اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

بزرگ کردن جوجه گنجشک , بلبل خرما و گنجشک سانان


شاید شما هم جوجه گنجشک بلبل خرما یا پرنده های دیگه رو گرفته باشید و اولین کاری که کردید یه تیکه خمیر گرفتید بالا سرش و اونم دهنشو باز نکرد و فردا صبح یه جنازه دیدید

چه باید کرد؟

بهترین را و کم خطرترین راه قاشق رو بگیرید جلوش از قاشق بخوره 

نخورد

بایدسرنگ احتیاج دارید یا همون امپول که سعی کنید سرنگ انسولین بگیرید و یه کرمک لاستیک دوچرخه, یا هم برید داروخونه بگید اسکالپ وین میخام یه شلنگ خیلی نازکه که به سر سرنگ وصل میشه


یه تیکه از کرمک رو به اندازه ۸-۶ سانت و اونو رو سر سرنگ نصب کنید  با سرنگ انسولین غذا بدید چون حجم وردیش اهسته میره و یه دفعه نمیپره خفش کنه اگه جوجه خیلی کوچیکه با سرنگ انسولین و لوله گوش پاک کن  مطابق عکس  تغذیه شه 

       


حالا بحث اصلی غذا

بهترین غذایی که میشه باش جوجه گنجشک یا بلبل یا طرقه یا پرنده های دیگه رو سیر کرد سرلاک پرندگانه خارجی باشه عالیه گیر نیومد ایرانی گیر نیومد برنج آبپز له شده گیر نیومد ارد نخودچی 

غذارو با اب گرم رقیق کنید 

در حالت عادی با سوت زدن یا تکون دادن دست یا زدن به چال دهنشون باز میشه

خوب اگه دهنش باز نشد چی؟

میگیریدش تو دستتون به زور نوکشو باز میکنید کرمک رو میزارید تو دهنش  و  کرمک باید  بره داخل تا برسه به چینه دانش هر پرنده ای با بقیه متفاوته

 

تو گلوش به هیچ وجه خالی نکنید که میمیرن

 اروم اروم خالیش میکنید کافیه هر چند ساعت یه بار بهش غذا بدید دو سه بار که بهش غذا دادید تا سرنگ رو ببینه خودش دهنشو باز میکنه و دیگه لازم نیس شما دهنشو باز کنید یعنی به قول اسکینر شرطی میشه و سرنگ رو که میبینه میفهمه این بهش غذا میده جای مادر.

احتمال زیاد اون بزرگ میشه و شما رو مادر خودش میدونه و باهاتون خو میگیره و خود به خود دستی میشه 

 


نظرات 289 + ارسال نظر
SARA پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 01:32 ب.ظ

الان نبودش و جای خالیش خیلی اذیتم می کنه … چون اون هم به من وابسته بود
خیلی سایت ها رو گشتم دیدم فقط شما اطلاعات بالایی دارید … می خوام بدونم اگر در بالکن باز باشه برمی گرده دوباره !؟ یا برای غذا یا خواب ؟

SARA پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 01:23 ب.ظ

سلام ، روزتون بخیر
من یه جوجه گنجشک که از لونه بیرون افتاده بود رو دو ماه نگه داشتم … و خیلی دستی شده بود … تا حدی که با من قایم موشک بازی می کرد یا دنبال بازی یا وقتی خودش رو می شست تو دامنم می نشست و می خواست خشکش کنم … تازه پرواز رو یاد گرفته بود ، امروز صبح که اومدم تو اتاقم از رو میز پذیرایی پرواز کرد که بیاد دنبال من … متاسفانه با سرعت زیادی که داشت از پنجره بالکن بیرون رفت … دو بار با فاصله یک ساعت رو درخت روبرو اومد به صدام هم واکنش نشون می داد جواب می داد ولی الان دیگه خبری ازش نیست … می خواستم ازتون بپرسم برمی گرده دوباره !؟

ندا دوشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 11:04 ق.ظ

سلام من یه دونه جوجه گنجشک پیدا کردم بهش با قاشق سرلاک دادم بعد تو نظر ها خوندم که نباید با قاشق بدیم الان که رفته تو گلوش میمیره؟ توروخدا راهنماییم کنین

سلام من یه گنجشک پیدا کردم و با سرلاک بزرگش کردم و الان حدود یک ماهشه اما کامل پر در نمیاره و هنوز دور گردنش خالیه ب همین دلیل فقط میتونه بپره میشه بگید چکار کنم؟

https://www.makidam.ir/fa/news/3166/%D9%87%D8%B1%DA%AF%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%AF%D9%87%DB%8C%D8%AF

.M . یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 10:36 ق.ظ

من یدونه بچه گنجشک پیدا کردم غذا بهش با سرنگ میدم میخوره
ولی پرایه دمش ریخته الان ۳ یا ۴ هفته میگذره ولی دمش درنیمده چیکار کنم

پر شکسته در نمیاد باید کشیده شن یا صبر کنی بره تو پر ریزی طبیعی در بیاد

الهام سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 01:40 ق.ظ

سلام، وقتتون بخیر، دوست برادرم به برادرم یک چکاوک دو ماهه داد گفت دیگه نمیخوامش خودت ازش مراقبت کن، برادرم آوردش من ازش مراقبت کنم چکاوک کاکل دار هستش، وقتی برادرم آوردش همیشه روی یه پا می ایستاد و کمی از پشت سر این چکاوک پراش ریخته بودو انگار باد کرده بود و بعد از مدتی بالای چشمش باد کرد،من خیلی سعی کردم بهش برسم حتی روزانه میبرمش آفتاب بگیره روزانه آزادش میکنم غذاهای متنوع و میوه های متنوع واسش آماده میکنم بخوره خوب بشه و اینکه روزانه آزادش میکنم واسه خودش پرواز کنه، ورم پاش خوابید خودش ورم چشمشو با پاهاش خاروند ورم چشمش پوکید و ازبین رفت، الان دیگه داره 3 ماهش میشه چطور درمانش کنم چون داره بهتر میشه و کجا آزادش کنم بهتره و بعد از چه مدت زمانی میتونه خیلی خوب پرواز کنه که آزادش کنم؟در حال حاضر میتونه پرواز کنه ولی بعد از کمی پرواز خسته میشه لطفا راهنماییم کنید خیلی واسه این پرنده نگرانم دوس دارم نهایت تلاشمو بکنم خوب بشه بعد آزادش کنم

آزادش کنی ده دقیقه بعد به رحمت خدا میره

یکتا فهیم سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 01:29 ب.ظ

سلام من پری روز بک جوجه بلبل پیدا کردم
روز اول و دوم براش آرد و پودر ارزن قاطی کردم
و روس سوم براش سرلاک خریدم
و براش کرم خشک شده خریدم
کرم را خرد کردم و داخل سرلاک ریختم
و بهش دادم

Dp دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 03:26 ب.ظ

مقاله واسه سال ۸۹

اتیه شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 06:33 ق.ظ

من ی جوجه گنجیشک پیدا کردم هنوز چشاشم باز نکرده چ غذایی بدم بهش؟

هستی دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 10:14 ق.ظ

وقتتون بخیر
حدود یک هفته پیش من یک جوجه گنجشک پیدا کردم
روزای اول با لوله گوش پاک کن بهش غذا میدادم(ترکیب بیسکوییت مادر و بلغور جو؛ گاهی اوقات حبوباب رو آسیاب میکردم همراه با غذاش بهش میدادم)
الان سرنگ گرفتم که غذا بدم ولی تا اونو میبینه دهنشو میبنده
حدودا 2 روز شده و هنوز عادت نکرده
اول فکر کردم نحوه غذا دادن من اشتباهه ولی از خیلیا پرسیدم گفتن مشکلی نداره
همچنان ب زور بهش غذا بدم؟ اصلا دلم نمیخاد بمیره
ممنون میشم راهنماییم کنید

Hoseyn_wiros جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 12:46 ق.ظ

داشا اموزشی چیزس خواستین درخدمت در شاد وروبیکا به همین ایدی@hoseyn_wiros

۱۲۳۴ دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 10:49 ق.ظ

باید به این جوجه گنجشکها بگیم اینقدر شیطون نباشید و همدیگه رو از،تو لونه هل ندین بیرون ‌.
بشین سر جات دیگه جوجو .
الان این جوجه کوچولو رو بچه ها میارن خونه .من باید بزرگ کنم .منم دلم خون میشه .چجوری غذا بدم.اینقدر که این کوچولویه. نصف شبی راه افتادم دنبال سرم و سایت و یادگیری مراقبت های اولیه از جوجه گنجشک .
حالا فکر کنید اگه این جوجه ها رو اموزش،می دادن باادب باشن و از لونه بدون اجازه مامانشون بیرون نیان این اتفاقا نمی افتاد

...... جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 08:32 ب.ظ http://http(s)://hcuhvuhh

سلام گنجشک من رودش پایین شکمش ورم کرده

Nshp چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 02:11 ب.ظ

توی چه فواصلی بهش سرلاک بدم؟

حامی پنج‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 03:16 ب.ظ

واقعا این سایت عالیه

اسماعیل شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1401 ساعت 03:39 ب.ظ

سلام وقتی بلبل بزرگ میشه باید بهش برنج بدید و اگه نخورد ولش کنید خودش وقتی گرسنه بشه می خوره ولی باید برنج دم اومد باشه وگرنه نرمه خفه اش می کنه

فاطمه❤️ یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 12:16 ب.ظ

سلام من یه جوجه که جلوی در افتاده بود رو الان دیدم و برداشتم ولی نمیدونم چی بهش بدم تازه بالاش نوک زده و جایی ام نیست که ازش غذای گنجشک تهیه کنم چی بهش بدم بخوره

فاطمه یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 12:11 ب.ظ

سلام من یه جوجه که جلوی در افتاده بود رو الان دیدم و برداشتم ولی نمیدونم چی بهش بدم فقط یه خورده بالاش نوک زده و فقط دهنشو باز میکنه چی بهش بدم بخوره؟؟؟ لطفا کمک کنید الان جایی ام نیست که برم خرید براش نیست

مبین شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 09:21 ب.ظ

من همینکارو کا گفتین کردم هموموقع خفه شد مرد:(

Simin دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 12:25 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر
یه جوجه گنجشک پیدا کردم میلی به خوردن غذاهای نرم(ارد نخود چی .بیسکویت نرم ....)فقط گوشت چرخ بدون چربی میخورد ولی الان دیگه نمیخوره ...بزرگ تر شده دون خور شده ولی هرچی میزارم جلوش نمیخوره فقط مقداری نون خشک ریز گذاشتم کم کم میخوره ...ولی کافی نیست و گرسنه هست ...میشه لطفا راهنمایی کنید که چی براش بگیرم ...سپاسگزارم

ز چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 10:39 ب.ظ

سلام من قبلاً یک جوجه گنجشک داشتم ولی کلاغ بردش .
بعد امروز یه جوجه گنجشک دیگه پیدا کردم
قبلاً تو یه سایت دیده بودم که باید کمی گندم و کمی نخود یا لپه و کمی لوبیا رو بزاریم چند ساعت تو آب خیس بشه و بعد با پشت چنگال بهش کنیم و کمی تخم مرغ هم زرده و هم سفیده را با دست به کنیم و به مواد اضافه کنیم .
به نظر شما این مواد خوبه؟

طاها چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 12:14 ق.ظ

سلام من تجربه ی بزرگ کردن همین پرنده ها رو دارم و الان ۲ تا جوجه گنجشک پیدا کردم و دارم بزرگ میکنم
میخواستم بگم که جوجه گنجشک باید جای گرم و لایک پارچه باشه (ترجیحا لونه خودش باشه بهتره)
بعد باید غذا ی مرغ مینا رو بگیرید و با آب قاطی کنید و با قاشق له کنید تا حالت خمیری بشه بعد اگه دهنش رو باز نکرد به زور دهنش رو باز کنید و غذا را ته گلوش بذارین خیلی بزرگ نباشه چون خفه میشه و میمیره
بعد از این کار خیلی کم به جوجه آب میدیم تا غذا توی معدش نرم بشه
اگر مولتی ویتامین پرنده داشتین هر وقت خواستید غذا بهش بدید یه قطره تو غذا یا آبش بذارین
اگر هم می‌خواستین دستی کنین حتما با دست غذا بدید
بیشتر مواقع تازش کنین و نگیرینش اصلا
کاری کنید بیاد رو دستتون و عادت کنه
وقتی خواستیم بگیریدش هم با غذا خرش کنید که بره تو قفس
سوال دیگه ای خواستید در خدمتم

معصومه دوشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 09:58 ب.ظ

معمولا زمانی فلج میشن که در مجاورت هوای سرد یا کولر قرار گرفته باشن

elena یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 12:44 ب.ظ

من یک جوجه بلبل آوردم بهش آرد نخوچی دادیم روز اول بعد روز دوم رفتیم براش سرلاک دادیم بعد روز سوم یعنی الان دیدیم ساکته و خوابه و نمیتونه روی پاش وایسه لطفا بگو چه کار کنیم انگار میخواد بمیره من الان گرفتمش لطفا بگو چه کار کنم لطفا لطفا

علی-آرمین چهارشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 11:16 ق.ظ

ما چند روزه به جوجه گنجشک پیدا کردیم حالش خوب بود سرلاک مخصوص پرندگان و آرد گندم می خورد کم کم بال می زد اما امروز صبح ساعت هفت آخرین بار دیدنش بعدش اومدیم دیدیم افتاده رو زمین پاهاش کشیده شد خشک‌شده و مرده

samira دوشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 09:27 ب.ظ

من یه حوجه گنجشک پیدا کردم چند روز فقط بهش ارد نخودچی دادم با سرنگ
تا دیروز خوب بود اما امروز اصلا صداش درنمیومد فقط دهنشو باز میکرد یکم غذا میخورد اما نه مثل قبل، کم خوراک شده
چکار کنم؟؟؟؟

نوید شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 12:56 ب.ظ

من تا بحال چند تا جوجه گنجشک رو بزرگ کردم
بهترین غذایی که میتونید بهش بدین
مقداری دونه پارس رو با یک سوم همون مقدار توت خشک پودر بکنید و دو قطره مولتی ویتامین کودکان
با آب ولرم مخلوط بکنید و با سرنگ انسولین بهش بدید هر وعده به فاصله دو ساعت سه سی سی بدین
نکته مهم اینه که سه سی سی رو یکجا ندید کم کم بدین که خفه نشه
پرنده رو جلوی باد کولر یا پنکه نگذارید
وقتی بزرگ شد توی قفسش یه مقدار آرد ذرت دونه درشت بگذارید که کم کم دون خور بشه وقتی به حد کافی بزرگ شد میتونید رهاش بکنید که اینکار بهتره
گنجشکها میتونن توی طبیعت زنده بمونن
همین الان هم من یه دونه دارم که توی باغچه پیدا کردم اسمشم کنجد گذاشتم
ضمنا اینکه اگر خیلی کوچیک بود به آب نیاز نداره
اما اگر بزرگ شد بعد از غذا دادن دو قطره هم آب بدین موفق باشید
اگر سوالی بود جی میل من
navid6599

نوید شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 12:54 ب.ظ

من تا بحال چند تا جوجه گنجشک رو بزرگ کردم
بهترین غذایی که میتونید بهش بدین
مقداری دونه پارس رو با یک سوم همون مقدار توت خشک پودر بکنید و دو قطره مولتی ویتامین کودکان
با آب ولرم مخلوط بکنید و با سرنگ انسولین بهش بدید هر وعده به فاصله دو ساعت سه سی سی بدین
نکته مهم اینه که سه سی سی رو یکجا ندید کم کم بدین که خفه نشه
پرنده رو جلوی باد کولر یا پنکه نگذارید
وقتی بزرگ شد توی قفسش یه مقدار آرد ذرت دونه درشت بگذارید که کم کم دون خور بشه وقتی به حد کافی بزرگ شد میتونید رهاش بکنید که اینکار بهتره
گنجشکها میتونن توی طبیعت زنده بمونن
همین الان هم من یه دونه دارم که توی باغچه پیدا کردم اسمشم کنجد گذاشتم
ضمنا اینکه اگر خیلی کوچیک بود به آب نیاز نداره
اما اگر بزرگ شد بعد از غذا دادن دو قطره هم آب بدین موفق باشید
اگر سوالی بود

۰۰۹ پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 01:08 ب.ظ

سلام من دیروز یه جوجه گنجشک پیدا کردم پر و بال داره و پروازش فقط روی سطح زمینه و اونم دور خودش میچرخه نگهش داشتم نمیتونه رو پاهاش وایسته و دراز می افته بهش مگس و تخم مرغ آب پز میدم هر دو ساعت باید چیکار کنم دیگه

احمدرضا دوشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 08:27 ق.ظ

من یک روزه یک گنجشک پیدا کردم که تقریبا بالغ غذا چی بهش بدم

امیر جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 12:29 ب.ظ

سلام من و برادرم دوتا جوجه گنجشک پیدا کردیم ازشون خیلی مراقبت کردیم گنجشک برادرم ضعیف ار بود و مرد اما گنجشک من دستی شد و میرفت و میومد یه روز که رو شونم نشسته بود یه گنجشک دیگه را دید و رفت دیگه برنگشت

امیر چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 07:40 ب.ظ

سلام من به گنجشکم یه غذای ترکیبی متشکل ازیه پرس کوبیده، یه پرس زرشک پلو با مرغ، یه پرس جوجه زعفرانی ولی بدون استخوان، یه پرس سلطانی، یه پرس بختیاری اینها همگی با برنج ایرانی گیلان، مقداری کباب ترکی ویه عدد تخم مرغ، دادم خورد ومرد. بعد فهمیدم تخم مرغ با بقیه س نمیساخته.کاش تخم مرغش رو حذف میکردم

نیلی یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 11:35 ق.ظ

سلام
فکر کنم سرلاک اصلا ندید.
یه جوجه گنجشک رو سه روز پیدا کرده بودیم یعنی افتاده بود تو حیاطمون با سرنگ بهش خمیر بیسکویت با زرده تخم مرغ می‌دادیم روز دوم خیلی سرحال شد و کلی هم جیک جیک میکرد ولی شبش رفتیم داروخونه براش سرلاک گرفتیم بهش دادیم صبح که دوباره خواستیم غذا بهش بدیم حالش انگار بد بود بعدش هم مرد

زی زی سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 09:35 ب.ظ https://birds.blogsky.com/1389/05/26/post-100/

سلام خسته نباشید ببخشید من ترکیب غذایی (لپه ، نخود برنج ، گندم ، لوبیا ) رو پختم و کاملا پوره کردم و سه روزه با سرنگ بهش می خورونم امروز تخم مرغ هم تو یه مقاله ای خوندم گفته بود بدید اضافه کردم بهش یه مقدار که دادم بالا آورد از اون موقع تو خودشه و صداش هم در نمیاد نمی دونم چیکار کنم خیلی نگرانم و میترسم بمیره خواهشاً اگه میشه کاری کرد راهنماییم کنید من خیلی دوسش دارم و برام با ارزش نمی خوام اتفاقی برایش بیوفته

رضا بیرانوند دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 04:10 ب.ظ

سلام بلبل کمری دارم یا بلبل سنگ شکن
هر کی خواست تماس بگیره
09165908644

...... دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 11:14 ق.ظ

سلام لطفا از سرلاک بچه استفاده نکنید برای غذا دادن به جوجه پرنده، چون خیلی هاشون شیر دارن و پرندگان نمیتونن لاکتوز رو که توی شیر هست هضم کنن و آنزیم های هضم لاکتوز رو ندارن، همچین گفته میشه با دهن به پرنده غذا ندید چون آب دهان انسان برای پرندگان خطرناکه
این چیزی بود که من توی چند تا سایت خونده بودم و با توجه به اینکه موضوعی هست که میتونه جان یک موجود زنده رو درگیر کنه وظیفه‌ی خودم دونستم که به اشتراک بذارم، با یه سرچ ساده ی انگلیسی و استفاده از مترجم گوگل میتونید مشاهده کنید که چقدر مطلب راجبش هست

منبع فارسی :
https://www.makidam.ir/fa/news/3166/%D9%87%D8%B1%DA%AF%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%AF%D9%87%DB%8C%D8%AF

Mohaddese یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 04:18 ب.ظ

سلام من یه جوجه بلبل خرما چند روزه پیدا کردم از پرنده فروش پرسیدم و بهش غذای مرغ مینا با آب حل میکردم و با سرنگ میدادم.
دیروز حالش خوب بود اما امروز صبح دیدم پاهاش رو درازی و سفت کرده و نفس نفس میزنه، طوری که انگار چیزی تو گلوش گیر کرده، داشتم از ترس سکته میکردم هرکاری تونستم کردم اما آخر طلف شد

زهرا چهارشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 10:23 ب.ظ

من یه بچه گنجشک پیدا کردم بزرگش کردم تو خونه آزاد بود پرواز میکرد یه ماهه بود موقع غذا دهنشو وا میکرد بهش سرلاک میدادم امروز صبح رو شونه خواهرم بود .دره بالکن هم باز بود از اونجا پرواز کرد رفت ازرصبح منتظرم برنگشته کلی گریه کردم کاش برگرده اخه چجوری میخواد غذا پیدا کنه شبو کجا میخواد بمونه خدایا نگرانشم من میدونم زنده نمیمونه میمیره

مریم دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 06:10 ب.ظ

سلام
من پارسال یه جوجه گنجشک و بزرگ کردم تقریبا 3هفته تو خونه مون مهمون بود بعد پر زد و رفت اما تا دو هفته تقریبا هر دو ساعت یک بار می اومد غذا می گرفت و آب هندونه که خیلی دوست داشت و می رفت،سه چهار روز اول که تازه رفته بود شب ها برمی گشت و سر جای خودش می خوابید اولین شبی که نیومد تا صبح نگرانش بودم اما صبح زود اومد و کلی خوش حال شدم تا اینکه یه روز با جفتش اومد از پنجره اومد تو جیک جیک کرد و صدا کرد تا اومدم غذا بدم فرار کرد رفت بیرون منم دیگه بیرون براش غذا می ریختم.
امسال هم 25اردیبهشت یه جوجه گنجشک ناز دیگه پیدا کردیم .خوب غذا می خوره،یعنی اول براش حبوبات می پختم و له می کردم می دادم می خورد تا پروتئین به بدنش برسه،میوه هم می خوره .اما خودش بعد از این همه مدت ارزن و تقریبا همه چیز می خوره ولی پرهاش خوب در نیومده فقط بلده بپره نمی تونه از زمین پرواز کنه،خیلی نگرانشم،چی بهش بدم تا پرهاش کامل در بیاد؟

علیرضا جمعه 18 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 09:18 ق.ظ

سلام من یک چفت بلبل خرمای دارم بهشون غذا میدم ولی یکیش از صبح که بیدار شدم غذا نمیخوره چیکارش کنم

پری پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 10:35 ق.ظ

سلام یه گنجشک پیدا کردم دیروز حالش خوب بود موقع غذا دهنشو باز می‌کرد می‌خورد اما صبح تا حالا چشماشم باز نمیکنه غذا هم نمیخوره چه اتفاقی افتاده چیکار کنم

علیرضا میرزایی سه‌شنبه 15 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 08:51 ب.ظ

من رفتم کل وسایل هایی رو که لازم بود واسش خریدم ۵۰ هزار خرج کردم اما وقتی برگشتم فرار کرده بو

علی چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 05:02 ب.ظ http://شیراز

من بهش دون پرسی و اردنخودچی میدم میتونم بهش سنگدون مرغ بدم

نسترن شنبه 5 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 01:53 ب.ظ

من دیروز یه جوجه گنجشک پیدا کردم پر در آورده و یه کم میپره بهش سرلاک دادم با سرنگ ولی امروز انگار یه کم سرحال نیست و نفس نفس میزنه یه کم باید چیکار کنم

مسعود جمعه 4 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 01:40 ب.ظ

سلام من یه جوجه بلبل خرمای دارم خواستم ببینم سویا بهش بدم ایراد ندارد

ARPAD دوشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 01:21 ب.ظ

درود، ، محل کار داشتم زیر درخت آب پاشی میکردم برا گربه ها که اینروزا آتیش میباره از آسمان لم بدن اونجا خنک شن کمی،،، یهو یه بلبل بالاسرم سرصدا رو بلند کرد درهمین حین یچیزی از درخت افتاد پایین گربه مث موشک رفت براش دیدم جوجه بلبلهبا فشار آب گربه رو دور کردم پریدم گرفتمش الانم خیس ازسرما میلرزه حیوونکی منتظرم شیفتم تموم شه ببرمش خونه چون لونش دوراز دسترسه و بزارمش بالا درخت گربه ها خدمتش میرسن،، اومدم گوگل سرچیدم سایت شما کمکم کرد ایشالا که مسمر ثمر باشه زنده باد زندگـــی

رقیه عبدالهی دوشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 10:09 ق.ظ

واقعا مرسی من یه جوجه گنجیشک داشتم کلا همدمم بود. من هر روز ساعت هفت صبح بهش غذا میدادم ولی یه روز مامانم عصبانی شد گذاشتش تو حیاط منم یادم رفته بود داشت از گرسنگی میمرد هیچی هم نمی خورد تا اینو خوندم دهنشو باز کردم زورکی بهش غذا دادم درست شد مرسی که هستین❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

سارا شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 12:33 ق.ظ

سلام من یک گنجشک دارم و خیلی هم دوستش دارم ولی باید فردا ولش کنم اخه پدر مادرش دنبالش بودن

آرش پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 05:40 ب.ظ

سلام منم جوجه بلبل دارم نون با آب وگوجه له شده سبزی له شده ماکارونی میدم بهش

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد