود یه توضیح بدید ممنونم؟؟

منظورتو نفهمیدم
بخوان حموم کن تو اب میرن

حامد دوشنبه 28 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:42 ق.ظ http://birds.blogsky.com

سلام
من یک ماه پیش یه جفت مرغ عشق با جوجه خریدم
الان دوهفتس جوجهاشو جدا کردم ماده تو لونس نرشم همش تو لونس تخم هم نزاشته هر چی تووبلاگ نوشتید رعایت کردم نه تخم گزاشته نه نرش میاد بیرون
ممنون از راهنماییتون

مولتی ویتامین میدی؟ کف دریا گذاشتی؟ میوه و سبزی هر روز میدی ؟اینارو رورعایت کن جا بی استرس بزارشون یه مدت دیگه تخم میزارن

s-m شنبه 26 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:58 ب.ظ

باعرض سلام وتشکر از اینکه به سوال قبلی من پاسخ دادیدمخواستم بدونم که ابعاد قفس مرغ عشق باید چقدر باشد آیا در تخم گذاری ان موثر است یا خیر؟

هرچی بزرگتر بهتر

سعید شنبه 19 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:05 ق.ظ

سلام خسته نباشید ممنون از سایت خوبتون من چند روز پیش یه جفت مرغ عشق خریدم تو مغازه خیلی عالی به نظر میرسیدن هم میخوندن هم لب میگرفتن هم بازی میکردن الان که اوردم خونه ساکت نشستن وقتی هم دستمو میبرم طرفشون میرن کف قفس میشینن اصلا هم توی لونه نمیرن هر از گاهی هم به هم میپرن و با جیغ و سرو صدا به هم حمله میکنن فروشنده میگفت جفتن توی مغازش هم اینا رو تنها توی یه قفس نگه میداشت به نظرتون چیکارش کنم ؟ درضمن من جزیره قشم زندگی میکنم هوای گرم و شرجی عذیتشون نمیکنه ؟ در اخر هم میخاستم بگم شما انقدر سایت خوبی داری چرا واسه بقیه پرنده ها مطلب نمیزاری ولی بازم ممنون

همهمواردی که گفتی ناشی از عدم عادت به محیط جدیده به مرور زمان درست میشه
مرغ عشق پرنده مقاومیه نسبت به گرما ولی اسیر که نگرفتی بزارشون تو اتاق جایی که خودت راحتی

manoos شنبه 19 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 01:14 ق.ظ

سلام ببخش دوباره مزاحم شدم
جوجه مرغ عشقام مردن یکیشون سرحال یود یهو افتاد مرد چرا اینحوری میشن؟

از قبل بیماری داشته یا هم یه چیزی نیشش زده یهو هیچ موجودی بی دلیل نمیمیره

s-m جمعه 18 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:59 ب.ظ

سلام ما دوتا مرغ عشق داریم الان حدودا دو ساله که داریمشون ولی تخم نذاشتن غذا بیشتر بهشون ارزن میدیم ولی بعضی اوقات چیزهایی را که گفتین هم می دیم میشه راهنمایی کنید چی کار باید بکنیم تخم بزارند .البته جای مناسب وبدون استرسی دارن.
خیلی ممنون خسته نباشید.

خودت میتونی همه عمرت نون خالی بخوری هفته ای یه گوجه یا خیار سالمم بمونی؟
خو اونم یه موجوده باید مرتب بهش میوه و سبزی و کف دریا و مولتی ویتامین بدی

mohamad پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 05:15 ب.ظ

سلام.خسته نباشید من دوتا مرغ عشق دارم دو تا تخم گذاشتن ولی بالای لونه تخم کردن چیکار کنم

لونه رو عوض کن یه لونه محکم تر براشون درست کن خوششون نیومده از لونه

امیر حسین پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 04:34 ب.ظ

سلام این مرد دنبال زنه افتاده مرغ عشقام اطفا بگید چیکار کنم؟؟؟سریع؟؟

ماده اماده نیست باید ببینی بیماره یا جوجس یا تغذیه ضعیف هر مشکلی هست رفع بشه

امیر حسین چهارشنبه 16 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:42 ب.ظ

سلام مث داداش شاید خنده دار باشه ولی من تازه کارم ببین اینا هی دهن به دهن میکنن؟ لب میدن؟
برای تکثیر خوبه خونه براشون بزارم؟؟؟
باید شرایط خونه چجوری باشه مثلا ساکت تاریک ک من جایی براش درس کنم؟؟؟؟
ببخشید

شرایط عادی نه تاریک نه ساکت فقط بذارشون یه میخ
روزانه ببرشون هوا بخورن تو حیاط یا بالکن
مولتی ویتامین بده و میوه و سبزی فراوان
نترسونشون و جایی نباشن که بهشون استرس وارد شه

کوروش چهارشنبه 16 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:56 ب.ظ

من امروز صبح بردمش پرنده فروشی یک قطره تقویتی انداخت توی دهنش گفت این قطره صد هزار تومان گرفتم و خیلی کمیاب هست و اصلا برای مرغ عشق استفاده نمیکنم و با هزار منت ریخت تو دهنش گفتم قطره رو بده بهم دو برابر پولشو میدم گفت مسله پولش نیست این قطره خیلی کمیابه و به سختی گیر میاد همین قطره باعث شد هم به اشتها بیاد هم کمی بهتر باشه بعدش یک سه تا قرص داد که هر روز نصف قرصو تو آبش حل کنم و تا شب بذارم و دوباره بردارم و صبح بذارم و تا سه روز این کارو ادامه بدم گفتش اسهال شده و اگر مشکل دیگه ای نداشته باشه خوب میشه اون قطره باعث شد حالش کمی بهتر بشه ولی خب هنوز سست هست و حالا باید ببینم اسهالش خوب میشه یا نه میشه بپرسم این بیماریش چی هست این بو دادنشو پرسدیم گفت هیچی نیست از اسهاله ولی بنظرم نمیاد مشکلش این باشه اکثر داروخانه ها هر قرصی را میگی میگن نداریم یک قرص مشابه اش رو میدن من الان دارم میخونم اگر خوب نشه میرم دنبال داروهایی که گفتی فقط مطئنی این داروها خوبش میکنه چون این مرغ عشق خیلی برام عزیزه و بهش وابسته هستم بنظرت بیماریش چی هست پرهاش پف میکنه و اکثرا سسته ولی بعضی وقتها یکدفعه خوب میشه و دوباره حالش بد میشه ولی امروز کمی بهتر بود اون قرصی رو هم که پرنده فروشی داد قرص اسهال بود که مال آدم هست قرص آدمو اگه بدی به مرغ عشق ضرر نداره من بهش گفتم گفت من خودم چهل ساله کارم پرنده هست و با همین قرص کلی پرنده هامو درمان کردم حالا دیگه موندم چیکار کنم این داروهایی که گفتی براحتی گیر میاد؟؟ و دستورش چطوریه تو داروخانه میگن؟؟؟

جنتامایسین همه جا هست یه انتی بیوتیک مشهوره
سستی و ضعفشم مال بیماریشه

کوروش سه‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:03 ب.ظ

با سلام
تو رو خدا فقط به دادم برس مرغ عشم چند روزه پرهاشو پف کرده چند هفته پیش یکی از جوجه مرغ عشقام همینطور شده بود و مردa پرهاشو پف کرده و مدفوعش آبکی شده و سبزه یه رنگ سبز هست که توش یک تیکه سفیده غیر طبیعیه و یک بوی بدی هم میده نیمدونم این بو چیه هم مدفوعش بو میده هم خوش خیلی سست شده و دائم یکجا نشسته و جنب جوش نداره بشدت کم اشتها شده و چشاش تو گودی افتاده نمیدونم مشکلش چیه دامپزشکم میبرم فایده نداره قبلا بردم مردش و دامپزشک گفت من زیاد تخصص ندارم چیکار باید بکنم؟ نمیدونم سرما خورده یا مشکل دیگه ای داره بو دادنش علامت چیه؟
من باید چیکار کنم الان جفت هستن نر رو ازش جدا کردم انداختمش قفس دیگه بقدری سر و صدا کردش طاقت نیاوردم دوباره انداختمش پیشش وقتی نرو انداختم پیشش نره خیلی خوشحال شد از طرفی مترسم نره هم از این بگیره از طرفی جدا میکنم هم نره سر و صدا میکنه و خودشو اذیت میکنه هم ماده تنها میشه لطفا بهم بگید چیکار کنم و چه دارویی بهش بدم و بیماریش چی هست در ضمن الان آوردم توی اتاق بخاری رو هم روشن کردم و اتاقو گرم کردم آبشم میجوشونم بعد میریزم تو ظرفش ولی نمیدونم شنیدم نباید بهش میوه و سبزی بدم ولی میترسم ضعیف تر بشه چون خیلی کم میخوره شاید روزی دوبار اونم چندتا دونه بخوره البته بعضی وقتا نره بهش غذا میده با دهن
ممنون میشم هر چه زودتر جوابمو بدید
سایت خوبی دارید با تشکر شب خوش
خدانگهدار
براش دعا کنید هر چه زودتر خوب بشه

داروش جنتامایسین
برای پیشگیری که اون مرغ عشق نگیره جاش رو عوض کن سالمه رو بده یکی دیگه تا این خوب شه هر چد ساعت اسپری جرمی ساید یا نانوسیل یا ویرکن اس بزن به قفس و محیط
تموم دارو ها نمابرده داروخونه دامپزشکی داره

امیر حسین سه‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:01 ب.ظ

من یک هفته خریدم از ارمنستان خوب، کی راجاشون کنم تولید مث کنم زود هست یا دیر بعد این مرد بی حس چجوری مث کنم راهی داره؟؟؟

زوده یه مدت بگذره تا به محیط عادت کنن همه چی اونموقع درست میشه

امیر حسین سه‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 04:40 ب.ظ

سلام داداش من تازه کارم دستمو بگیر لطفا
من دوتا خریدم از مرغ عشقا اینا سیب و چیزهایی ک نام بردید نمیخوره چی جوری سیبو بش بدم مثلا برسم لای غذا نمیدونم کمکم کن میخوام همش ازت سوال کنم چون هیچی نمیدونم متشکر

امیر حسین سه‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 04:38 ب.ظ

سلام داداش من تازه کارم دستمو بگیر لطفا
من دوتا خریدم از مرغ عشقا اینا سیب و چیزهایی ک نام بردید نمیخوره چی جوری سیبو بش بدم مثلا برسم لای غذا نمیدونم کمکم کن میخوام همش ازت سوال کنم چون هیچی نمیدونم متشکر

دون رو بردار گرسنه بشن میخورن

manoos سه‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 03:55 ب.ظ

دوباره سلام
جوجه مرغ عشقم مدفوعش بهش چسبیده است و بیحاله پرهاشم آویزونه چیکارش کنم خوب بشه؟ میشه زود جوابمو بدین
ممنون

یه بسته اکسی وت بگیر و هر روز یک قرص رو مخلوطه یه جا ابی اب کن
شب درش بیار و فردا صبح تکرار کن تا یک هفته
در این مدت وبلاگو بخونه اطلاعاتت در مورد این پرنده بیشتر شه

manos دوشنبه 14 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 03:33 ب.ظ

سلام
2 هفته است یه جفت مرغ عشق با 2 جوجه گرفتم یکی از جوجه هاش خیلی بی حاله پراش آویزونه نمیدونم چشه میشه راهنمایی کنین؟

یه بسته اکسی وت بگیر و هر روز یک قرص رو مخلوطه یه جا ابی اب کن
شب درش بیار و فردا صبح تکرار کن تا یک هفته
در این مدت وبلاگو بخونه اطلاعاتت در مورد این پرنده بیشتر شه

گلناز یکشنبه 13 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:58 ب.ظ

سلام، مرغ عشقای من تخم گذاشتن ولی مشکل اینه که قفسشون بیرون خونه ست و میترسم سردشون بشه ولی میترسم جابه جاشون کنم ، راهنمایی کنید لطفا!

یه پارچه بنداز رو قفس که جایی رو نبینن جابجا کن مشکلی پیش نمیاد

حامد شنبه 12 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:14 ب.ظ http://birds.blogsky.com

سلام
من یه جفت مرغ عشق با سه جوجه خریدم سرحال بودم وقتی اومدم خونه
یه جوجش مردمادشم پف کرده همش باید چه کارکنم
نرشم با یه جوجش که کاملا بزرگ شده همش تو لونس
ممنون از راهنماییتون

یه بسته اکسی وت بگیر و هر روز یک قرص رو مخلوطه یه جا ابی اب کن
شب درش بیار و فردا صبح تکرار کن تا یک هفته
در این مدت وبلاگو بخونه اطلاعاتت در مورد این پرنده بیشتر شه

علی جمعه 11 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:32 ب.ظ

سلام
من حدود 2ماهه یه جفت مرغ عشق آبی دارم که بهشونم خیلی میرسم از لحاظ تغذیه ( کف دریا، کاهو، سبزی، ارزن، میوه و... ) ولی اصلا باهم جفت گیری نمیکنن یعنی اون اوایل چندبار نره سواره ماده شد ولی میافتاد کف قفس بعدشم دیگه جفت گیری نکردن یا اصلا ماده میزنه نره رو
چیکار باید بکنم که تخم بزارن؟

مکان باید بدون استرس باشه
تغذیه باید عالی باشه
جفت باید سالم باشه
شما این سه موارد رو محیا کن تخم میزاره

محمد پنج‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 02:57 ب.ظ

سلام
سه ماهه یه جفت مرغ عشق خریدم. اون اوایل یکی دوبار جفتگیری کردند ولی دیگه خبری نشد. ماده تو لونه هر از گاهی میره. تخم مرغ و کاهو و سبزی و کف دریا هم براشون میذارم. میخواستم علتشو بدونم.
ممنون

علت اینه که اطلاعاتی در مورد این پرنده نداری و نگهداری و تغذیه و محیط مناسبی ایجاد نکردی و اونا بی خیال شدن وبلاگو بخون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد