اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

آناتومی بدن قناری و بیماری ها شایع

تصویری از اناتومی بدن قناری و گنجشک سانان

شناخت اعضای داخلی بدن پرنده کمک شایانی به درمان بهتره پرنده میکنه




 درمان عفونت روده


برای درمان عفونت روده که یه رگ سیاه در قسمت مخرج قناری به وجود میاد میتونید از داروی تتراساکلین یا  آلفاسریل  استفاده کنید 

, برای پیشگیری دونه ها رو هنگام خرید بشویید و تو آفتاب کامل خشک کنید, از سبزیجات کمتر استفاده کنید ترجیحا به جوجه ها زیر یک ماه اصلا سبزی ندید برای قناری های بالغ هم سبزی رو بخوبی بشویید و ضد عفونی کنید و خشک کنید سپس در اختیار قناری قرار بدید

قفس جوری باشه مدفوع و غذا مونده  قابل دسترسش نباشه

درمان بیماری های حاد  قناری یا مرغ عشق 


برای درمان کز کردن و پف بودن قناری که گاه با سرما خوردگی و گاه از عفونت روده بهترین گزینه آلفاسریل 



درمان سرماخوردگی قناری و مرغ عشق 


برای درمان سرماخوردگی قناری یا مرغ عشق یا دیگر پرنده ها بهترین گزینه آلفاسریله اگه ندارید و مجبورید یه کپسول انتی بیوتیک ترجیحا ازیرومایسین یا اریترومایسین و در صورت نبود اموکسی سیلین و یا پنی سیلین رو پودر داخل کپسول رو تقسیم بر 4 کنید و هر روز یک قسمت از چهار قسمت پودر داخل کپسول رو تو کمتر از نصف جا ابی مخلوط کنید , صبح بزارید شب قبل از خواب در بیارید و فردا دارو تازه تا پنج الی  یک هفته


بیماری های کبد قناری

برای درمان کبد و کلیه از داروی هپاتشو استفاده کنید و در صورت دسترسی به دارو های قناری کلسی کولینا شرکت لاتک بهترین گزینه,

برای پیشگیری از دادن دارو بالاتر از دز تجویز شده خودداری کنید , مولتی ویتامین بصورت مکرر استفاده نکنید آب مصرفی سالم هر روز تعویض شه نظافت قفس رعایت شه


درمان سینه کاردی

در جوجه های تازه دون خور شده دان رو نیم کوب کنید

در بزرگ سالان از سرکه سیب به مقدار 10 میلی لیتر در لیتر 3-4 روز در هفته جهت پیشگیری و 15 میلی لیتر در هر لیتر اب هر روز تا بهبودی کامل جهت درمان استفاده شود

در برخی مواقع استفاده از دارو های انتی بیوتیک مثل اکسی وت و جواب میده

سینه کاردی بیماری ساده ای نیس هزار علت داره ببرید دامپزشک

جلوگیری از شپش و مایت قناری و مرغ عشق

برای درمان شپش و مایت و انگلهای داخلی و خارجی یک قطره آیور مکتین پشت گردن قناری بچکونید ترجیحا قبل یه پر از جای که قطره رو میریزید بکنیداین قطره رو هم میتونید داروخانه دامپزشکی بگیرید هم تو پرنده فروشیا به اسم قطره پس گردنی معروفه


درمان اسهال سفید قناری و مرغ عشق
داروی اینترتریم , اکسی وت , نئومایسین 
و در صورت نبود دارو های فوق یک تیکه پوست انار چه خشک شده چه تر بندازید تو جا ابی پرنده بخوره اسهالش قطع میشه,  تخم خرفه هم تاثیر داره , 


درمان یبوست چکاندن

1-2 قطره  روغن زیتون در دهان  و دادن برگ کاهو و تخم کاهو , در تغذیه از میوه و سبزی استفاده کنید 


نکاتی در مورد پیشگیری بیماری ها 

1-دان قناری بعد از خرید شسته شود 

2-از اسپری های ضد عفونی کننده بی ضرر همچون نانوسیل یا جرمی ساید پی استفاده کنید

3-نظافت و شستشو  چوب زیر پای پرنده دانخوری  حداکثر دو هفته یک بار و اب خوری روزانه شسته شود و اب تعویض گردد

4-دارو نباید بیشتر از 12 ساعت در جا آبی بمانید ,در هنگام دادن دارو از جا ابی تیره استفاده کنید یا با چسب برق دور جا ابی رو چسب کنیدنور باعث تخریب دارو میشه

5-کاغذ زیر پا در زمان های کوتاه تعویض شود از روزنامه بدلیل سرب در جوهر استفاده نکنید



نظرات 5 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:38 ب.ظ http://morgheshgh.blogfa.com

سلام
وب زیبایی داری
به وب من هم سری بزن
اگه با تبادل لینک موافقی خبرم کن
ممنونــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ[گل]

الی شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:40 ب.ظ

سلام مجدد
ببخشیدا متوجه نشدم
الان این جواب کدومشون بود؟
واسه همه مرغ عشقام این کار و انجام بدم یعنی؟

اگه همش تخم میذارن واسه همش

الی شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:33 ق.ظ

سلام
البته سوالم ربطی به این پست نداره
من از دو تا مرغ عشق اولیه م بیشتر از بیست سی تا جوجه گرفتم چه خودشون تخم گذاشتن و جوجه شدن چه بچه هاشون با هم .. بعبارتی کلی نوه و نتیجه دارم :)
سوالام زیاده
1- نوه هام خواهر برادری جفت شدن و بار اول از هشت تا تخمشون چهارتاش سالم دراومد چیزی که واسه مرغ عشق اصلیم پیش نیومده یعنی تا حالا بیشتر از سه تا جوجه نداده.. رنگای نابی هم شدن/ سری بعدی تخما سه تا جوجه شد که ناقص الخلقه هستن..بعبارتی گرن.. پرشون ناقص در اومده .. یکیش چندوقت پیش مرد نمیدونم بخاطر چی؟ این دوتای دیگه درست میشن؟؟
2-چیکار کنم که همه تخما جوجه شه؟؟ الان بچه هام با یه سری از نوه هام یکیشون هشت تا تخم گذاشته یکیشون هفت تا.. چیکار کنم که بیشتر از قبل جوجه بشن؟ نرای قوی ای دارم و خوب میتونن تغذیه کنن
3- خب پرنده فروشا میگن خواهر برادری جفت نکنید.. اینا حیوونن خب نمیفهن که نوک تو نوک میشن و بعله/ منم قفسشونو جدا میکنم و سریع هم تخم میذارن .. چیکارشون کنم بیخیال جفت شن؟؟
4- این همه مرغ عشق دارم و به همه فامیل یه جفت دادم اگه قراره جفت گیری نکنن و باهم نباشن چیکارشون کنم؟ باغ وحش راه انداختم تو خونه.. بالاخره رسیدگی میخوان و کلی وقتم و میگیرن موقع تمیز کردن
5- دو تا از جوجه هام وحشی بودن و با دوتای دیگه عوض کردم اون دوتا خیلی شیک بلدن خودشونو تو آب بشورن وقتی یه ظرف آب میذارم کف قفس و بقیه جوجه های خودم هنگ میکنن و عین دیوونه ها نگاشون میکنن.. چیکار کنم که اینا هم یاد بگیرن خودشونو بشورن؟؟
6- من هفته ای یه بار بهشون تخم مرغ آبپز میدم، هویج و برگ ترب، سیب چیزاییه که بیشتر بهشون میدم... خودشونو میکشن واسه کاهو و بوی کاهو که البته گلاب به روتون اسهال میگیرن...به سیب زمینی پخته و عدس و اینا هم یه جا نوشته بود تمایلی نشون ندادن.. همینا کافیه؟
و یه عالمه سوال دیگه که یواش یواش میپرسم که جوابمو بدین
مرسی

پرنده فروشه هم دیده نمیدونید یه جفت مریض بهتون داده

تشریف ببر داروخانه دام پزشکی یا پرنده فروشی بگو یه بسته قرص اکسی وت میخوام
بسته ای فک کنم هزار تومنه
قرص رو نصف میکنی و پودرش میکنی
دور جا اّبی مرغ عشقاتو چسب برق بزن که نور نفوذ نکنه
قرص پودر شده رو قاطی اب میکنی میذاری بخورن
شب قبل خواب جا ابی رو در میاری میشوری و صبح روز بعد همین کارو ادامه میدی
دارو نباید بیشتر از یک روز مصرف شه چون خودش عامل مریضی میشه

الی شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:45 ق.ظ

سلام
البته سوالم ربطی به این پست نداره
من از دو تا مرغ عشق اولیه م بیشتر از بیست سی تا جوجه گرفتم چه خودشون تخم گذاشتن و جوجه شدن چه بچه هاشون با هم .. بعبارتی کلی نوه و نتیجه دارم :)
سوالام زیاده
1- نوه هام خواهر برادری جفت شدن و بار اول از هشت تا تخمشون چهارتاش سالم دراومد چیزی که واسه مرغ عشق اصلیم پیش نیومده یعنی تا حالا بیشتر از سه تا جوجه نداده.. رنگای نابی هم شدن/ سری بعدی تخما سه تا جوجه شد که ناقص الخلقه هستن..بعبارتی گرن.. پرشون ناقص در اومده .. یکیش چندوقت پیش مرد نمیدونم بخاطر چی؟ این دوتای دیگه درست میشن؟؟
2-چیکار کنم که همه تخما جوجه شه؟؟ الان بچه هام با یه سری از نوه هام یکیشون هشت تا تخم گذاشته یکیشون هفت تا.. چیکار کنم که بیشتر از قبل جوجه بشن؟ نرای قوی ای دارم و خوب میتونن تغذیه کنن
3- خب پرنده فروشا میگن خواهر برادری جفت نکنید.. اینا حیوونن خب نمیفهن که نوک تو نوک میشن و بعله/ منم قفسشونو جدا میکنم و سریع هم تخم میذارن .. چیکارشون کنم بیخیال جفت شن؟؟
4- این همه مرغ عشق دارم و به همه فامیل یه جفت دادم اگه قراره جفت گیری نکنن و باهم نباشن چیکارشون کنم؟ باغ وحش راه انداختم تو خونه.. بالاخره رسیدگی میخوان و کلی وقتم و میگیرن موقع تمیز کردن
5- دو تا از جوجه هام وحشی بودن و با دوتای دیگه عوض کردم اون دوتا خیلی شیک بلدن خودشونو تو آب بشورن وقتی یه ظرف آب میذارم کف قفس و بقیه جوجه های خودم هنگ میکنن و عین دیوونه ها نگاشون میکنن.. چیکار کنم که اینا هم یاد بگیرن خودشونو بشورن؟؟
6- من هفته ای یه بار بهشون تخم مرغ آبپز میدم، هویج و برگ ترب، سیب چیزاییه که بیشتر بهشون میدم... خودشونو میکشن واسه کاهو و بوی کاهو که البته گلاب به روتون اسهال میگیرن...به سیب زمینی پخته و عدس و اینا هم یه جا نوشته بود تمایلی نشون ندادن.. همینا کافیه؟
و یه عالمه سوال دیگه که یواش یواش میپرسم که جوابمو بدین
مرسی

سوالات که همه چرت و پرتن
فقط واسه اینکه جوجه ها بیستری داشته باشی و تخم های بیشتری تبدیل به جوجه شن میتونی بری داروخونه دام پزشکی بگی استیمول میخوام اگه نداشت بگو ad3e
در مورد نسبت خواهر برادری سعی کن این کار و نکنی هر چند من تو مرغ عشق ندیدم مشکلی پیش بیاد
ولی راه بهتره واسه مرغ عشقات اینه پدر و دختر و یا مادر و پسر جفت شن

موسوی شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:17 ق.ظ http://www.zabooooz.blogfa.com

سلام ...

بنده مدیر وبلاگ فروشگاه اینترنتی زابوز هستم...

میخواستم به شما پیشنهاد بدم که تبادل بنر و لینک بکنیم...

ساخت بنر هم بامن...

لازم به ذکر است که وبلاگ ما یکی از پربازدیدترین وبلاگ های مرغ عشق است....


شما کافیست واژه فروش و یا خرید مرغ عشق را در گوگل سرچ کنید،مشاهده میکنید که وبلاگ ما اولین و یا دومین وبلاگ در صفحه سرچ خواهد شد.

این تبادل میتواند آغاز همکاری ما وشما باشد...

منتظر پاسخ خواهم ماند.

میخوای لینکت میکنم ولی برو تو سایت دیوار آگهی مرغ عشقاتو بزار یه ساعته میفروشیشون از وبلاگو ایمیل و این چیزا بخاری بلند نمیشه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد