اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

تلفات جوجه کشی قناری را به صفر برسانین !


چرا ماده رو تخم نمیخوابه؟

چرا  جوجه  ها در  تخم  میمیرن؟

چرا  تخم  ها پوچ و بدون نطفه هستن؟

چرا جوجه ها در بدو تولد میمیرن؟

چرا  جوجه  ها میمیرن؟

چرا من نمیتونم قناری تکثیر کنم؟ چه پرنده مزخرفیه این  قناری  حالمو به هم میزنه دلم میخواد سرشو بکنم 



چرا ماده رو تخم نمیخوابه؟


از تجربیات خودم میگم 

  قناری  های  ماده قسمتی از اتاق رو که لانه رو درست کردند  رو مکان  تخم  گذاری خودشون میدونن نه لونه رو.

یعنی شما از روزی که نر و ماده رو کنار هم میندازین تا روزی که جوجه  ها از لونه دربیان حق ندارید یه سانتی متر قفس رو تکون بدید بچرخونید یا جایی لونه رو در قفس تغییر بدید چون قناری  فقط اون نقطه ای از اتاق رو که لونه رو اون جا ساخته , لونه خودش میدونه اگه چند تا  تخم  داتشه باشه یا حتی چندتا  جوجه  با تغیر دادن مکان قفس ماده لونه خودش رو گم میکنه و نه غذا میده به  جوجه  ها و نه میخوابه رو  تخم  ها

پس نکته اولی که در تکثیر باید بهش توجه کنید اینه که : از چند روز قبل از تخم گذاری تا بزرگ شدن جوجه ها جای قفس باید ثابت باشه


مرگ جوجه ها در تخم

مرگ جوجه ها در تخم به دلایلی همچون بیماری یا ضخیم بودن پوسته تخم یا خشک شدن پوسته داخلی تخم یا سرد شدن تخم یا گرمایی بیش از حد


چاره چیه؟ قبل از تکثیر از دو هفته قبل از تخم گذاری  قناری  از پودر سریا تابرنیل استفاده کنید

شب قبل از به دنیا اومدن جوجه ها به تخم ها  مقداری اپری آب ولرم بپاشید

جوجه های که در حین بیرون اومدن از تخم گیر میکنن و پوسته خشک میشه رو مقداری اب ولرم با پنبه به دور تخم و در صورت نیاز به داخل پوسته تخم که جوجه داخلشه فقط با دهن مقداری گرما به تخم بدید که جوجه از سرما نمیره 


سریا تابرنیل چیه؟

سریا یه محصول از شرکت تابرنیله که  جوجه  کشی رو واقعا لذت بخش میکنه وقتی شما تو اینترنت میخونید که تخم چهارم به بعد بدون نطفه و باید پرتش کنید ولی در واقعیت میبیند که تموم  قناری  های شما پنج تخم اون ها  جوجه شده و پنج تا بزرگ شده واقعا لذت بخشه

این پودر حاوی عناصر و ویتامین ها فراوانیه که  قناری  رو در بهترین شرایط  نگه میداره در صورت استفاده از سریا نیازی به استفاده از ad3e نیست.

قیمت پودر سریا بستگی به وجدان مغازه دار از  5 تومن تا 10 تومن متغیره و دو نوع تقلبی و اصلیش تو بازار هست که دقیقا شبیه به هم دیگه هستن فقط یه اختلاف دارن 





چرا تخم ها پوچ هستن؟

دلیل پوچ بودن  تخم  ها اول اینکه ماده از مستی تخم گذاشته و نره نتونسته اونجور که باید جفتگیری کنه  شما میبایست نری رو جفت بزنید که از مستی  در حال خوندن بال هاشو اویزون کنه

دلیل بعدی کمبود ویتامین ad3e  در بدن  قناری  هاست که منجر به  تخم  پوچ میشه شما باید از دو هفته قبل از جفت زدن از ویتامین ad3e استفاده کنید در صورت استفاده از پودر سریا تابرنیل نیازی به استفاده از ad3e نیست چون چنین ویتامین های در ترکیبات پودر سریا وجود داره

دلیل سوم میتونه بلند بودن پرهای مخرج قناری که باعث میشه جفتگیری به خوبی صورت نگیره میتونید با یه قیچی کوچیک پرهای اطراف مخرج رو قیچی کنید 


چرا جوجه ها در بدو تولد میمرند؟

ماده های جوان و تازه کار معمولا سری اول  تخم   ها رو بزرگ نمیکنن و به دلیل بی تجربگی جوجه از گرسنگی میمیره چاره چیه؟

بهترین کار اینه نره تازه کار رو با یه ماده باتجربه و ماده بی تجربه رو با نر تجربه دار جفت کنید

محیطی برای قناری فراهم کنید که هیچ استرسی نداشته باشه چون معمولا از ترس جوجه هاست که بلند نمیشه اتاقی که قناری رو نگه میدارید ترجیحا بدون رفتو آمد باهش خودتون هم فقط برای غذا دادن برید چون ماده ها تازکار خیلی ترسو و بی تجربه هستند چند روزی رو به همین روال طی کنید

شما باید در چند روز اول تولد  جوجه  ها اگه ماده تازه کاره  جوجه  ها رو با یه چوب کبریت یا خلال دندون با مخلوطی از اب و تخم مرغ و پودر سریا به صورت دستی تغذیه کنید در صورت امکان پودر جوجه هند میکس تهیه کنید

کافیه با دست بزنید تو لونه و سوت بزنید جوجه ها دهنشون رو وا میکنن و شما مقدار کمی سفیده یا زرده تخم مرغ  که پودر سریا بهش زدیده رو با یه خلال دندون میزارید دهنش تغذیه باید هر 2-3 ساعت در روز و نهایتن 4 ساعت یه بار در شب انجام شه اگر میخواهید در سری بعد ماده های خوبی داشته باشید و جوجه ها بزرگ شن باید از خواب اون چند شب بگذرید خود من چون قناری  هام بی تجربه بودن ساعت 12 شب  بهشون غذا میدادم و سری بعد ساعت 4 شب بیدار میشدم غذا میدادم و 8 صبح هم همینطور چون اگه یه وعده اختلاف بیافته جوجه مقداری ضعیف میشه که دیگه  با سوت زدن سرشو بالا نمیاره و در نتیجه منجر به مرگ میشه

 روز پنجم به بعد میتونید از سرنگ استفاده کنید  بعد مدتی ماده نیز شروع میکنه به غذا دادن  جوجه ها ولی چون بی تجربست باز هم شما باید کمکش کنید

 وقتی جوجه ها حدود بیست روزه شدن دیگه بهشون غذا ندید و بگذارید ماده خودش غذا بده چون جوجه ها قدرت کافی دارن ماده رو دنبال میکنن و ماده مجبور غذا بده بعد از بزرگ شدن جوجه ها شما یه ماده حمال حرفه ای دارید که میتونه راحت تنهایی 5 تا جوجه رو بزرگ کنه


نکات دیگری نیز باید در تکثیر بدونید اینه که پودر سریا رو باید به مقدار حدود یه عدس قاطی یه تخم مرغ رنده شده کنید , 

در یه هفته اول تولد جوجه ها تخم مرغ کفایت میکنه نیازی به هویج و چیزایی دیگه نیست . شب ها حساسترین زمانیه که جوجه ها میمیرن به چند دلیل

اول اینکه زمان شب بلنده و شما باید لامپ اتاق رو اگه 12 خاموش میکنید 7-8 صبح روشن کنید که جوجه ها از گرسنگی نمیرن, دلیل بعدی نیز خاموش شدن یه دفعه لامپه در حالی که ماده بیرون لونه به سر میبره وقتی شما لامپ رو خاموش کنید ماده هیچ جا رو نمیبینه که برگرده تو لونه و جوجه ها بدلیل نداشتن پر از سرما میمیرن, شما باید قبل از خاموش کردن لامپ از تو لونه بودن ماده سیر بودن شکم جوجه ها مطمئن شید.


دوستان جدیدا پودر سریا به مرغوبیت زمان گذشته نیست داروی به نام لوترسیرین به بازار اومده که همین کار سریا رو انجام میده بهتره با مولتی ویتامین همچون نکتون s یا هر مولتی ویتامین با کیفیت دیگه ای مصرف بشه

نظرات 165 + ارسال نظر
علیرضا پنج‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 02:06 ب.ظ

فقط یک مشکل هست برای تلف شدن جوجه ها اصلا فکر خودتون رو درگیر نکنید قبل اینکه جفت بشن باید یه سری دارو هست به قناریها داده بشه که زمانی جوجه از تخم میاد بیرون پدرومادر به جوجه ها میخاد غذا بدن اون دارو ها که قبلا دادید عفونت نداشته باشه جوجه هارو هم بگیر وتلف بشن

Yasaman جمعه 19 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 10:00 ق.ظ

سلام وقت بخیر قناری ما بعد از تخم گذاری دو جوجه اش بدنیا اومد که هر دو بعد یک روز تلف شدن متاسفانه دو تخم باقی ماندش هم جوجه نشدن. میخام ببینم الان باید چکار کنم پرنده بیچاره همچنان روی تخم های پوچ خابیده و افسردگی گرفته چرا جوجش مرد الان مجدد کی تخم میزارن؟؟؟

الهام یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 05:06 ب.ظ

سلام..من یه جفت قناری دارم که اولین باروقتی 3 تا جوجه آوردن یکی از اونها تلف شد..من چون شاغل هستم در طول روز نیمتونستم به گفته شما به جوجه ها غذا بدم..یسری ها بهم گفتن جوجه قناریت دون سوز شده و باید دستی بهش غذا بدی..الانم دوباره خوابیده از الان استرس دارم چون اگه جوجه هاش بدنیا بیاد میترسم دوباره تلف بشن..ولی قبل از اینکه به سرکار برم براشون همه چیز میزارم تا برگردم..لطفا در این خصوص اگر راهکاری دارین ممنون میشم بهم بگید

یوسف سه‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 02:17 ق.ظ

به نظرم اگرسوالی دارین جایی بپرسیدکه پاسخ درستی داده بشه بطورمثال اینا میگن تاسه بارازجفتهابیشترجوجه نگیرین که جفتهاازبین نروندوببریدشون تولک وآماده شان کنید برای سال بعد.خدمت شماعرض کنم بنده هفت بارازیک جفت جوجه گرفتم ومشکلی پیش نیامدوتاهوا گرم نشده یکبار دیگه شایدهم دوباردیگه ازشون جوجه میگیرم چرادوستان فکرمیکنیداینهاتجربیات خودشان رادراختیارشمامیذارن؟؟
فقط روی تغذیه قناریتان تمرکزکنیدوبس.

yusef جمعه 24 دی‌ماه سال 1400 ساعت 01:07 ق.ظ

باسلام.یک قناری نردارم که کف قغس نمیادوآب تنی هم فقط باآب خوری انجام میده.وخواندنش هم فقطکوتاهه ونزدیک 2سالشه.بنظرت این بدرد میخوره؟

M دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1400 ساعت 12:40 ب.ظ

سلام من قناریم دیروز تخمشو باز کرد ولی امروز ک رفتم دیدم جوجه از زیر قناری اومده بود بیرون نزدیک لبه آغل و ماده هم داخل آغل بود ولی هیچ تلاشی برای برگردوندن جوجه به داخل نمیکرد من خودم دوباره گذاشتمش زیر ماده دلیلش چیه ؟؟لطفا هرکی میدونه بگه

لیلا سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 01:49 ب.ظ http://www. fhfgffcg f gffhgggffyghjc

اگر ممکنه زودتر جواب منو بدید ممنون :قلب

لیلا دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 06:22 ب.ظ http://www. fhfgffcg f gffhgggffyghjc

سلام ما جوجه های چشم بلبلی مون یکی از آنها بدنش زخمی است

رضا جمعه 15 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 04:58 ق.ظ

سلام من قناریهم ۳تاتخم کرده یکیشوبازکردوقتی سیخ پرشدیک هودهنش پرخون شدمردبوددلیلش چیه

میثم پنج‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:06 ب.ظ

داداش سلام من یه جفت قناری خریدم که مادش امادع بود نرش نیمه اماده یک ماه قفساشون کنار هم بود با فاصله نره خوب میخوند بعد جفت کردم تا دو هفته تخم نذاشتن جداشون کردم چند روز دوباره قفساشونو گذاشتم کنار هم نره پنبه میذاشت تو دهن ماده ومیرقصید جفت زدم یک ماه جفت بودن ولی من شاهد جفت گیری نبودم الان سه تا تخم گذاشته یک هفتس ماده رو تخما حسابی میخوابه نره هم غذاش میده ایا امیدی به نطه دار بودنشون هست قبلا از تخم گذاری با هفت تخم وتخم مرغ وهویج بهشون رسیدم

یه هفته گذشته با چراغ قوه موبایلت ببین داخل تخم رگه خونه اگه نه پوچن

nima سه‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:58 ب.ظ

سلام فکر کردم سایت تعطیل شد. ناراحت شدم دو روز بود نمی شد نظر گذاشت. من یه قناری سفید از یه شخصی گرفتم که با ماده خودم جفت کنم ولی امروز که آوردمش فرداش مرد. یعنی به خاطر عوض شدن جاش بوده یا چه علتی می تونه داشته باشه؟؟!!

احتمالا یا سکته کرده یا جانوری نیشش زده یا یه مریضی مهلک داشته به این سرعت پرنده الکی نمیمیره

علی جمعه 2 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:05 ب.ظ

با سلام وبا تشکر که به سوالاتم جواب میدید من پریروز بیرون بودم اومدم دیدم داداشم اون ماده آماده رو با یکی از نرها جفت زده ولی دیگه جداشون نکردم گفت دیدم آمادس جفت زدم حالا بهشون هفت تخم دادم دیگه چی بدم بهشون؟ بعد 3-4 روز بعد لونه شو میزارم جاشونو هر چن وقت یه بار عوض کنم؟وان بزارم آبتنی کنن یا فعلا نمیخاد؟با تشکر

نر و ماده امادن لونه بزار
تخم مرغ ابپز + بادام اسیاب شده +پودر سریا یا مولتی ویتامین

صمد پنج‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:05 ب.ظ

سلام من مخلوط تخمای کتون معمولی و کتون سیاه و ارزن ریز و تخم کاهو و خلفه و کاوشه دارم دون میدم مشکلی نداره؟

هر دون مال فصلیه و یه فایده ای داره
بهتره 3 کتون 1 ارزن غذا همیشگیشون باشه و هفتخم هفته ای دو سه بار بهشون بده

علی چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:59 ب.ظ

باسلام و خسته نباشید اون قناریم که میگفتم سرحال نیس شما گفتید جداش کن جدا کردم درس شد حالا رفته رفته داره بهتر میشه حالا اونیکی ماده پسشو نگا کردم انگار آمادس ولی نرهام انگار کامل آماده نیستن حالا چیکار کنم که کامل آماده بشن؟بعد اون مادمم چیکار کنم که زود آماده بشه باهم جفت بزنم و چی بهشون بدم با تشکر.

اگ تغذیه خوب باشه و ساعات نور دهی رو یه 15 ساعت در روز برسونی حودشون مست و اماده میشن

danial یکشنبه 27 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:42 ب.ظ http://nazikchat.com

سلام خسته نباشید من قناری هامو دادم جفت چه چیز های بهشون بدم که هنگام جفت گیری و تخم گذاری که تخم میزارن همه تخم هاشون جوجه بشه؟

ad3e ویتامین

علی جمعه 18 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:47 ب.ظ

با سلام من قناریام تقریبا 20روز طول میکشن تا آماده بشن ازیه نفر که سال های سال قناری نگه داشته پرسیدم گفت الان بنداز خودشون هر موقع آماده شدن به جفت میرن حالا نظر شما چیه بندازم یا نه.

جدا کنی بهتره

محمد جمعه 18 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 01:01 ب.ظ

سلام. من قناریم تو بهار جوجه داد و بزرگ شدند. الان سه تا تخم گذاشته و جوجه شدند ولی دو تا در عرض دو سه روز مردن. با تجربه است و الان هم هوا گرم نیست فقط شبا یکم سرده ولی هنوز بخاری نذاشتیم. دلیلش چیه

لابد شبا لامپو زود خاموش کردی یا قناری رو جوجه نخوابیده بوده

حمید جمعه 18 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 04:15 ق.ظ

سلام من این پودرو تو دزفول پیدا نمیکنم امکان خرید پستی یا اگه ادرس اهواز بدین خدمت برسیم مرسی 09353883644

خودمم از اینترنت میخرم
برو این سایت از پارسا بگیر مطمئنه
www.ghanaribaz.com

محمد حسین پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:24 ب.ظ

سلام من پنج روزه جوجه قناریم از تخم بیرون اومد امروز در عرض یک ساعت گردن جوجه باد کرد خدا کنه زنده بمونه. این چه بیماریه این گرفته؟

نمیدونم

علی دوشنبه 14 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:49 ب.ظ

سلام شرمنده دوباره مزاحم شدم امروز نگا کردم دیدم قناریم که بی حال بود گفتید سینشو نگا کن کاورش پر از پر اونه یعنی ممکنه تولک باشه حالا شما میگید چیکار کنم باتشکر.

اگه تو لکه یه جای اروم و بی استرس بزارش دو سه ماهی باید مواظبش باشی با با انواع مولتی ویتامین و مواد معدنی و دون و میوه و سبزی بهش برسی تا این دوره رو پشت سر بزاره

علی سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:31 ب.ظ

سلام من قناری رو بردم به یه قناری فروش نشون دادم سینشو و مخرجشو فوت کرد گفت مشکلی نداره ولی یه علاییم که داره روزا از بس روی میل وا میسته یه پاشو بلند میکنه خوابش میبره به نظر شما از چیه با تشکر.

پاش رو برسی کن شاید زخمی کبودی میخچه و... داشته باشه اگه نه مشکلی نیست

مهدی چهارشنبه 2 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:13 ب.ظ

با سلام آخه جاشونو عوض میکنم دیگه اصلا نمیخونن چون به اونجا عادت کردن چیکار کنم البته وسطشون یه قفس گذاشتم که دوتا ماده توش دارم فک نکنم همدیگرو ببینن البته اول میدیدن ولی الن فک نکنم ببینن چیکار کنم با تشکر

یه بار توضیح دادم راهش همونه که گفتم

مهدی چهارشنبه 2 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:23 ب.ظ

سلام من دوتا قناری نر دارم که حدودا 9 ماهشونه میخونن ولی اونجور که باید دهن بزنن نمیزنن چیکارشون کنم باتشکر.

هر قناری رو بزار یه قفس
جاشون جوری باشه که هیچ کس رو نبینن
براشون صدا قناری و اهنگ شاد بزار

saeed سه‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 03:19 ب.ظ

سلام قناری رو جفت کردم نر وماده اماده بودن بعد یک هفته 4 تا تخم گذاشت وبعد 14 روز تخم ها بدون جوجه بودن ولون دوم هم 3 تا تخم گذاشت که اونم جوجه نشد علتش چیه.

نرت خوب نیست
یا مست نبود جفت زدی
یا مسته جفتگیری نکرده
یا نطفه ندار
یا پرهای پسش بلنده مانع جفتگیری میشه

صمد دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:48 ب.ظ

سلام خسته نباشی من 5 تا جوجه قناری دارم که 7 ماهشونه میخام بدونم کی میتونم شروع کنم به اماده سازیشون برای جفت زدن ؟ و یکیشون وقتی دست توی قفس میبرم که بگیرمش چند بار که ای طرف و اون طرف میپره مثل اینکه اسم داشته باشه به نفس زدن و بد حالی میفته و نزدیکه از حال بره یعنی روی پاشم نمیتونه وایسه قبلا هم همینجور بوده ممنون میشم از راهنماییتون

از همین حالا اون مریضه هم درست بشو نیست استرس بهش وارد نکن من سکته ای داشتم جوجه هم گرفتم

رحیم دوشنبه 31 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:50 ب.ظ

سلام
خسته نباشید
یه قناری نر دارم که هنوز تو لک نرفته، سرحال آواز می خونه، اما جفتش تازه تو لک رفته، الان کنار هم هستند، مشکلی نیست که نر تو لک نرفته؟ دمای نگهداریشونم بیشتر از سی درجه نیست
ایرادی نداره نر و ماده تو یک قفسن؟

جدا کن ماده رو اذیت میکنه

علی یکشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:13 ق.ظ

سلام کجاشو متوجه نشدین بگید تا بیشتر توضیح بدم ایمیلتون رو هم بگید بفرستم.باتشکر

علی شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:26 ب.ظ

سلام

علی جمعه 28 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:25 ب.ظ

سلام سینشو فوت کردم نگا کردم دو رگ مانند بود که بالایی کوچکتر و پایینی بزگتر بود نمیدونم کاردی ینی منظور شما چیه.مخرجشم معمولی بود چیز خاصی نداشت بعد مدفوشم هم سفت بود هم یه ذره آبکی بود ینی یه ذرش سفت بود یه ذرش آبکی حلا شما میگید چیکار کنم.بعد یه نکته ای من اصلا صداشو نشنیدم درحالیکه اون یکی مادم زیاد جیک جیک مینه مشکلش چیه با تشکر.

کاردی یعنی سینه پرنده به قدری لاغر باشه که استخونش قابل لمس باشه

به یه دام پزشک یا قناری باز نشون بده جوری که تو توضیح دادی اصلا متوجه نشدم
اگه بتونی عکس با کیفیت از سینه و پسش در حاالی که پرها رو فوت کرده باشی بگیری شاید بتونم کمکت کنم با این توضیحات نه

nima چهارشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:42 ب.ظ

سلام ممنون. یه سوال دیگه جدیدا قناری نر ما خیلی آب میخوره یعنی صبح که جای آبشو پر میکنم فردا صبح خالیه فکر کردم جا ی آبش مشکل داره عوض کردم ولی فایده نداشت.

ابتنی میکنه

nima چهارشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 06:29 ب.ظ

سلام چه زمانی میشه قناری ها رو جفت کرد؟

وقتی نر مست باشه ماده اماده دما 23-25 درجه باشه

علی سه‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:30 ق.ظ

با سلام دوباره شرمنده یادم رفت بگم از وقتی قناریارو آووردم خونه بی حاله اصلا صداشو نشنیدم ولی اونیکی جیک جیک میکنه باتشکر.

علی سه‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:28 ق.ظ

سلام من دوتا قناری نر داشتم چن هفته پیش دوتاهم ماده گرفتم تو مغازه دوتاشونم خوب بودن ولی آوردم خونه یکیشون بی حاله فقط واسه غذا خوردن اینور اونور میره بیشتر موقع رو میل وامیسته از هم زودتر میخابه بعضی وقتا صبا و بعداز ظهرام میخابه رفتم به فروشنده گفتم یه قطره کوچیک داد گف هر 12ساعت یه قطره بریز دهنش 5روز ریختم زیاد فرق نکرد ینی تقریبا عین قبله به نظر شما چیکار کنم راستی ماده ها تو ی قفسن با تشکر.

ماده رو بگیر دستت سینه رو فوت کن اگه حالت کاردی شده سرکه سیب هر لیتر 15 سی سی
اگه یه رگ سیاه یا تورم تو قسمت مخرجشه دارو 016 یا قرص فشنگی
یه کاغذ تمیز بزار زیر پاش مدفوعش اگه ابکی و 3-5 دقیقه یه بار اسهال داره دارو اینترترین و خرفه
اگه مدفوع سفته و حالت بشین پاشو داره تخم کاهو و سبزی جات

saeid سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 03:52 ب.ظ http://vag2014@yahoo.com

سلام آیا باد کولر باعث سرما خوردن میشن وبعد تو لک میرن پودر سرینا رو از کجا تهیه کنم سایتشو برام بفرستید شما ک میدونین ممنون میشم

باد مستقیم نباید به پرنده بخوره بهترین دما برای تابستون 30-35 درجس


http://www.ghanaribaz.com/

saeid سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 03:32 ب.ظ http://vag2014@yahoo.com

از کجا باید پودر سریا پیدا کنم

http://www.ghanaribaz.com/

payam mousavi چهارشنبه 29 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:17 ب.ظ

اسپری رو به جوجه های سالمم بزنم?
مرسی که جواب دادین

به همه جا بزن در و دیوارو خود پرنده ها و هر چی هست

payam mousavi سه‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:29 ب.ظ

سلام مرسی از سایت خوبتون
یکی از جوجه قناریام که یک ماهونیمشه تا دیشب سالم بود از امروز صبح یه چیزی مثل نوک از زیر نوکش از گلوش درومده قده مانند متورم شده قرمزه کله و سرو گردنش داره کبود میشه گلوشم باد کرده چشاشم یکم پف کرده سری از بقیه جوجها جداش کردم.
میخاستم بدونم عاملش چیه?
واگیر داره?
چجوری درمانش کنم?
واسه بقیه جوجها که کنارش بودن و سالمن کاری باید انجام بدم?

روزی چند بار اسپری نانو سیل یا جرمی ساید تهیه کن از داروخانه دامپزشکی بزن احتمالا ابله گرفته پرنده مریض رو ببر یه خونه دیگه بیماری فوق العاده کشنده و درمان نداره

amin دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:46 ب.ظ

Rasti inja az dampezeshkam porsidam faghat migan khoder dasti beheshon serelak bede ama ghanariaye man moratab b jojehashon ghaza midan age fk mikonin dasti behtare har chand saat cheghad bayad serelak beheshon bedam? Serelako bezaram khodeshon behesh bedan chetore?
Toro khoda komakam konid jojeharo negah daram albate bedone ceria

تو کار قناریا دخالت نکن بزار خودشون بزرگ کنن فقط قبل خاموشی ببین ماده رو جوجه خواب باشه و بهداشتو رعایت کن

amin دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:36 ب.ظ

Salam bebakhshid finglish minevisam akhe ba goshi hastam
Bazam mamanon az tozihate vaghean kameleton k kamtar jai gir miad va chandta soal dashtam k mamanon misham zod javab bedid akhe jojeham farda pas farda ishala dar mian:
1 ) bara ghazashon vaghti jojeha dar omadan faghat ghaza tokhmemorghi va 7 tokhme bayad bezaram ya hanozam arzan katan 3b1 lazeme?
2) b dalile etelaate naghes man 3ta az tokhmaye avale ghabarimo bardashtam va to zarfe arzane sar baste ama shafaf va nesfe tokhma ham birone arzan gozashtam va hala on 3ta rangeshon khakestari tar az akharie dg joje nemishan?
3) man iran nistam va inja harchi gashtam podre cria ya daroye lotersirin peyda nakardam (ghablan ham jojeha hafte aval baed az biron omadan shekameshon bad kardo mordan albate havije rande ham beheshon dade bodam)age faghat hamon tokhme morghe rande shode ro ba vitamin minerale mybeau az karkhane palamountains ghati konam beheshon bedam va ghatre s to abeshon berizam kafie ya inke sererako amade konam bezaram vasahon?
4) 2ta tokhme morgho rande kardam va to yakhchal gozashtam
bebakhshid age tolani shod bazam mamnon ke har bar beheshon bedam eshkali k nadare?

۱ کتون و ارزن در هرشرایط باید تو قفس باشه
۲ اشکال نداره
۳میتونی قرص تتراساکلین ب نسبت یک ب ده با مولتی ویتامین قاطی کنی و ب اندازه یه عدس از اون مولتی ویتامین رو بریز رو تخم مرغ
۴تخم مرغ کوچک بپز زود تموم شه تو یخچال نمونه عامل بیماریمیشه

amin دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:13 ب.ظ

Ba salam az tozihate kamelo sarieton vaghean mamnonam

علی یکشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:37 ب.ظ

سلام می خواستم از شما که بگین گلاستر باید چه جوری باشه

تو اینترنت سرچ کن استانداردش هست

امید شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:39 ب.ظ

سلام خوبین من اولین بار این دارو رو تو سایت شما دیدم تو داروخانه دامپزشکی که میرم میخنده میگه این دارو رو نمیتونی تو ایران پیدا کنی.. راسط میگن ؟؟؟ممنون

داروخونه دام پزشکی مال گاو و سگ و....... نه مال قناری که دامپزشکا سر در نمیارن
تو اینترنت اسمشو سرچ کن سایتای مث زرد ملیجه
قناری 118
قناری باز
پستی میفرستن در خونتون

افشین سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 03:54 ب.ظ

سلام چرا وقتی قناریام جفت میکنم با هم دعوا میکنن

طبیعیه

nima یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:02 ب.ظ

دو هفته است که قناری نر و جدا کردیم ماده دوباره یه تخم گذاشته!

دما رو ببر 35-38 و بزارش تو تاریکی بره تو لک

ایمان یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 05:07 ب.ظ

سلام
ببخشید من دومین باره که دارم سوالم رو مطرح میکنم اگه لطف کنید جوام من رو بدین ممنون میشم.
من حدود یک ما پیش(اوایل تیر) دو قناری خریدم یکی نر یکی ماده نره جوان است و ماده هم یه بار قبلا فروشنده ازش جوجه کشیده اون موقع که خریدمش فروشنده گفت پاییز که شد دو ماه تقریبا از هم جداشون کنید بعد پیش هم بندازینشون برای جوجه کشی. ولی بعضیها میگه العان نباید تو یه قفس پیش هم باشن خراب میشن حالا با توجه به این توضیحات.
العان پیش هم باشن اشکال دارد؟
کی جداشون کنم؟
وقتی جدا کردمشون چی بهشون بدم بخورن خوبه؟
چند وقت جدا از هم باشن؟

اگه جوجن اشکال نداره پیش هم باشن اگه بالغن جدا شن
تو اینترنت پر برنامه غذایی برا فصل تو لکه

ایمان شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:18 ب.ظ

سلام.تشکر از سایت خوبتون
من حدود یک ماه است دو تا قناری خریدم یکی نر و یکی ماده. نره تقریبا جوان است و ماده یک بار قبلا خود فروشنده از آن جوجه کشیده است. در حال حاضر آن ها را در یک قفس نگه میدارم خود فروشنده گفت که برای جوجه کشی پاییز دو ماه از هم جداشون کنم بعد از دو ماه جوجه کشی کنم ولی بعضیها مگن که العان نباید پیش هم باشند چون خراب میشوند.حالا با توجه به این توضیحات.
کی باید جداشون کنم؟
چند وقت باید جدا باشند؟

تیس پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 04:46 ب.ظ

مم

صمد جمعه 20 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 07:08 ب.ظ

بازم سلام و ممنون از جواب دادنتون ایا قناری نر 4 ماهه با باش تو یه قفس و ماده ها همشون تو یه قفس خوبه ؟ و ایا جوجه های 4 ماهه پر ریزی میکنن عادیه ؟چند ماهه میشه جفتشون زد؟

پول هر قناری میشه باهاش چندتا قفس خرید بهتر هر نر یا جوجه نر یه قفس داشته باشه

nima پنج‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 05:07 ب.ظ

40روزه نبودن هفت روزه بودن. از وقتی خریدیمشون بار سومه که جوجه هاش میمیرن یعنی کی یاد میگیره؟

شمارو با یکی دیگه اشتباه گرفتم
مادت اگه وقتی خریدیش کار داده بود پس خستس اذیتش نکن بزار بره تو لک سال بعدی جواب میده
اگه جوون بود یه جایی باید براش محیا کنی که رفت و امد نباشه و پرنده کسی رو نبینه لسترس بگیره بهتره از تغذیه متنوع استفاده کنی ک میل به خوردنش بیتشر بشه

nima پنج‌شنبه 19 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 03:56 ب.ظ

سلام من همه چی در اختیارشون گذاشتم، ارزن آسیاب شده تخم مرغ پودر سریا گرفتم ولی جوجه ها از گرسنگی مردن وقتی پدر مادر تو یه هفته یک بار هم غذا ندادن.هر چی تو قفس شون بذاری فایده نداره.این یه هفته هم با تغذیه دستی زنده موندم ولی چون کارمند هستم غذاشون سر وقت نبود جون نداشتن دهنشون رو باز کنن. به نظر من باید ماده رو عوض کرد

جوجه 40 روزه خودش باید غذا بخوره
پودر سریا مال زمان جوجگی تا 15 -20 روزگی که تو لونه
قناری که با دست انسان تغذیه بشه یاد نمیگیره غذا بخوره
تو کارشون دخالت نکن ماده ها سری اول جوجه میمره پیششون دوره های بعد با تجربه میشن

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد