اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

قناری , قناری نیست

از بچگی دوس داشتم قناری داشته باشم 
ولی  شنیده بودم قناری باید نترسه , گربه نبینه,سر و صدا پیشش نباشه , مورچه ببینه سکته میکنه و میمیره, پشه کور نیشش بزنه میمیره , هر روز باید تخم مرغ بخوره , باید غذاشو تنظیم کنی چاق نشه , نر و ماده باید از هم جدا باشن تخم رو باید وقتی میزاره از تو لونه در بیاری وقتی تخما کامل شد بزاری و هزار تا از این حرفا وحشتناک در ضمن قیمت وحشتناک گرون نسبت به مرغ عشق.
خلاصه دنبال جوجه عروس هلندی میگشتم  گیر نمی اومد گفتم این قناری نارنجیه چنده؟
گفتش 65 تومن گفتم تهش چند میدی؟
گفتش 60 تومن ببرش منم بدون اینکه از قبل قصد خرید قناری داشته باشم 60 تومن دادمش و بردمش خونه 

شب به خیال اینکه قناری , قناریه و حتما تا فردا صبح یه مارمولکی یا موشی یا مورچه میبینه و سکته میکنه و میمیره  فردا صب من قناریه مرده میبینم تو قفس خوابیدم.
صبح زود که پا شدم برم سر کار دیدم که سالمه.
ظهر که اومدم خونه گذاشته بردنش تو حیاط یه صدای قشنگی تو کوچه میاومد 
گفتم چرا آوردینش بیرون این الان میمره میگن نباید تو وزش باد باشه و........
اقا دو سه روز گذشت
 میگفتم مرغ عشق ازش خیلی با حال تره و این فقط صداش خوبه و گرنه همون گنجشکه
چند روز بعدم یه ماده خریدم 45 تومن زرد روشن

همون لحظه انداختمش تو قفس نره شروع کرد به خوندن و دنبالش کردنُ
از فرداش دیگه هیچ صدا خوندن نمیاومد و قناریا سایلنت شده بودن منم چون بابام اعصاب نداره خوشحال بودم .هر چند بابام از صداش خوشش میاد ولی دیگه گندشو اورده بود بالا از صبح زود تا شب میخونده تا زنش دادم ساکت شدش بود.
هرموقع هوس آواز میکردم نره رو جدا میکردم میبردمش تو حیاط شروع میکرد به خوندن
یه دو سه هفته گذشت دیدمش هیچ خبری نیس نه تخمی نه جوجه ای 
منم گفتم کارای که واسه مرغ عشق میکردم واسه اینا هم انجام بدم. 
همه نوع میوه که میخوردیم بهشون میدادم و سبزی تخم مرغ هم میدادمشون یه چند روز خوب به شکمشون رسیدم یه لونه گذاشتم و تو لونه رو پر کردم از نخ های گونی نخی که هر کدوم اندازه 5- تا 10 سانت بود. دیدم بعلههههههههه عملیات با موفقیت صورت گرفته نره داره ترتیبشو میده یه چند روز گذشت و ماده میرفت تو لونه و نخا رو مرتب میکرد اخراش پنبه انداختم تو لونه و اونا هم استفاده کردن و این شد دلیل ناموفق بودن جوجه دار شدن دفعه اول , قناریا هر روز تخم میزاشتن و من تخما رو بر میداشتم و روز اخر همشونو گذاشتم تو لونه یه روز روشون خوابید ولی فرداش هیچی رو تخما نخوابید من خیال کردم فاسد شدن ولی گذاشتمشون به حال خودشونچند روز گذشت اون پنبه ها چسبدن به تخما و ماده نمیتونس تخما رو بچرخونه و تخما خراب شدن.
تخما رو شکوندم داخل 3 تاش جوجه مرده بود بقیه خشک 5 تا تخم گذاشته بود.
یه هفته طول نکشید دوباره داشتن جفتگیری میکردن که تخم بزارن
این دفعه پنبه رو بی خیال شدم و فقط نخ گونی نخی اولین تخم رو که گذاشت دیگه تخم رو بر نداشتم گفتم اینا هم پرندن بزارم طبیعی زندگی کنن خلاصه 14 روز گذشت و تخم باز شد و فرداش هم یکی دیگه و پس فرداش خلاصه 3 تا جوجه در اومد الان اونا بزرگ شدن و پراشون در اومده 

قناریا هم دارن تو اتاق پرواز میکنن و نخ قالی رو میکشن که ببرن لونه درس کنن و نخ قالی کنده نمیشه
نره میافته دنبال ماده و جلوش میرقصه و اواز میخونه ماده هم یه کتک مفصل میزنش چند دقیقه بعد میبنم زیر پاش خوابید
در ضمن مورچه ها تو قفس قناریا رژه میرن و اونا زیاد باشون مشکل ندارن ولی من گذاشتمشون 20 سانت بالا تر زمین چون پایین خنک تره مورچه ها هم نابود کردم ولی فک نمیکنم مورچه واسه قناری مشکلی به وجود بیاره شاید واسه جوجه ها مشکلی درس کنه و گرنه قناریا بزرگ به مورچه مشکل ندارن
یه بار یه مارمولک خرکی تو قفس بزرگه قناریا  مرده بود فک کنم قناریا کشتنش
من قناریا رو جدا نمیکنم مث مرغ عشق زندگی میکنن
الان که تابستونه قناریا من تخم میزارن و اینی که میگن فقط باید بهار تخم بزارن چرت و پرته فک کنم یه نفر این مطلبو گفته همه تو اینترنت کپی پستش کردن.
قناری , قناری نیس یه پرنده معمولی و زیادم به توجه نیاز نداره میتونید راحت ازش نگه داری کنید و هر موقعه از سال خواستید ازش جوجه بگیرید
از مرغ عشق باحالتره و صداش قشنگتره و ارزش بیشتری داره تو اتاق پرواز میکنه خودش برمیگرده تو قفس
اگه یه پرنده کم سر و صدا میخواید جا مرغ عشقو بگیره قناری کیس مناسبیه
اینم عکس بزرگترین جوجه قناریم 

نظرات 21 + ارسال نظر
سامان یکشنبه 15 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:48 ق.ظ

آقا تو برو بفهم قناری چیه بعد بگو روح نداره.برو کاسکو بخر که یهو اسگل شه بیوفته به پر کندن

اندازه موها سرت بگم دروغه ولی بالا هزارتا قناری داشتم

نگین جمعه 6 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:51 ق.ظ

سلام آقای با تجربه این که میگن تو فصل تابستان از قناری جوجه نگیرید چون باید جدا کنی تا پرنده بره تو لک به صورت طبیعی باید پر بریزه پرنده ای که نذاری بره تو لک فصل رو گم میکنه و داغون میشه ضمنا چون تو فصل جفت گیری باید تقویت بشن و هفت تخم و تخم مرغ بخورن که اینا همه گرمی در فصل تابستان هم که هوا گرم پرنده گرمیش میشه و با هزار تا بیماری مواجه میشه ضمنا هم مرغ عشق هم قناری نهایتا ٥ بار مجازی جوجه بگیری از این بیشتر هم آمار تخم های با نطفه کم میشه هم ممکن قناری مادت رو از دست بدی چون ظعیف میشه پشت این حرفا ٥ سال تجربه شب و روز اگه خودت واسه قناریت ارزش قائل نیستی که به چشم ماشین جوجه کشی نگاهشون میکنی این مطالب رو در دسترس بقیه نذار تا دیگران قناری بیچاره رو به کشتن ندن

مهدی جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:16 ب.ظ

سلام ازکجا میشه فهمید که مرغ عشق نرمشکل ژنتیکی داره

[ بدون نام ] دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:14 ب.ظ

سلام چر نگهداری قناری این همه دردسر داره ؟مثلا میگن تخم هاشو برداری و همه رو یکجا بذاری تو لونه و ...
خوب اونم یه موجود زنده است مثل مرغ عشق !چرا نذاریم زندگی طبیعی خودشو داشته باشه؟
من میخواستم یه جفت قناری بگیرم ولی باین توضیحات شک کردم

چون جوجه ها بزرگتر سهم کوچیکترا رو میخورن و کوچترا میمرین
شما دوست داری بزار زندگی طبیعیشونو کنن ولی به جا چهارتا جوجه هیچی نسیبت نمیشه
قناری با مرغ عشق زمین تا اسمون فرق داره
قاری رسمی همینا که تو ایران همه جا هست باز نسبت به گونه های خارجی خیلی مقاومترن لاقل جوجشنو بزرگ میکنن ولی جیبر و امثال اون فقط تخم گیذارن جوجه رو باید یه رسمی بزرگ کنه

محمد قاسمی پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:17 ب.ظ http://morgheeshgh.bloghaa.com

آفرین به این سبک قشنگ نوشتنت
خیلی خوشم اومد
متن کشش خوبی داشت

سامی چهارشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:17 ب.ظ

سلام
شما سال قبل (سال ۸۹) تقریبا از اول تابستون تا آخر پائیز قناریهات جفت بودن (اونطور که من از وبلاگت برداشت کردم) الان که نیمه اول سال نودهُ میخاستم بدونم هنوز هم قناریهای نرو ماده کنار هم هستند؟ اگه هستند نره هنوز میخونه؟ به سلامتی نروماده بخاطر جوجه دادن زیاد آسیبی نرسیده؟ این روش نگهداشتن نروماده با هم اگه جواب داده من هم میخام امتحان کنم. راستی قناریهای شما اصلا تو لک نرفتن تا حالا؟

دو ماهی هست فروختمشون به یکی از دوستان اونم جداشون نکرد سری اخر چهارتا جوجه ازشون گرفت
پیش من تو لک نرفتن و نره همیشه میخوند نری که مست باشه یه روز جفتگیری نکنه میخونه
به ویتامین ها و تغذیه دقت کنی زیاد ضعیف نمیشن

داود _ اهواز دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:02 ب.ظ

سلام من قناری زیاد دارم و با شما تو این زمینه که همیشه میشه از قناری جوجه گرفت موافقم ولی چیزی که هست اینه همه پرنده ها دوران تولکی یا همون پر ریزی دارن، واین دوران برای پرنده بسیار لازمه چیزی که بیشتر پرنده بازا نمیدونن و بهش توجهی هم ندارن این دورانه چون در این دوران پرنده معمولا تحرکش کمتره و نمیخونه ولی باید گفت که مهمترین دوره ی پرنده بازی همین دوران پر ریزیه چون دوران بازسازی وتامین کمبودهای پرندس وباید بیشتر از هر زمانی به پرنده توجه کرد.که در این صورت زمان جوجه گیری نتیجهی مطلوبتری خواهی گرفت. اگه اهواز زندگی میکنی خوشحال میشم باهات آشنا بشم. اینم شماره تماس من 09352419188

امیر شکوری شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:33 ب.ظ http://www.ir-apple.com

آخه یه بار رفته بودم پرنده فروشی دان بخرم
یکی آمده بود قناری ماده بخره
یارو یکی رو نشونش داد گفت این از همه گران تره چون مست می خونه

ماده ها معمولا یه صدای بیشتر ندارن شاید تک و توک بخونن
احتمالا
خواسته بنداز بش

امیر شکوری پنج‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:11 ب.ظ http://www.ir-apple.com

سلام
عموم یه جوجه قناری ماده برام آورده ولی معلوله
یعنی انگشت پشت پاش که باعث میشه چوب رو بگیره کجه و نمی تونه خوب روی چوب وایسه
هیچ صدایی هم نمیده
شنیدم که وقت قناری های نر می خونن
راسته یا نه؟
اگه راسته هیچ راهی نداره که این هم بخونه
ممنون

قناری ماده نمیخونه
اگرم بخونه از سر مستی یه صدای کوچولویی در بیاره همین

غلام شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 02:30 ب.ظ

سالاری .راست میگی این پرنده بازای نامرد خیلی دروغ ودغل دارن همین روش رو امتحان میکنم بهت جواب شو میدم.

farhad یکشنبه 11 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 11:03 ب.ظ

قشنگ و باحال و خلاصه توپ بود

محسن چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:05 ب.ظ

چند تا قنار داری که اینطوری در موردش میگی؟

کمیت مهم نیس کیفیت مهمه جوجه هام بزرگتر از پدر و مادرشوننن و پدر مادر هم مث دستگاه جوجه کشی جوجه میدن بیرون هر 40 روز چندتا
الان 16 تا

حامد دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:20 ب.ظ

از کجا باید فهمید که قناری نرن یا ماده؟
سنشون چی؟

منصور دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:56 ق.ظ http://ayratyn.blogfa.com

سلام رفیق
اولین باری که از قناری هات جوجه گرفتی کی بود؟ یعنی چه فصلی؟
اون موقع هوا چجوری بود تو شهر شما؟
بیرون نگهشون میداشتی اون موقع؟

اولین بار فک کنم اخرا خرداد بود
50 درجه بیشتر بود ولی زیر کولرن
حیف نیس قناری رو بیرون نگه داری؟
فصل خاصی لازم نداره مگه الان تابستون نیس میگن تو لک میره ولی مال من تازه تخم گذاشتن همسایمون یه قناری باز خفنه میگه قناریا من تو لک نمیرن
میگم مشکلی پیش نمیاد میگه چه مشکلی ؟
نه مشکلی نیس تابستون زیر کولر باشن زمستونم هوا خنک تو لک واسه چی برن

سعید دوشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:25 ق.ظ

سلام
من هیچوقت قناری نداشتم ولی قناری دیدم
به نظره من 65 تومن برای یه پرنده ای که فقط صداش قشنگه و قیافه انچنانی و شعور نداره خیلی زیاده میدونی چی میخوام بگم میخام بگم قناری روح نداره همونطوری که فنچ نداره ولی خونواده طوطیها روح دارن میدونم عشقه کاسکو هستی امیدوارم یه روز بگیری به حرفهام نخند میدونم کسی که حیوونارو دوست داره میفهمه بای

میخوام قناریا که زیاد شدن بدمشون جا یه کاسکو
ولی قناری طرفدارا خودشو داره و با فنچ از زمین تا اسمون فرق میکنه

جواد شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:01 ق.ظ

سلام. من می خوام برم یه دست مرغ عشق جفت خورده یا جفت نشده بخرم از کجا باید بفهمم سالمن که بهم نندازن؟
چه رنگی بیشتر تخم میکنن منظورم هلندی یا معمولی؟
تشکر

به رنگ ربطی نداره بشین وبلاگو کامل بخون

[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:32 ب.ظ

مرتضی سه‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:31 ب.ظ http://jangelbird.blogfa.com

سلام وب بسیار زیبایی داری ومطالب مهم وجالب وغیر تکراریم داره اگر دوست داشتید خیلی مایلم با هم تبادل لینک کنیم یه سری بهم بزن ونظرتو در مورد وبلاگم بده چون خیلی برام مهمه متشکرم

[ بدون نام ] یکشنبه 17 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:34 ب.ظ

سلام خیلی جالب بود . من هنوز مرغ عشق دارم و سایت و دنبال می کنم و نظراتو می خونم ولی دوس دارم راجع به قناریا بدونم.
یه مدت بود فکر می کردم از پرنده ها خسته شدین حالا خیالم راحت شد. من منتظر خوندن مطلبای جدید از کوچولاهاتون هستم.

آرش جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:44 ب.ظ

سلام دوست عزیز .یه سوال داشتم من دو تا بچه بلبل خرما گرفتم ولی یکیش در حین بزرگ شدن پاهاش فلج شدن جوری که با بالش خودشو رو زمین میکشه البته یکی از بالش هم فلج شده بود ولی الان بهتر شده ولی اشتهاش خوبه و سر حال هم هست میخوام بدونم زنده میمونه ی، راه درمانی داره یا نه؟

خودمم الان یه بلبل خرما دارم بزرگ میکنم
نمیدونم جوابی ندارم اگه ادم بود هزارتا دکتر میشد بردش ولی حیونه اگه خود به خود خوب شد که هیچ نشد هم همینجور میمونه یا میمیره

امیر شکوری جمعه 15 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:08 ب.ظ

واقعا عالی بود ممنون

مرغ عشق رو بیحیال شدی رفتی دنبال قناری؟ :D

خیلی وقته مرغ عشق ندارم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد