اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

اهواز قناری مرغ عشق و دیگر پرندگان

تغذیه تکثیر و نگهدای قناری , مرغ عشق , بلبل

هر سوالی دارید بپرسید

سلام

من برگشتم

هر کی سوالی داره بپرسه 

تو قسمت نظرات زیر نظرش پاسخش ظرف چند ساعت داده میشه

نظرات 573 + ارسال نظر
نیوشا عیوضی یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 07:05 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر من دوتا جفت مرغ عشق دارم تازگی جوجه شون از تخم در اومده حدود دو هفته شه بعد مرغ عشق ماده پیر شده و نوکش خمیده شده درست حسابی نمیتونه غذا بخوره، مرغ عشق نر هم اصرار داره خودش به جوجه غذا بده هروقت ماده میخواد غذا بده بهش نوک میزنه و گازش میگیره الان دور چشم ماده زخم و کبود شده انقد کتکش زده، ما قفساشون رو جدا کردیم ماده رو گذاشتیم یه قفس جدا بعد الان گهگاهی جوجه رو میدم بهش غذا بده بهش ماده ولی بی‌تابی میکنه انگار میخواد برگرده با جفتش. ممنون میشم راهنمایی کنید بگید باید چیکار کنم.

داریوش دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 11:21 ب.ظ http://ariape.com/forum

سلام درودها من مرغ عشق مولود دارم لان دوم هس ۷تا تخم داره سه تاشون در اومده الان ۲۴روز هس اما بازم رو تخمها خابیده ایا جوجه میشن تخمها بزارم تخمها هم داغ هستن هنوز ممنون از شما راهنمای میکنید سپاس :

احمد یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1402 ساعت 07:47 ب.ظ

سلام خسته نباشید دوتاقناری دارم هردوتا نر به دلایلی کنارهمن یکیشون سر اون یکیو با نوک زخمی کرده چکارش کنم ممنون

ملیکا دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1402 ساعت 01:18 ب.ظ

بلبل من یکی از پاهاش نمیزاره زمین و اگه هم بزارن زود برمیدارد بعضی موقع هام میزار زمین اما دروست نمیزارع تروخدا بگید چیکار کنم؟

ملیکا دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1402 ساعت 01:12 ب.ظ

سلام من یک بلبل خرما دارم یکی از پاهاش درد می‌کنه وکف پاش زرد همش پاش بالاست میزار زمین دوباره می‌کشه بالا یا میزارع درست نمیزارچشه؟

آرش پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 07:38 ب.ظ

مرغ عشق ماده ام با نر جفت نکرد ولی اصلا دعوا نمیکردن بهشون غذا میدادن ولی من ماده رو عوض کردم الان جور نمیاد باید چیکار کنم

شقایق یکشنبه 28 آبان‌ماه سال 1402 ساعت 11:30 ب.ظ

سلام خسته نباشید
من تقریبا ۲۰ روزی هس ک مرغ عشق گرفتم فروشنده گفت ک تخم داره و قراره دو سه روز دیگ تخم بزاره ولی این اتفاق نیوفتاد ایا این طبیعیه یا منتظر بمونم برا تخم گذاشتنش!؟

نظر احمدی چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 10:47 ب.ظ

سلام مرغ عشقی دارم گلوش هی خرر خرر میکنه و اب دهنش قورت میده دو ماهه این جوریه دارو هم بحش دادم خوب نمیشه به نظر شما چه مشکلی داره و چه دارویی براش خوبه

Fatemeh پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 04:15 ب.ظ

سلام ببخشید من یک قناری دارم امروز صبح که بیدار شدم دیدم قناریم هی داره از خودش صداهای بلند در میاره بعد هم نمیتونه روی پاش وابسته از صبح افتاده ته قفس و اصلا نمیتونه پاشو بزار زمین باید چی کار کنم

Fatemeh پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 04:10 ب.ظ

˚✧₊⁎❝᷀ົ≀ˍ̮ ❝᷀ົ⁎⁺˳✧

پریسا شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 01:34 ق.ظ http://birds.blogsky.com

سلام ، من یه گرینچیک ۵ ماهه دارم . از وقتی دو و نیم ماهه بود خریدمش . این گرینچیک من اهلی اهلیه یعنی از روز اول میومد رو دستم بسیار بازیگوشه و بهم اعتماد داره نوازشش میکنم چشماشو می‌بنده هر وقت میبرم جلو قفس می‌دونه که دیگه باید بره تو
سوالی که داشتم اینه ، من خیلی نگران سلامتیش هستم . نمی‌خوام اتفاقی براش بیوفته چون خیلی وابستشم ، به نظرتون برنامه غذایی من براش مناسبه ؟
من سه وعده غذا رو میدم بهش ، دو وعده رو همیشه سعی میکنم سبک بدم ، مثلا وعده اول اگر صبحونه تخم مرغ بخورم که اکثر روزا میخورم مثلا دو سه روز در هفته ، مقدار زیادی سفیده رو میدم بخوره بدون نمک ، وعده دوم یعنی حدود ساعت ۵ اینا بهش یه دونه بادوم یا نخود یا پسته میدم خلاصه حبوباتی که ضرر نداشته باشه ، و وعده سوم یک چهارم یک سیب یا کمی از موز میدم ، البته همیشه میوه نمیدم ، گاهی میوه و گاهی سبزیجات تازه مثل هویج ، به نظرتون زیادی که بهش غذا نمیدم؟ و سعی میکنم تخمه هم بدم ولی کم چون میگن چربه ، اگر صبحونه چیزی بخورم که اون نتونه بخوره میوه یا سبزیجات رو اون موقع میدم بهش و وعده سوم حبوبات میدم و وعده دوم برنج ، ماکارونی همشم بدون نمک و روغن ، سعی میکنم روزانه دو ساعت و نیم بیارمش بیرون البته روزایی که سرم شلوغه اگه خلوت باشم ۳ یا ۳ ساعت و نیم ، باهاش بازی میکنم و محبت میکنم ، بیرون رفتنی در هفته دوبار میبرمش و جلیقه پرواز میپوشونم که خیلی نتونع پرواز کنه ، مسافرت نزدیک هم برم میبرمش به نظرتون طرز نگهداری من درسته ؟ حمومشم سرجاشه با آبپاش بهش آب میزنم و در تابستونا کاری ندارم ولی تو پاییز زمستون درجه سشوار رو کم و خیلییی فاصله میدم بهش تا خشک بشه و سرما نخوره ، دمای اتاقم هم ایده آله ، نکته ای هست که جا انداخته باشم و لازمه انجامش بدم؟

مستانه یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 09:30 ق.ظ

سلام
مطالبی که در مورد بلبل خرماتون خوندم خیلی باحال بود چون منم یکماه پیش یه جوجه بلبل دارم که از سه روزگیش کنارمه الان نزدیک سه هفته است واقعا منو وابسته خودش کرده اینقدر که بلا و بازیگوشه فقط نمیدونم چطوری میتونم بهش بازی یاد بدم و اینکه بلبل من اصلا تو قفس نیست همه جا ازاده تو خونه توماشین و حتی بیرون
فقط دلم میخواد بتونم بهش بازی باد بدم

محمد یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 12:10 ب.ظ

سلام ببخشید مرغ عشق ماده من دو روزه هیچی نمیخوره خیلی بی حوصله است ارزن و آب تازه براش میزارم ولی هیچی نمیخوره همیشه هم چشماشو میبنده هیچ کاری نمیکنه چیکار کنم که غذاشو بخوره

شایان امیرخانی چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 11:09 ب.ظ

سلام من مرغ عشق ماده م روی تخم ها مرده الان ۴ تا تخم گذاشته آیا مرغ عشق نر روی تخم ها میشینه ؟ چکار کنم ؟

محمد صالح شنبه 6 خرداد‌ماه سال 1402 ساعت 09:17 ق.ظ

سلام خسته نباشید

علی جمعه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 06:33 ق.ظ

درود به شما
مرغ عسق من ۴ تا جوجه هاش خیلی بزرگ شدن یک آخری کوچک بود و مادرش انداختش کف قفس.من جوجه ای که دوروزه بود رو دارم دستی بزرگ میکنم
الان ۵ روزه اصلا رشدی نداشته. چیندانش رو هم پر پر میکنم تا حدیدکه خودش دیگه نخوره. بهش سرلاک نوزاد ساده ساده میدم
میشه یکی راهنماییم کنه تا این طفلی رو خوب بزرگش کنم. اگه نمیگرفتمش از کف قفس طفلی مرده بود. میخوام حالش خوب باشه و خوب بزرگ بشه. ممنون میشم جواب بدین

alireza پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 04:04 ب.ظ

سلام دوستان عزیز من یه جفت مرغ عشق دارم مرغ عشق نر غذا میخوره ولی مرغ عشق ماده اصلا غذا نمیخوره و نره بهش غذا میده علتش چیه مشکل داره یا طبیعیه؟؟؟؟؟؟

حدیث چهارشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 09:32 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر من یه مرغ عشق دارم چهل روزشه موقع گرفتنش شاه دمش کامل کنده شد میخواستم بدونم دوباره رشد میکنه.چون میگن مرغ عشق بدون شاه دم تقریبا فلجه و نمیتونه به خوبی پرواز کنه الانم کز کرده گوشه ی قفس و پرواز نمیکنه.نگرانشم

وحید 123 پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 11:44 ق.ظ

سلام
من یک مرغ عشق نر داشتم و اخیرا یک مرغ عشق ماده خریدم
ولی مرغ عشق ماده تازه خریداری شده (حدود 10 روز) مرغ نر را میزنه و الان مرغ عشق نر ازش میترسه و از اون دوری میکنه و ماده دنبال نر میره که هر کجا اون میشنه اونو بزنه و الان دیگه طوری شده که نر از ماده میترسه و دائم ازش فرار میکنه
چکار باید بکنم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

زهرا سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 02:33 ب.ظ

سلام من یک جفت مرغ عشق دارم ماده همش میرفت تولانه من لانه عوض کردم الان دیگه همش یه جا نشسته پف میکنه یا سرش زیر بالش غذا میخوره ولی همش میخواب وبه نر کم توجهی میکنه نمیدونم چیکار کنم میشه کمکم کنید

حامد پنج‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 05:11 ب.ظ

سلام من دوتا مرغ عشق دارم دمش کنده شده دوباره رشد میکنه

علی دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1401 ساعت 08:38 ب.ظ

سلام من یک جفت مرغ عشق خریدم حدود 5ماه پیش ولی نمی‌دونم چرا تخم نمیزاره میشه راهنماییم کنید

ایمان دوشنبه 5 دی‌ماه سال 1401 ساعت 07:30 ب.ظ

سلام قناری های ماده ام آماده هستن تخم حرض میکردن دم هاشون کشیدم که تخم حرض نکنن ولی نرهام آماده نبودن بدم به جفت الان نرهاآماده جفت شدن آیاقناری های ماده بدون دم میتونم به جفت بدم

یاسین پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 10:37 ب.ظ

سلام
قناری من سه بار با ماده جفت گیری کردن وه من همون موقعه لان واسشون گذاشتم وه ماده روزه بعد چال درست کرد آیا من کارم درست بود یا اشتباه

رضا رحیمی دوشنبه 14 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 04:29 ب.ظ

سلام
من دو جفت مرغ عشق خریدم یکی جفت جوجه دارن یکی ن این جفتی که جوجه دارن ایا جوجه هاشونم رو هم جم میکنن با اینکه لونه شون هم عوش شده؟

۲از زمانی که گرفتم یکم بیحال هستن یعنی بازی نمیکنن جیک جیک نمیکنن ایا به خاطر جابه جایی هستش؟

رضا پنج‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 10:54 ب.ظ

سلام یه مرغ عشق از مغازه خریدم وقتی اوردمش خانه موقعی که میخاستم توی قفس بگزارمش از دستم ول شد وقتی که پرواز کرد به در و دیوار میخورد و انگار پرواز یاد نداشت ایا مشکلی داره؟

محمد جواد دوشنبه 18 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 09:26 ب.ظ http://Birdblogsky

سلام یه جفت مرغ عشق دارم جوجه دادن بعد جوجه ۲۱ روزه هست همش میندازنش بیرون چیکار کنم

زهرا پنج‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1401 ساعت 11:05 ق.ظ

سلام من دوتا مرغ عشق دارم، که تمام عوامل تخم گذاری را داشتند داخل لانه میرفت ولی خب دیروز اجی کوچیکم با اینکه لانشون برق میزد رفت شستش و از انموقع مرغ عشق ماده دیگه تو لانه نمیره ایا دیگه تمایل نداره یا میگذارد ممنون میشم نظرتون را بدیدالبته قبل شستن لانه کمتر نسبت به قبل میرفت تخمم نذاشته بود

امیر دوشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1401 ساعت 02:44 ب.ظ

سلام میتونم به مرغ عشق آش سوپ بدم

الهام یکشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1401 ساعت 07:03 ب.ظ

سلام یه جوجه قناری یک ماهه دارم که خیلی میخوره. آیا مشکلی داره؟ غذای تخم مرغی بهش میدم با مخلوط سیب زمینی آبپز و هویج رنده شده و تخم خرفه .ضمنا حالت پف کردگی هم داره. و بعد از خوردن روی چوب میره و بعد از دقایقی میخوابه البته زمانیکه میخوام اون رو بگیرم دیگه پف نداره و خوب جست و خیز داره

عادل سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 08:53 ق.ظ

سلام وقت بخیر یه دونه قناری داشتم ناگهانی دیدم مرده علتش چیه

بهروز شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 04:18 ب.ظ

سلام مرغ عشق من جفتش فرار کرد رفت الان این که مونده هیچی نمیخوره چیکار کنم

تهرانی فر یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 05:07 ب.ظ

سلام
لطفاً در مورد غذای بلبل خرما بفرمایید
با روزی چند ماه در کنار دونه پارس برایشان خوبه
ممنون

ستایش یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 12:10 ب.ظ

سلام من تازه دیروز مرغ عشق ماده خریدم نه آواز میخونه نه دون و آب میخوره چیکار کنم؟؟؟

مجتبی شنبه 25 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 02:08 ب.ظ

سلام میخواستم بدونم من قناریم ده روزه تخم گذاشته و نشسته قناری نر هممیره روی ماده میشینه دلیلش چیه:پوزخند

Mari یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 12:34 ب.ظ

چرامرغ عشق مادم دوسه روزه سقف لانشومیندازه کف قفس؟

علی سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 02:21 ق.ظ

سلام وقت بخیر خسته نباشید ببخشید من چندتا مرغ عشق دارم میخواستم نر و ماده بودن شون رو بدونم ۲یا۳ماه هستن و اینکه جوجه های یک جفت مرغ عشق باهم جفت میشوند و زاد و ولدمیکنن؟ از یک والدین و تمام چیزی که درباره مرغ عشق باید بدونم اطلاعات کافی ندارم بدید ممنون

محمد حسین دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 07:33 ب.ظ

سلام یدونه چوجه گنجشگ افتاده تو پاسیو من پر اینا داره فقط رو زمین بال بال میزنه میدوهه اینور اونور ولی پرواز نمیتونه بکنه پراشم تقریبا کامله

دوروزه من واقعا ناراحتم و استرس دارم براش میترسم بمیره
ظهر که میرم برم تو پاسیو دوتا پرنده مدام جیغ جیغ میزنن مدام بالا سر پاسیو پرواز میکنن و من نمیدونم اینا پدرمادرش یا نه

بعد شب ها و بعد از ظهر ها نیستن اصلا اینم شب میره یه گوشه پاسیو که سنگیه گز میکنه و انگار سردشه نمیدونم چیکار کنم

بعد نمیدونم اصلا اینا پدرمادرشن یا نه اگه نباش از گشنگی میمیره حالا نمیدونم این ۲ روز چجوری زنده مونده

تورو خدا راهنمایی کن چیکار کنم

علیرزا شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 05:45 ب.ظ

سلام خسته نباشید
دوتا قناری دارم نرو ماده
نره گفتن ۴ ماهشه ریز خونی هم داره ولی کم
ماده هه هم یک سال کار داده
اول این که قفساشون پیش همه وسطشون پارچه بزارم اوکی میشه یا کلا فاصله بدم بعدم اینکه اینا تو فصل جفت گیری جفت میخورن؟ مرسی ادمین

نیماzihrb چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 07:15 ب.ظ

سلام خوبید من مرغ عشقم را دو روزه خریدم اب نمیخوره چکار کنمد

محسن سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 11:11 ب.ظ

سلام به دوستان .
تعدادی قناری جفت زدم و شکر خدا در حال جوجه گیری هستم .ولی یک موضوعی که باهاش روبرو هستم برام جای سوال گذاشته که لطفن راهنمایی فرمایید.
بین جفتها ،یک جفت نر سرخ با ماده اپال جفت زدم که ماده سال سوم داره کار میده و بسیار ماده خوبی هست چه در زنان خوابیدن و چه بزرگ کردن جوجه .ولی مدتی هست که با نرها پشتی میکنه هم نر جفت میخوره هم ماده سوار نر میشه .دلیلش رو نمیدونم لطفن راهنمایی؟

محمد شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 03:06 ب.ظ

دماغ مرغ عشق قهویی بشه از مستی زیاد یا جفت نداشتن باید چیکار کرد؟؟؟

محمد یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 05:50 ب.ظ

سلام من یه مرغ عشق دارم میخام دستی کنم جفت نداشته باشه عیبی نداره

امیررضا شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 11:17 ب.ظ

سلام آقا من چن روز پیش یه جفت مرغ عشق خریدم که با هم جفتن کلسیوم میوه سبزیجات و آرزن و چوب واسه ایستادن و یه لونه رو کف قفس براشون گذاشتم ولی امشب دیدم که ماده هه از رو چوب یه تخم کرد افتاد کفه قفس تخم چیزیش نشد منم دیگه دس نزدم فعلا تا حالا هم داخل لونه نرفتن چیکار کنم

Amir جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 07:02 ق.ظ

سلام دلیل غذا نخوردن مرغ عشق که تازه خریدم چیست و چرا در یک چوب نشسته است میشه برام دلیلش را بگویید ممنون

لطفعلی اکبرزاده دوشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 07:29 ب.ظ

سلام مرغ عشق من چهارتاتخم کذاشته تقریبا یه هفته میشه امروز چهار ساعته ازروی تخمها بلندشده هنوزهم بیرون نمیره لانه روی تخمهابخوابه حتی به طرف لانه هم نمیره چکارکنم لطفاراهنمایی کنید متشکرم

محمد مهدی رضوانی نژاد شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 03:19 ب.ظ

سلام من یک مرغ عشق دارم تخم نمیکند

مهدی پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 03:54 ب.ظ

سلام من دم مرغ عشقم کنده شده آیا دوباره رشد میکنه؟؟؟؟؟؟؟

محمد شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 05:33 ب.ظ

سلام ببخشید من یک جفت مرغ عشق انگلیسی دارم تخم مرغ آب پز نمیخوره دلیلش چیه

امیر جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 02:54 ب.ظ

سلام خسته نباشید من قناری دارم که سه سالی هست دارمش انقدر میخوند که همه شاکی بودن ازش یک سالی هست که اصلا نخونده فقط جیک جیک میکنه چیکار کنم دوباره بخونه ممنون میشم از راهنمایتون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد