اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

دانلود صدای بلبل یا هزار دستان

نام انگلیسی : Nightingale

نام فرانسوی : Rossignol Philomele

نام لاتین : Luscinia Megarhynchos

بلبل , هزار دستان , عندلیب

در اشعار قدیمی که از بلبل و آوازی زیبا و عشقه به گل سخنی گفته میشه منظور این نوع بلبله نه بلبل خرما چون اون بلبل عاشق خرماست نه گل


در قفس تکثیر نمیشه و به راحتی رام نمیشه تغذیه اون  بیشتر از حشرات


صدای بلبل هزار رو میتونید برای آموزش سهره یا قناری استفاده کنید خودم قناری دیدم که نت های این آواز رو بخوبی بازگو میکرد




دانلود آواز بلبل با حجم 4.5 مگابایت



صدای بلبل , آواز بلبل

نظرات 44 + ارسال نظر
یاسر سیف پنج‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:24 ب.ظ

شپشک دارد وچربی گرفته

روژینا پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:02 ق.ظ

سلام
من یه جوجه مینا دارم ازدستم فرار می کنه و نوک می زنه یا چنگم می ندازه واصلا پیشم نمیاد باید اینو چه کارش بکنم تابامن خوب باشه

غذا رو فقط خودت بهش بده بزار گرسنه باشه واسه غذا میاد سمتت

حسین سه‌شنبه 15 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 05:38 ب.ظ

آقا رمز اشتباهه
لطف میکنی به ایمیلم بفرستی؟

www.birds.blogsky.com

یکی از بنده های خدا سه‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 05:09 ب.ظ http://a6m.blogfa.com

خیلی ممنون از صدای بلبل دانلود کردم.

milad یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 05:16 ب.ظ

با سلام من یه بلبل خرمایی دارم تازه داره پرش عوض میشه ولی هنوز اواز بلد نیست تو سایت ها هم اواز بلبل خرمایی نیست که دانلود کنم و براش بذارم میشه راهنمایی کنین چطوری اواز باید نشونش داد؟

خودش غریزی بلده

محسن پنج‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:23 ب.ظ

سلام من یک جوجه سهره دارم این جوجه روی قفس اویزون میشه و سرشو سریع بالاو پایین میکنه علت این کار چیست /

نمیدونم

طیبه چهارشنبه 18 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:56 ب.ظ

سلام ممنون از سایت خوبتون یه سوال داشتم من چند روز پیش یه جوجه هزار دستان پیدا کردم ولی متاسفانه خیلی ضعیفه ولی خوب بزرگم ست ولی نمی دونم چرا نمی تونه روی پاهاش وایسه همش ولو شده و انگار پاهاش لمسه میشه کمکم کنید بگین چشه؟؟

ویتامین ب کمپلکس بهش بدید شاید خوب شد امکانش کمه

سخمئشس یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 04:59 ب.ظ

مهدی سه‌شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:24 ب.ظ

سلام اگر امکان داره بفرمایید برای جوجه بلبل هزاردستان زیر 20 روز بجز گوشت و میگو و حشره و آرد نخودچی چیا باید بدیم و درصد هر کدوم چقدر باید باشه؟
ممنون

نمیدونم

ابوالفضل دانشخواهی جمعه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 12:24 ب.ظ

سلام من یه بلبل هزار دستان دارم بجه هست گرفتم دستیش کردم ولی خیلی شیطونه .خواستم بهم بگین جی کارش کنم خوب یادش بدم جی گار که میخوام حف زدنم بهش یادبدم این شمارمه اگه میشه خبرم کنید 09372073009 با تشکر

صدا بلبل هزار براش بزار اگه نر باشه یاد میگیره

سوگل یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:29 ب.ظ http://beterekid.blogfa.com

سلام من که خواستم دانلود کنم ازم رمز خواست رمزش چیه؟؟؟

www.blogsky.com

مجید جمعه 23 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:12 ب.ظ

سلام من یه مرغ عشق دارم چطوری کاری کنم تخم بذارم نمیدونم بالغ هستند یا نه لطفا خلاصه به ایمیلم ارسال کنید

وبلاگو بخون

vm دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:34 ب.ظ http://nekoogooyan.ir

سلام
وبلاگ خوبی دارین،
اگه دوس دارین وبلاگتون رو به سایت تبدیل کنید با من در ارتباط باشید:
info.nekoogooyan@yahoo.com

علیرضا چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 05:34 ب.ظ http://aligoldfinch.blogfa.com

سلام خدمت شما
وبلاگ خیلی زیبا و کاملی دارید خیلی خوشم امد منم مثل خود شما عاشق حیوانات و پرندگانم اگر مایلید باهم تبادل لینک کنیم

سینا جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:59 ب.ظ http://زطبشثق

سلام من یک جفت مرغ عشق دارم 1 هفته خریدم گاهی وقتی مرغ عشق ماده میره داخل خونه یعنی میخواد تخم کنه

وبلاگو بخون کامل

سعید سیری دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:25 ب.ظ http://www.vetpars.com

با سلام و خسته نباشید خدمت شما.هر سال جشنواره وب ایران برگزار میشه و امسال هم داره برگزار میشه و وت پارس برای اولین بار تونسته به عنوان یه سایت در زمینه حیوانات و دامپزشکی در جمع کاندیداهای برترین سایت های ایران قرار بگیره و تو جمع کاندیداها برای دریافت تندیس تو اولین حضورمون تو این جشنواره جهانی باشیم. این فستیوال در دو بخش هیئت داوران و مردمی برگزار میشه که برای بخش مردمی رای گیری انجام میشه. قابل بدونید علاوه بر اینکه تو این رای گیری رای شما رو داشته باشیم ، لینک صفحه رای گیری رو در صورت امکان قرار بدید و از دوستانتون دعوت کنید که به وت پارس رای بدن.برای رای به وت پارس به عنوان تنها نماینده دامپزشکی می توانید یا از طریق لینک زیر اقدام کنید یا اینکه به وت پارس مراجعه کنید و از بنر کنار صفحه وارد صفحه رای گیری بشید .آدرس زیر را در بخش آدرس خود کپی نمایید
http://directory.iranwebfestival.com/website/vetpars.com
.این باعث افتخار ماست. پیشاپیش ممنون و متشکر از لطفتون
در صورت تمایل اگر مشکلی براتون نیست این خبر رو به صورت یک مطلب تو وبلاگتون منتشر کنید.
دقت کنید که بعد از ثبت رای باید با مراجعه به ایمیلتان روی لینک تایید رای کلیک کنید

نیلوفر شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:43 ب.ظ

سلام من یه مرغ مینا دارم.هر کاری میکنم بازم ازم میترسه .چی کار کنم دستی بشه

مهسا یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:54 ق.ظ http://goleros-m-a.blogfa.com

سلام لینک دانلود خرابه لطفا درستش کنید

[ بدون نام ] شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:16 ب.ظ

سلام
من یه جوجه مرغ عشق دارم که یه کم بی حال الان سه هفتست که ازمادرش جداش کردم دون میتونه بخوره پروازم یه کم بلده
می خواستم بدونم الان میشه جنسیتشومشخص کردیانه؟؟؟؟؟؟؟؟
بالای دماغشم به رنگ آبی خیلی کم رنگ

سعید سیری دوشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:34 ب.ظ http://www.vetpars.com

با سلام خدمت شما دوست عزیز
شما را با افتخار به مطالعه و مشاهده متفاوت ترین سایت ایران در زمینه دامپزشکی و حیوانات از لحاظ طراحی و کیفیت مطالب دعوت می کنیم.امیدواریم وت پارس مورد نظر شما دوست عزیز در تمام زمینه ها باشد.
اگر مایل به تبادل لینک با ما هستید ما را با نام گروه علمی وت پارس لینک کنید سپس از طریق بخش نظرات به ما اطلاع دهید تا شما را با نام مورد نظر خود با افتخار لینک کنیم.
وت پارس ، تفکر نوین دامپزشک پارسی
گروه مدیریت وت پارس
www.vetpars.com
بازدید شما باعث افتخار ماست...

میثم شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:41 ب.ظ http://mozila.vcp.ir

با سلام وبلاگ خیلی خوبی دارین بنده مایلم با شما تبادل لینک کنم

الماسی جمعه 18 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:40 ب.ظ

سلام دوست عزیزبا تشکر از همکاری شما در بر گزاری دوره های قبلی کلاس پرورش قناری از شما تقاضا داریم تا در دوره آتی نیز باگذاشتن مطلب زیر را در وبسایت خود ما را در زمینه فرهنگ سازی و شناساندن قناری و پرورش قناری به عنوان یک رشته و صنعت پرطرفدار به جامعه علمی ما را یاری فرمایید با تشکر مدیریت سایت قناری قم الماسی
باتوجه به استقبال بی سابقه دوستان از دوره های قبلی کلاس های آموزشی پرورش قناری
مدیریت سایت قناری قم از دوستان عزیز دعوت به عمل می آورد تا دوره آتی کلاس های آموزشی پرورش قناری با حضوراستاد الماسی دردانشگاه

تهران برگزار می گردد

همراه با اعطای مدرک از دانشگاه تهران یا سازمان نظام مهندسی

درباره کلاس ها : کلاس ها به دو دوره مقدماتی و پیشرفته تقسیم می شود

در دوره مقدماتی به مباحث زیر پرداخته می شود

1-آشنایی اجمالی با قناری

2-اصطلاحات قناری بازان

3- آشنایی اجمالی با نژادهای مختلف قناری

4-آماده سازی سالن پرورش قناری و تنظیم شرایط مناسب در سالن( دما - رطوبت - نور)

5-تغذیه قناری در زمان تولک (پر ریزی-پرسازی) - تغذیه آماده سازی برای جفت -تغذیه در زمان تولید مثل - تغذیه جوجه ها

در دوره پیشرفته به مباحث زیر پرداخته می شود

1- تولید مثل و تکثیر قناری

2-شناخت بیماری ها و راه درمان آن ها

3- آشنایی با داروها مختلف و مارک های معتبر داخلی و خارجی

4- شناخت ردیف های مختلف آوازی و نژادهای آوازه خوان

شرکت در کلاس ها برای عموم دوستان و پرورش دهندگان گرامی آزاد می باشد

لازم به ذکر است برای شرکت در دوره پیشرفته گذراندن دوره مقدماتی الزامی است



زمان برگزاری :

دوره مقدماتی: 14و15و21و22 اردیبهشت ماه سال1391 از ساعت 9صبح الی 17

دوره پیشرفته: 28و 29اردیبهشت ماه و4و5خردادماه سال 1391از ساعت9صبح الی17



مکان برگزاری:

تهران-کارگر شمالی خ 16 پارک علم وفناوری دانشگاه تهران

کرج-پارک علم و فناوری پردیس کشاورزی دانشگاه تهران



همراه با پذیرایی و ناهار

قابل توجه دوستان هماهنگی برای رزروهتل و خوابگاه نیز میسر می باشد



برای ثبت نام در کلاس با شماره زیر تماس حاصل فرمایید

09125510649 ( الماسی)

با توجه به محدود بودن ظرفیت کلاس ها اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام به عمل آورند

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:25 ب.ظ

سلام سالار من یه ۸ ماهیه یه جفت مرغ عشق دارم که تخم نذاشتن نره مست بازی درمیاره پیش ماده میره سروصدا میکنه ولی کم پیشمیاد رو ماده بره وقتیم میره یامی افته یا انقد ماده نوکش میزنه که پایین میاد
تغذیشون خوبه تو حیاطم میذارمشون ماده هم تو لونه میره مولتی ویتامینم بشون میدم
حالابه نظرشمابایدچی کارکنم ؟؟؟؟؟؟؟؟
درضمن ماده ازنره بزرگتره ومسه نره مست بازی درمیاره وهی طرفه نره میره.
۱-چیکارکنم تاتخم بذارن؟
۲-ایابرداشتن لونه توجفت گیری تاثیر داره؟
۳-ایاجداکردن نر ازماده تو جفت گیری تاثیر داره؟
اینم عکسشون:
http://up98.org/upload/server1/02/h/kuv5gvm2zbfu4jstfp7.jpg

حرفی های که زدی اگر در عمل هم انجام میدادی باید نتیجه میگرفتی
یه مدت لونه رو دربیار و از سبزیجات و پوست تخم مرغ و ماسه استفاده کن
تخم مرغ ابپز هم غذای کاملیه اگه دوست داری بهشون بده هر چند نمیصرفه
بعد یه مدت لونه رو بزار اگه جفت شدن که هیچ نشدن ماده رو عوض کن

عباس الماسی سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:45 ب.ظ

سلام دوست عزیز وبسایت پر محتوا و خوبی دارین اگر مایل به تبادل لینک هستین ما را با عنوان تجارت طلایی در کلوپ قناری قم لینک کنید بعد عنوان لینک خود را به ایمیل ما ارسال فرمایید تا در اسرع وقت لینک شوید با تشکر مدیریت سایت قناری قم الماسی

www.qomcanary.com آدرس سایت

qomcanary@yahoo.co.uk آدرس ایمیل

سعید شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:51 ق.ظ

خیلی خیلی ممنونم دستت درد نکنه
راهنمایی هات بدردم خورد
فقط موند یه سوال کوچولو
این برادر خانوم ما یه ملنگو داره خانومش با صابون شسته این زبون بسته رو حیوون انگار که تو لک رفته باشه پراش به هم ور شده پراش میریزه پر در نمیاره الان چند ماهه اینجوریه
چه کنیم این طوطیشون خیلی باهوش و خوبه فقط میبینیش دلت واسش میسوزه
راهی نداره این مشکل حل شه؟
بازم ممنونتم

نمیدونم باید دامپزشک ببینش

سعید جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:14 ب.ظ

با سلام مجدد
عزیز جان یادم رفته بود بگم این مادهه همش خودشو میلرزونه
یسره داره خودشون کش میده و میلرزونه و پف میده اما نره اینطور نیست
مریض شده؟

مریض که شده یا ببرش دام پزشک یا قرص اکسی وت بهش بده

سعید پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:44 ب.ظ

http://img4up.com/up2/19483966451849039675.jpg

http://img4up.com/up2/01186446220361609768.jpg

http://img4up.com/up2/53164458553750319761.jpg

سمعا به طاعتا
دست گلت درد نکنه
عکس گرفتم و فرستادم
بمن گفتن زرده ماده ست اون یکی نر
یه سوال دیگه
میخوایم با برادر خانومم یه جفت جوجه شاه طوطی بخریم
یه نر من بگیرم یه ماده اون
نظرت چیه
بهش میارزه؟حرف یاد میگیره؟ به جوجه میافتن یا مثل کاسکو از جوجه کشی معذورن؟

اینقد جوجه هستن که مشخص نیست ولی به نظر میاد سبزه ماده و زرده نره

شاه طوطی توقفس تکثیر نمیشه که نر و ماده بخرین
اگه واسه حرف یاد دادن و بازیگوشی میخوای دو ماه دیگه جوجش میاد یکی بگیر خودت تربیتش کن
حرف یاد میگیره استعداد خوبی داره

سعید پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:38 ب.ظ

متشکرم
هم فهمیدم هم خریدیدم
عکسها رو چطور ارسال کنم؟
عکسها آمادست اما به ایمیل بفرستم یا تو وبلاگ جایی هست؟

تو گوگل بنویس اپلود عکس

سعید چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:24 ب.ظ

ببخشید اول جواب دادم بعد رفتم پست بعدی رو خوندم دیدم اینایی که گفتی چیه؟
کف دریا چیه؟
ماسه واسه چی بذارم؟کجا بذارم؟
نور چه قد باشه؟
چقدر سخت و حرفه ایی شد

کف دریا برای کمبود کلسیم و هم تمیز کردن نوک و هضم بهتر غذا استفاده میشه
ماسه برای سلامت بیشتر استفاده میشه چون پرنده ها در طبیعت بعد خوردن دانه ماسه میخورن که دونه راحت هضم شه
نور هر چی بیشتر بهتر اگه جایی قرارشون بدی که نور طبیعی باشه صبح بهتره لامپه

سعید چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:21 ب.ظ

آقا دست گلت درد نکنه
چه سرعتی فکر نمیکردم به این زودیا جواب بدی
متشکرم
من چه میدونم مسته یا نه
اما آره زیاد تو لونه میرن هی تو لونه جیغ و ویغ میکنن و هی تو لونه سر وصدا میکنن
براشون سبزی هم میذارم تو ابشون هم چند قطره از قطره آهن+مولتی ویتامین میریزم
قبلا نره با من بیشتر جور بود و گازم نمیگرفت اما الان برعکس شده و ماده مهربونتر شده و نره هی گاز میگیره و فرار میکنه
عکس هم میندازم میارم
بازم متشکرم

از ترس جیغ میزنن در حالت عادی نباید جیغ بزنن

aaaaaaaa دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:19 ب.ظ

سلام
من یه جفت مرغ عشق دارم که بعداز ۵ماه هنوز تخم نذاشتن
نرم مسته
مادمم تولونه میره
اما هروقت نره می خوادبره روماده ماده اینقد بانوک میذنش که نره پشیمون میشه.الان ۵ماه که همین طورین
نره یه بارم نتونسته خوب بره روماده
تغذیشونم خوبه
به نظرتون باید کدومشونو عوض کنم؟؟؟

اگه شرایطی که گفتید در واقیعیت محیا بود تخم میگذاشتن
شما که ادعا میکنی تغذیشون و محیطشون خوبه
ایا مولتی ویتامین بهشون میدی؟ چه مارکی و چند بار در هفته
ایا کف دریا همیشه تو قفس وجود داره؟
سبزیجات و میوه جات چند روزی یه بار میدی؟
ماسه استفاده میکنی؟
ایا بیرون میبریشون؟
نور کافی تو محیط هست؟
استرسی ندارند یا بچه ای گربه ای موشی چیزی نمیترسونشون؟
قفس در سطح زمین قرار داره یا به دیوار اویزونه؟
مدفوعشون ابکی یا سفت یا یه رنگ نیست؟
پف نمیکننن؟
زیاد خودشونو نمیخارونن؟
و......

سعید دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:10 ب.ظ

سلام
شاید جای سوالم اینجا نباشه اما خوب نتونستم جایی برای سوال جز اینجا پیدا کنم

من یه جفت مرغ عشق دارم اما هر سوالی توی وبلاگ بود در مورد اونایی بود که تخم گذاشتن مشکل من اینه که مرغ عشقام تخم نمیذارن
بهم میپرن سر و صدا میکنن اما از تخم خبری نیست
فنجام 7تا تخم گذاشتن اما مرغ عشقام به قول خانومم نازان
کفری شدم
براشون تخم مرغ آبپز نصفه با پوست میذارم نمیخورن
میوه میدم نمیخورن
فقط ارزن و بس
تمام گچ دیوار هم خراب کردن با نوکشون
چه کنم مرغ عشقام دست به کار شن؟

نره مسته؟
ماده میره تو لونه؟
ازشون عکس بزار ببینمشون
از ماسه و کف دریا استفاده کن تا گچ نخورن

mohammad پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:01 ب.ظ

شرمنده یه سوال دیگه یکیشون سرشو زیاد میمالونه به میله حتی یه سری چشمشو حسابی قرمز کرده بود ممکنه شپشک داشته باشه؟؟ دارو چی بهش بدم؟
یه زرد دارم یه نارنجی واسه پر رنگ تر شدنشون چی بهشون بدم؟؟

birdsong.ir/forum

Ali-Bahal پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:02 ب.ظ http://www.africangreyparrot.blogfa.com

سلام
وبلاگ بسیار خوبی داری
به وبلاگ منم سر بزن و اگر دوست داشتی تبادل لینک کنیم اعلام کن

موفق باشی دوست عزیز

mohammad چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام داداش جوجه قناری 2 یا 3 ماهه رو چطور میشه تشخیص جنسیت داد؟
تغدیه قناری چی باشه بهتره؟
چه موقع باید جوجه ها رو تو قفس مجزا قرار داد؟؟
دمت گرم

فقط از ریزه خونی میشه تشخیص داد نره و گرنه راهی نیست
تغذیه به نظر من 3 قسمت کتون یه قسمت ارزن
هفته ای یه بار هفت تخم و یه بار تخم مرغ همراه با پودر سریا
سبزیجات و میوه هر چی بیشتر بهتر
هر چی زودتر اون ها رو توی قفس مجزا قرار بدی بهتر زودتر به خوندن میان

محمدرضا چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:24 ب.ظ

سلام داداش صادق.
شما خیلی خوبی. همیشه جواب منو دادی. بازم ازت ممنونم.
یا حق.

sssssssssss دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:05 ب.ظ

سلام
من سه ماه یه جفت مرغ عشق گرفتم که تخم نذاشتن نره هنوز جوجست تازه پشت نوکش داره آبی میشه بعضی وقتاخیلی مست ولی بعضی وقتاهم اصلامست نیست وقتی خیلی مسته تویه روز چند باری روماده میره ولی هی می افته.روزایی هم که مست نیست حداقل یه بارو روماده میره.درضمن ماده تولونه میره وخیلیم مسته ازنره هم بزرگتر.حالاچندتاسوال:
1-آیاگاهی مست بودن ونبودن نره طبیعی؟
2-اصلاایناتخم میذارن.اگه میذارن چقد دیگه بایدصبرکنم؟
3-آیا بالاخره نره یاد میگیره کارو تموم کنه؟
4-آیا کتک خوردن نر توسط ماده طبیعیه؟

1- در نور بالا و هوای معتدل مستی بیشتر میشه
2-از جفتگیری حدود 3 روز تا دوهفته بگذره تخم میزارن
3- روز های اول نر برای اینکه ترس ماده بریزه این کارو میکنه ولی روزهای بعد کامل جفتگیری میکنه
4طبیعیه

محمدرضا دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:42 ق.ظ

داداش صادق سلام.
داداشی نره امروز صبح مرد.
حالا یه خواهشی ازت دارم که امیدوارم دست رد به سینه‌ام نزنی. می‌خوام علت مرگش رو بدونم. اون تا یکی دو روز پیش خیلی فعال و پرجنب و جوش بود اما یهو این طوری شد. حدود 24 ساعت هیچ چی نخورد. می‌رفت سر غذا و نوک می‌زد اما نمی‌خورد. پراش پف کرده بود. وزنش نصف شده بود. همه‌اش می‌خوابید و می‌افتاد. اما روی انگشت وایمیستاد ولی رو زمین می‌ذاشتیش ولو می‌شد و دراز می‌کشید. تند تند نفس می‌کشید. یکی دو بار مدفوع کرد که نرمال بود یعنی چسبناک یا آبکی نبود اما سفید و سبز نبود فقط سفید بود. خلاصه این که امروز صبح یه بیسکوییت خمیر کردم و کردم تو سرنگ و کرمک رو کردم تو حلقش و حدود 4-3 سانت فرستادم داخل. تا غذا رو دیدم رسید به چینه دانش یهو مرد آخه اون جلوی چینه دانش پر نداشت و داخلش معلوم بود!!!
یه چیز خیلی عجیب دیگه این که برای اولین بار بود که اینو می‌دیدم این بود که اون و مادهه تا دیروز باهم به جوجه 18-17 روزه‌شون غذا می‌دادن اما از دیروز این تا می‌خواست بره کنار جوجه مادهه بد جوری می‌زدش و از لونه بیرونش می‌کرد!!!
داداش جونم ازت خواهش می‌کنم با این اوصاف بهم بگی می‌تونی حدس بزنی دلیل مرگش چی بود؟؟؟
داداش صادق تو این یک سال شما خیلی مشکلات منو حل کردی امیدوارم خدا هم همه مشکلات تو رو حل بکنه.
یا حق.

بر اثر خفگی مرده ولی بیماری اصلیش چون مدفوعش سفید بوده ورم روده بوده که درمانش همونجور که قبل گفتم قرص اکسی وته
چون بیماری خیلی بهش فشار میاورد حوصله پوست کردن ارزن رو نداشت
ماده به تنهایی جوجه ها رو بزرگ میکنه

محمدرضا دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:33 ق.ظ

آقا صادق نره داره می‌میره. شکمش خالیه خالیه. بهش آب هویج دادم مدفوع سفید رنگی کرد. اما خیس نبود. دراز افتاده کاری نمی‌کنه... همش می‌خوابه... چکار کنم بهم بگو دادشی

محمدرضا یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:29 ب.ظ

سلام صادق داداش.
آقا امروز برای من روز خیلی نحثیه. امیدوارم این بار بتونی کمکم کنی.
مرغ عشق‌ها تازگی‌ها صاحب یه جوجه معلول شدند بعدش نره از امروز صبح آب و غذا هیچ چی نمی‌خوره. وزنش خیلی کم شده. بی‌حال شده. وقتی تو دستت می‌گیریش فرار نمی‌کنه و چرت می‌زنه. دیگه روی میله نمی‌شه و همش کف قفس می‌شینه و پراش پف کرده. وقتی می‌خواد بره تو لونه مادهه بد جوری می‌زندش!!! همه اینها برای اولین باره که این طوری شده...
صادق داداش خواهش می‌کنم بهم بگو چی‌ شده و چیکار بکنم.
فدای تو.

نر رو جدا کن و در یه قفس دیگه بزار
کف قفس رو روزنامه تمیز بزار
اولین مدفوع رو نگاه کن اگه همراه با اب بود و روزنامه خیس شد اسهال داره بهش سبزیجات نده
باید قرص اکسی وت واسش بگیری بسته ای 500 داروخونه دامپزشکی

محمدرضا یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:00 ب.ظ

سلام داداش صادق جونم.
داداشی فکر کنم مشکل جوجه مرغ عشق بیچاره من مشکل پابازه!!!
در مورد باز بودن پاهای جوجه پرنده‌ها تا جایی که من تحقیق کردم علتش یا فشار مادر روی جوجه است موقع نشستن و خوابیدن یا تغذیه بد که باعث می‌شه خونرسانی به پاها کامل نباشه و پاها ضعیف باشن که نتونن بدن رو حفظ بکنن و جوجه نمی‌تونه سرپا بایسته. در این حالت رنگ پاها هم قرمز تیره می‌شه.
دارم در مورد راه‌حلش تحقیق می‌کنم داداشی جونم اگه شما این مورد رو دیدی و راه‌حل رو بلدی ممنون می‌شم بهم بگی. خیلی خیلی ناراحتم.

من نمیدونم

سید جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:41 ب.ظ

سلام وبلاگ خوبی داری..
ببخشید توی تهران هم می شه جوجه بلبل خرما گیر آورد که خودمون غذاش بدیم و بزرگ بشه...
ممنون می شم راهنماییم کنی..

محمدرضا جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:44 ب.ظ

سلام صادق عزیز.
دوست خوبم ممنونم از بابت آواز بلبل البته هنوز داونلودش تموم نشده بهش گوش بدم. فقط یه سوال در مورد مرغ عشق داشتم امیدوارم جوابم رو بدی.
من دفعه پیش گفتم که مرغ عشقم توی یه سال 41 تخم گذاشته که از این تعداد فقط 4 تاش جوجه شدن. جوجه پنجمی هم 14 روز پیش از تخم دراومد که مثل قبلی‌ها هیچ مشکلی نداره فقط یه فرقی که داره اینه که الان که 14 روزه است هنوز نمی‌تونه سر پا وایسه. همیشه دمره و پاهاشم 180 درجه بازه. پاهاش رو راحت حرکت می‌ده اما این شکلیه همیشه. اگه لطف کنی بگی آیا مشکلی داره یا نه. اگه مشکلی داره به نظر شما چیکار بکنم؟
یا حق.

جوجه مرغ عشق سی و پنج روزه پرهاش کامل فک میکنم این حالتی که میگی تو سن 14 روزگی یه چیز طبیعی باشه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد