اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

چکار کنم مرغ عشقم تخم کنه ؟

شاید مهمترین خواسته شما از پرندتون این باشه که تولید مثل کنه .

چرا تخم نمیکنه؟

یک مرغ عشق وقتی تولید مثل میکنه که حس کنه همه چی در اختیارش هست آب و غذا , محیط مناسب , هوای مساعد و امنیت

اصولا هر جانداری هدف مهمی که داره تولید مثله 

پس چرا مرغ عشق های من تولید مثل نمیکنند؟

شاید یه ذره خنده دار بیاد ربط دادن سلسله نیاز های مازلو به مرغ عشق ها


در مورد این هرم فقط اینو بگم که پیش نیاز هر مرحله مرحله پایین تر از خودشه و در صورت رعایت نکردن یکی از مراحل تولید مثل رخ نخواهد داد


این هم هرم سلسله نیاز های یه مرغ عشق برای تولید مثل







تعدادی از سوالاتی مفیدی

رنگ مرغ عشق توی نژاد وتکثیرش تاثیرداره یانه؟  تاثیری نداره


جوجه های مرغ عشق معمولا چه رنگی می شن منظورم به رنگ والدینش میشه یا نه شانسی یه رنگی می شن؟ چون پدر ومادر و اجدادی با رنگ های مختلف دارن به هیچ وجه نمیشه تشخیص داد


بهترین برنامه غذایی وقتی مرغ عشق تخم گذاشته چیه؟ همون تغذیه ای که داشته و باعث شده تخم بزاره


برای اینکه مرغ عشق مدفوع خودشو نخوره چیکار کنم ؟ از سبزیجات و میوه جات فراوان و ماسه استفاده کن


میخواستم بدونم اگه دو تا مرغ عشق فامیل مثله خواهر و برادر با هم جفت بخورن بچه هاشون ناقص الخلقه میشن یا اصلا خواهر و برادر تو پرنده ها با هم جفت نمیخورن؟ من خودم در هنگام تکثیر خواهر برادر در مرغ عشق به هیچ مشکلی بر نخوردم ولی احتمالش هست
دو جفت مرغ عشق رو میشه تو یه قفس گذاشت البته دو تا لونه هم براشون بزاریم؟ به هیچ وجه چنین کاری رو نکنید فقط باعث زد و خورد و خونریزی میشه و تکثیر موفقی رخ نخواهد داد


فصل جفت گیری مرغ عشق کیه؟ فصل خاصی وجود نداره و هر گاه شرایط محیا باشه تخم میزاره
سلام میخواستم بدونم چند سری میشه از مرغ عشق جوجه گرفت؟ هر چی بیشتر ازشون جوجه بگیرید عمر کوتاه تری خواهند داشت
مرغ عشقها سالی چند بار و در چه فصلی دچار پرریزان میشن ایا ممکنه که استرس باعث بشه پرریزان پیش از موعدداشته باشن؟ اونی که پر ریزان داره قناریه نه مرغ عشق
وقتی جوجه ها توی لونه هستن نیازی به تمیز کردن داخل لونه هستش یا نه؟ نیازی نیست در صورت لزوم هم میشه این کار رو کرد مشکلی پیش نخواهد امد


میشه بگی اگه دوتا مرغ عشق نر یا ماده باشن بازم سوار هم دیگه میشن؟ بله در اکثر موارد میشن و گاهی اوقات دو تا ماده با هم شروع به تخمگذاری میکنن  تمام تخم ها خالی و بدون نطفه

قیمت مرغ عشق چقده؟ قیمت بستگی به جایی داره که میخرید بعضی مغازه ها تا ۳۰ هزار تومن یه جفت مرغ عشق معمولی رو میفروشن در حالی که قیمت خریدشون از من و شما بین ۵ تا ۸ هزار تومان برای هر جفته

تخم مرغ عشق چند روزه در می آید حدود. از ۱۷ روز  تا ۱۸ روز متغیره


نظرات 339 + ارسال نظر
نمیگم جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 04:31 ب.ظ

سلام من ۲ تا مرغ عشق دارم نر و ماده هستن اصلا نمیرن تو خونشون وازم خیلی میترسن چیکار کنم ..؟؟::

ارش یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 10:03 ب.ظ

سلام ۵ ۶ ماهه یه جفت خریدم مطمعنم نر و مادن ولی تخم نمیزارن ،خستههه شدم

مرتضا یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 02:53 ب.ظ

من یک جفت مرغه عشق دارم دوماهه خریدم براشون لونه گذاشتم بعضی وختا میره داخل لونه ولی تخم نزاشتمش بگی چی کار کنه خیلی ممنون

م ح م د س ج ا د سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 08:38 ب.ظ

سلام خسته نباشید

من یک یک نر ماده دارم که جفت کردند ولی
بد یک سال و نیم ماده تخم نکرده علائم ماده هر روز میرود توی لونه ولی بزی وقت ها زایاد میمونه بعزی وقت ها کم و روی میله قفس خم میشود خسته هست با نر بعزی جفت مکنند و سینه ای ماده پف شده
نر از وقتی اوردم خوب سالم بود ولی بد چند ماه مریز شد آبریزش دماغ داشت و هر کاری که کردم مثلا مولتی ویتامین دارو
ولی با خسته و مریز موند ولی باز کم جفت
مکنند

... سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 08:20 ب.ظ

سلام خسته نباشید

لونه پلاستیکی برای مرغ عشق بهتره یا چوبی



در لونه پایین باشه یا بالا سوالایی که دارم

امیر یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 04:12 ب.ظ

سلام من دو مرغ عشق یک نر و یک مادہ دارم جفت گیری کردن ولی الان م ھنوز مادہ تخم نذاشتہ بہ مراحل وکلاء ھم گوش دادم ولی تخم گذاری نکرد

سلطان یکشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 03:44 ب.ظ

سلام من مرغ عشق دارم میگرن میکنن بری همدیگه آبشونم میریزن‌ داخل هم

محمد چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 11:57 ق.ظ

سلام من الان حدود یک سال می شه که مرغ عشقم را خریدم ولی تخم نمی زاره
همیچیز هم براش گذاشتم تا بخورد
بهشون یک عالمه رسیدگی می کنم
بنظرتون دلیلش چیه؟

نیم ساعت وقت بزار وبلاگ بخون

همایون یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 12:30 ب.ظ

سلام من دیروز خریدم ولی اصلاً دستی نمیشه

زهرا چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 12:53 ب.ظ

سلام من یک ساله مرغ عشق دارم و 3تا تخم کرده ودیگر هم نکرده

مهدی چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 07:42 ب.ظ

برادر عزیز مرغ عشق کاشان اصفهان نمیشناسه مگه تو کاشان اصفهان دیده شده مرغ عشق از استرلیا اومده

نگین شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 03:28 ب.ظ

من الان سه ماهه مرغ عشق دارم ۵تا تو یه قفس هستن ولی تخم نمیزارن دلیلش چیه راه حل چیه بگین لطفا

^ - ^ یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 07:13 ب.ظ

من حدود یک ماه مرغ عشق هامو خریدم دستی هم شدن ولی تخم نزاشتن منم نمیدونم چند سالشونه حالا شما میگید چه کار کنم ؟؟؟؟

لیوع یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 06:15 ب.ظ

فهمیدم هیچ مرغ عشقی تخم نمیزاره

محمد امین پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 01:15 ق.ظ

مرغ‌عشق های‌من‌چراتخم‌نمیکنه

محمد امین پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 01:10 ق.ظ

مرغ‌عشق من‌چرا‌تخم‌نمی‌کنه

محمد امین پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 01:07 ق.ظ

مرغ‌عشق من‌چراتخم‌نمیزاره

امیرعلی‌رحمتی دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 06:26 ق.ظ

سلام‌دوروزمرغ‌عشق‌خریدام‌یه‌نره‌ویه‌ماده‌ولی‌نمیرن‌لانه‌بایدچکارکنم‌وسفیده‌ای‌تخم‌مرغ‌رانمیخورن‌‌فقط‌ارزن‌میخورن‌ممنون‌.بایدچکارکنم‌راهنمایی‌کمید

سارا چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 12:54 ب.ظ

من مرغ عشق هم یک ساله دارمشون ولی هنوز تخم نزاشتن؟

سبحان شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 04:39 ب.ظ

مرغ عشق های من هم دیگرو می‌بوسند ولی تخم نمیزارند نظرتون چیه

امیر یکشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 07:47 ب.ظ

سلام من یک جفت مرغ عشق دارم ۱۷ روزه که دارن جفت گیری میکنن ولی تخم نمیزارن چرا ؟

محمود دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 06:29 ق.ظ

سلام‌مرغ‌عشق‌ پاهاش خون‌میریزه

علی دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 04:41 ب.ظ http://فولادشهر

مرغ عشق رو ول کنین من خودم
5 جفت داشتم هیچ خیر ندیدم

یکتا شنبه 24 دی‌ماه سال 1401 ساعت 02:30 ب.ظ http://http(s)//

سلام من مرغ عشق دارم ۵ساله که جفت شدن اما تخم نمیزارن مشکلش چیه

Ayhe سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1401 ساعت 05:02 ب.ظ

سلام
اگه مرغ عشق ها رو پشت شیشه بزارم بعد رعد وبرق بزنه مشکلی نداره؟

ترانه پنج‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1401 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام من مرغ عشق مادم ام ۵ ماهشه ولی تخم نمیزاره

آیلین دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 12:01 ب.ظ

سلام من دوتا مرغ عشق دارم لونه هم براشون گرفتیم چیکار کنم زود تر تخم بذاره
میشه کمکم کنید تازه نر اصلا نمی خونه ماده میخونه بردی مشون پرنده فروشی نرو ماده رو تشخیص داد چیکار کنم زود تخم بزارن

... پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 01:45 ب.ظ

سلام من یه جفت مرغ عشق گرفتم 1ماهی دستمه مادهه تند تند میره تولونه میاد بیرون ولی تخم نزاشته تو این یه ماه احساس میکنم وقتی درمیشه ازلونش میره پیش نره نره زیاد باهاش حال نمکنه چکار کنم بنظرتون تخم بزاره ؟؟

رضا پنج‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 11:58 ق.ظ

سلام من دو تا مرغ عشق دارم وقتی داخل خونه توی یه قفس کوچیک بودن میرفتن داخل لونه الان یه قفس بزرگ ساختم همون لونه ها هم گذاشتم ولی داخل لونه نمیرن باید چیکار کنم

اسی جمعه 29 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 11:24 ب.ظ

سلام بر همگی ۱مرغ عشق تا اماده نشند جفت گیری نمی کنند ۲مرغ عشق باید در نور کافی باشد روزی ۱۰ ساعت ۳ مرغ عشق حداقل سه تا چهار ماه طول میکشه تا با مکان جدید کاملن اشنا شوند ۴ مرغ عشق باید مکان اطرافش ساکت باشد و رفت امد نداشته باشد یا کم باشد ۵ و اینکه تغذیه مناسب از کلسیم و تخم مرغ و تخم کتان و میوه و جوانه گندم جو ماش و غیره بهش داده بشه۶ باید برنامه غذایی داشته باشه ۷ نباید بهش استرس یا ضربه بزنیداگر این موارد را رعایت کنید تخم میزاره و در هنگام تخمگذاری نباید زیاد بهش نزدیک شد

ابوالفضل دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 02:26 ب.ظ

سلام من یه جفت مرغ عشق دارم حدود یک ماهه دارمشون هم دیگه رو بوس میکنن به هم غذا میدن ماده تو لونه میره و ۲یا ۳ روزی هم هست کهشکم ماده یه کوچولو باد کرده امکانش هست که میخواد تخم بزاره؟

مائده جمعه 21 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 03:03 ب.ظ

سلام من مرغ عشق خریدم حدود 2ماه میشه ولی تخم نمیزاره تو حیاط اب تنیشون میدم باهاشون صحبت میکنم حتی کلمه سلام هم بلدن چکار کنم تا بهم عادت کنن وتخم بزارن نر آبی ماده سبز

گگگگگ چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 01:28 ب.ظ

....

امیر حسام پنج‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 01:48 ق.ظ

سلام من ۲سال مرغ عشق خریدم ولی اصلا تخم نکردند چیکار کنم که تخم کنند

مهدی شبگرد جمعه 17 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 04:25 ب.ظ

سلام من مرغ عشق خریدم نمیدونم باید چیکار کنم که بره تو لونه دوتا لونه براش گذاشتم ولی نمیره اتخواب کنه و بعد چطور بفهمم که مرغ عشقم بلونه عادت کرده:ناراحت

محمد چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 04:21 ب.ظ

مرغ عشق 1ماه دام تخم نامیده

مهدی سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 05:46 ب.ظ

اون موقع ساال۸۹... ۳۰تومن بود الان ۱۴۰۱شده۲۰۰تا ۴۰۰

سجاد سه‌شنبه 24 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 11:06 ق.ظ

سلام من یک جفت مرغ عشق دارم داخل لونه میره ولی خبری از تخم نیست راهنمایی کنید

Yookcheh سه‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 02:21 ب.ظ

سلام
من خودم یک جفت مرغ عشق دارم
۱ ساله اگر مرغ عشق زیادی تخم بزاره عمرش کم میشه مرغ عشق ها پرندگانی باهوش هستند که هر چی به اونها یاد بدی یاد میگیرن من خودم به اونها یاد دادم در قفس رو باز کنن و کار های دیگه
شامورتی اونها رو میخرین سن اونها رو از فروشنده بپرسین چون اونها تا ۱۰ ماهگی تخم نمیکنن و بعضی اوقات کلسیم و چیز های دیگه ی بدنشون کمه و اگه ببرین کنار گچ حتما یه نوکی می زنن

جعفر یوسفی جمعه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 09:58 ب.ظ

سلام خسته نباشید من یک جفت مرغ عشق نروماده خریدم بعد یکی از دوستام تو خونه دید گفت اینا نژاد کاشانه به هیچ وجه جفت نمیشن اگر هم بشن جوجه یا تخم نمیدن باید از نژاد اصفهان بخری چون نژاد مرغ عشق اصفهان راحت و خیلی زود جفت میشن و تخم و جوجه میدن حالا میخوام خواهش کنم از شما که راهنمایی کنید که حرف دوستم واقعیته یا ربطی نداره و واقعیت نداره خیلی ممنون از پاسخگویی و زحماتتان

زهرا سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 02:36 ق.ظ

سلام من مرغ عشق دارم خیلی دعوا میکنن مخصوصا صبح ها ولی ظهر خیلی به هم دون میدن نمی دونم چرا انقد دعوا میکنن

Vania شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 01:55 ب.ظ

سلام من حدود ۳ . ۴ ساله دو تا مرغ دارم تو این مدت خیلی تخم گذاشتن ولی هیچکدومشون باز نشده و همشو میندازن بیرون باید چیکار کنم تخم ها باز شه ؟؟
و اینکه تو زمانی که تخم دارن گاز های شدیدی میگیرن مثلا من یه دفعه رفتم براشون ارزن بریزم پرید رو دستم دستمو گاز گرفت و انقدر گازش شدید بود که از دستم خون اومد باید چیکار کنم تو این زمان گاز نگیرن ؟؟

هدیه چهارشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 12:35 ق.ظ

سلام من یه دوماهی میشه که مرغ عشق گرفتم و نر و ماده هستش نره زرد و سبزه ماده سفید و ابی
اصلا داخل لونه نمیرن
و اصلا تخم نزاشته
غذاهم همون ارزن رو میخوره گهگاهی هم تخم مرغ اب پز میکنم میخورن گهگاهی هم کاهو خورد میکنم میدم و داخل ابشون هم مولتی ویتامین هستش
پس چرا تخم نمیزان
لطفا جوابمو بدید ممنون

امیر مهدی پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 11:10 ق.ظ

سلام من امیرمهدی خراسانی هستم از سیرجان
میخواستم بیبنم من یک جفت مرغ عشق دارم ولی اصلا جفت گیری نمیکنند چیکار کنم که جفت گیری کنن

فاطمه سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 02:28 ب.ظ

از کجا بفهمیم مرغ عشق جنسیتش چی؟ جواب:ماده ها پاهای صورتی کمرنگ دارن، بینشون سفید، چشمشون کامل سیاه
اما مرغ عشق نر پاهاش آبی تیره است، بینیش آبی

حسین شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:02 ب.ظ

چگونه مرغ عشق ماده را وادار به تخم گذاری کنیم

حسین شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 08:45 ب.ظ

کرغ عشق ماده ی من تخم داره اما نمیره تو لونه که تخم بزاره
چکار کنم

❤محمد ❤ جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 08:29 ب.ظ http://میانه

من مرغ عشقم تخم نمیزاره 3 ماهه چه کار باید بکنم ک تخم بزارن

محمد جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 07:58 ب.ظ

من مرغ عشقم تخم نمیزاره چیکار کنم لطفا جواب بدین

هانا دوشنبه 6 دی‌ماه سال 1400 ساعت 11:57 ب.ظ

یادم رفت بگم مرغ عشقم بالغ بود خریدم
لطفا از طرف ایمیل کمک کنید
Hanapazhohi@gmail.com

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد